حمله مدافع پرسپولیس به یک رکورد قدیمی؛ بهترین فصل «گولسیانی» در فوتبال ایران؟

حمله مدافع پرسپولیس به یک رکورد قدیمی؛ بهترین فصل «گولسیانی» در فوتبال ایران؟

مدافع گرجستانی پرسپولیس این روزها تلاش می‌کند تا جای خالی «یورگن لوکادیا» را پر کند!

به گزارش 9 صبح، گیورگی گولسیانی یکی از خریدهای تابستانی پرشمار پرسپولیس بود، مدافع باتجربه و 31 ساله‌ای که یحیی گل‌محمدی با هدف سامان دادن به خط دفاعی تیمش و تغییر آرایش خط دفاعی سرخ‌پوشان پایتخت او را در فهرست خود قرار داد و مدیران باشگاه هم توانستند مذاکرات خوبی با گولسیانی داشته باشند و در نهایت، مدافع فصل گذشته سپاهان به جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی اضافه شد تا به نوعی این مدافع بلندقامت و باتجربه جانشین جلال حسینی در فهرست پرسپولیس شود.مدافع 31 ساله و تازه‌وارد پرسپولیس، 3 فصل موفق را در سپاهان گذرانده بود و به دنبال آن بود تا بتواند روند موفق خود در جمع طلایی‌پوشان اصفهانی را در پرسپولیس ادامه بدهد. پیش از حضور در سپاهان هم گیورگی گولسیانی در تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و نساجی مازندران سابقه بازی در لیگ برتر فوتبال ایران را داشت تا عمر حضور این مدافع باتجربه در لیگ برتر به 6 سال برسد.

موتور گلزنی «گولسیانی» در دربی روشن شد

گولسیانی بدون‌شک یکی از ارکان موفقیت پرسپولیس در نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌ودوم بود و در 15 بازی، عضو ثابت خط دفاعی سرخ‌پوشان پایتخت بود و نقش مهمی در 10 کلین‌شیت تیمش در نیم‌فصل اول داشت. مدافع 31 ساله پرسپولیس به جز موفقیت در فاز دفاعی، در خط حمله تیمش هم درخشان حاضر شد و در دیدار با استقلال، نقش ویژه‌ای در نجات شاگردان یحیی گل‌محمدی از شکست در رویارویی با آبی‌پوشان پایتخت داشت.گیورگی گولسیانی در دیدار با استقلال هم توانست اولین گل خود را در پیراهن پرسپولیس بزند و هم در اواخر بازی، با ثبت دومین گل تیمش را از شکست در دربی پایتخت نجات داد تا ستاره غیرمنتظره دربی 99 شود و با 2 گل، نامش را به تاریخچه دربی‌های پایتخت اضافه کند.  

انتخاب جالب «یحیی»؛ مدافع گرجستانی، پنالتی‌زن اول پرسپولیس

پرسپولیس در 3 بازی تا پیش از رویارویی با نساجی در هفته پایانی نیم‌فصل نخست در لیگ بیست‌ودوم صاحب ضربه پنالتی شده بود. شاگردان یحیی گل‌محمدی در هفته ششم در مسجدسلیمان برابر نفت صاحب ضربه پنالتی شدند که یورگن لوکادیا پشت این ضربه ایستاد و موفق به گلزنی شد. سپس در هفته هفتم و در مصاف با تراکتور، سرخ‌پوشان پایتخت در واپسین لحظات توانستند یک ضربه پنالتی به‌دست آورند که این ضربه پنالتی را مهدی ترابی از دست داد تا بار دیگر لوکادیا پنالتی‌زن اول پرسپولیس شود.مهاجم هلندی سابق پرسپولیس در دیدار هفته نهم مقابل مس رفسنجان یک ضربه پنالتی به‌دست آورد و به گل تبدیل کرد تا از میان 3 پنالتی پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم، 2 پنالتی به گل تبدیل شده باشد. سرخ‌پوشان پایتخت در غیاب لوکادیا در هفته پانزدهم و در دیدار با نساجی با خطای هند علیرضا ابراهیمی صاحب ضربه پنالتی شدند که با تصمیم یحیی گل‌محمدی، گیورگی گولسیانی که پیشتر در نساجی و سپاهان هم پنالتی‌زن اول تیمش بود، پشت ضربه پنالتی ایستاد و توانست سومین گل خود در پیراهن پرسپولیس را به‌ثمر برساند.

رکورد ویژه «گولسیانی» در نساجی شکسته می‌شود؟

گئورگی گولسیانی در لیگ هجدهم بهترین دوران حضورش در فوتبال ایران را از حیث گل زده گذراند و توانست در پیراهن نساجی، 5 بار دروازه رقبا را باز کند. مدافع سابق نساجی البته این آمار را به لطف پنالتی‌های اعلام شده به سود نساجی توانست به‌ثبت برساند و نکته جالب‌توجه اینکه یکی از 5 گل گولسیانی در لیگ هجدهم به پرسپولیس بود که او توانست از روی نقطه پنالتی دروازه بوژیدار رادوشوویچ را باز کند.گولسیانی تا پایان نیم‌فصل نخستِ لیگ بیست‌ودوم در پرسپولیس توانسته در 15 بازی، 3 گل بزند و با توجه به اینکه فعلاً او به عنوان پنالتی‌زن اول پرسپولیس انتخاب شده، این فرصت را دارد تا در نیم‌فصل دوم در لباس پرسپولیس رکوردشکنی کند و رکورد بیشترین تعداد گل خود در یک فصل لیگ برتر را بشکند. در مجموع دوران آماری فوتبال گیورگی گولسیانی هم این مدافع سابقه 10 بار گلزنی در لباس سپاهان را در 64 مسابقه دارد که رسیدن به رکورد هم در پیراهن پرسپولیس چندان دور از دسترس به نظر نمی‌رسد.

وب گردی

    نظر شما