وضعیت عجیب پدیده پرسپولیس؛ خداحافظی به وقت زمستان

وضعیت عجیب پدیده پرسپولیس؛ خداحافظی به وقت زمستان

عدم اعتماد «یحیی گل‌محمدی» به مهاجم جوان تیمش، «مهدی عبدی» را یک گام دیگر به در خروجی پرسپولیس نزدیک‌تر کرد.

به گزارش 9 صبح، امید عالیشاه در آستانه رویارویی گل‌گهر و پرسپولیس مصدوم شد و نتوانست همراه تیمش به سیرجان سفر کند تا در روزهایی که سرخ‌پوشان پایتخت یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته را در خط حمله خود در اختیار ندارند، مصدومیت عالیشاه کادرفنی پرسپولیس را با چالش تازه‌ای برای چینش خط حمله در یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل مواجه کند و تصور می‌شد که در غیاب عالیشاه، لوکادیا و البته دیاباته اولویت چهارم سرمربی پرسپولیس میدان دادن به مهاجم جوان تیمش باشد.

یحیی گل‌محمدی روز شنبه ترکیب تیمش را با چند سورپرایز مقابل گل‌گهر چینش کرد، سورپرایزهایی که باعث غافلگیری حریف شد و سینا اسدبیگی و محمد عمری توانستند ستارگان غیرمنتظره دوئل گل‌گهر-پرسپولیس شوند و با گل‌های خود سرخ‌پوشان پایتخت را به 3 امتیاز ارزشمند بیرون از خانه برسانند. سورپرایزهای گل‌محمدی باعث شد تا مهدی عبدی جایی در ترکیب اصلی پرسپولیس نداشته باشد و زوج خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت با حضور مهدی ترابی و وحید امیری شکل گرفت.

تصمیم جنجالی «یحیی»؛ مهاجم آکادمی به جای «عبدی»!

سرمربی پرسپولیس روز شنبه و در شرایطی که تیمش با 2 گل پیش بود، تصمیم گرفت تا از تعویض‌های خود برای تغییر شکل بازی پرسپولیس استفاده نکند و به جز خروجی اجباری دانیال اسماعیلی‌فر از ترکیب پرسپولیس در اواخر نیمه نخست، سرخ‌پوشان پایتخت تا دقیقه 83 تعویضی انجام ندادند تا مشخص شود که یحیی گل‌محمدی از سبک بازی تیمش راضی بوده و نمی‌خواهد با تغییرات خود، شکل بازی پرسپولیس را تغییر بدهد. گل‌محمدی در دقیقه 83، 3 تعویض همزمان انجام داد اما خبری از حضور مهدی عبدی در ترکیب پرسپولیس نبود و با تصمیم سرمربی پرسپولیس، علیرضا خدادادی مهاجم جوان آکادمی باشگاه به خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت اضافه شد! جالب آنکه در دقیقه (2+90)، یحیی گل‌محمدی از آخرین سهمیه تعویض خود هم استفاده کرد اما بازهم خبری از مهدی عبدی نبود و حامد پاکدل به جای سعید صادقی وارد میدان شد تا در بازی حساس گل‌گهر و پرسپولیس و در شرایطی که سرخ‌پوشان پایتخت از فقدان مهاجم تخصصی رنج می‌بردند، مهدی عبدی به طور کامل، 90 دقیقه نیمکت‌نشین باشد!

خداحافظی با گلزن فینال آسیا در زمستان؟

مهدی عبدی برخلاف فصول گذشته روزهای خوبی را در لیگ بیست‌ودوم پشت سر نمی‌گذارد. عبدی که فصل گذشته با 9 گل و 2 پاس‌گل تاثیر خوبی در بازی‌های پرسپولیس داشت و در کارنامه خود گلزنی در فینال لیگ قهرمانان آسیا را دارد، در لیگ بیست‌ودوم فقط در 2 مسابقه در ترکیب اصلی سرخ‌پوشان پایتخت حضور داشته و در 4 بازی هم به عنوان یار جانشین آمده و در شرایطی که تصور می‌شد در غیاب لوکادیا، دیاباته و عالیشاه، مهاجم اول پرسپولیس شود اما یحیی گل‌محمدی باتوجه به عملکرد مهدی عبدی عقیده دیگری نسبت به او دارد.

سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت روز گذشته واکنش جالبی به شایعات درباره جدایی مهدی عبدی و البته سیامک نعمتی داشت و با پاسخی مبهم، نسبت به آینده 2 بازیکن تاثیرگذار واکنش نشان داد. یحیی گل‌محمدی در پاسخ به سوالی درباره احتمال جدایی عبدی و نعمتی گفت: «درباره بازیکنان از الان نمی‌توان تصمیم گرفت. هم نعمتی و عبدی از بازیکنان خوب ما هستند و خیلی به ما کمک کرده‌اند. همه بازیکنانی که در پرسپولیس هستند به تیم کمک می‌کنند».عبدی که پیش از آغاز لیگ بیست‌ودوم با پیشنهادی قرضی از لیگ پرتغال مواجه شده بود، به نظر می‌رسد از رد پیشنهاد باشگاه پرتغالی پشیمان شده باشد و با وجود قرارداد بلندمدت با پرسپولیس بعید نیست که او در نقل‌وانتقالات زمستانی به دنبال دریافت رضایت‌نامه خود باشد تا بتواند از جمع سرخ‌پوشان پایتخت جدا شده و به تیمی برود که فرصت بازی بیشتری در اختیار او قرار گیرد. اضافه شدن رسمی نام عیسی آل‌کثیر به فهرست پرسپولیس هم می‌تواند مهاجم جوان سرخ‌پوشان پایتخت را به در خروج نزدیک‌تر کند.

وب گردی

    نظر شما