یامگا به اندازه دو بازیکن می‌ارزد/ قایدی دوباره همان قایدی شد

یامگا به اندازه دو بازیکن می‌ارزد/ قایدی دوباره همان قایدی شد

مربی اسبق استقلال گفت: دیدار تیم‌های استقلال و تراکتور فوق العاده جذاب بود و با اینکه کم گل داشت اما پر بود از لحظات حساس و موقعیت‌های خطرناک.

به گزارش 9 صبح، علی چینی، بازیکن و مربی اسبق تیم استقلال درباره صعود تیم استقلال به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اظهار داشت: واقعاً استقلال در این مسابقه که بیشتر شبیه جنگ بود لیاقت صعود داشت. هرچقدر استقلال در بازی قبل کم اثر، بی نظم و به دور از اندازه‌های خودش در تبریز به میدان رفته بود در دیدار جام حذفی تلافی کرد.واقعا باید به این استقلال بالید. تیمی که تک‌تک نفراتش دقیقه ۱۲۰ دقیقه با قدرت درون زمین حضور داشتند مستحق کسب عنوان قهرمانی جام حذفی است. البته همه می‌دانند که استقلال پر افتخارترین تیم این مسابقات است.

بازیکن قدیمی استقلال درباره ۹۰ دقیقه ابتدایی مسابقه توضیح داد: استقلال در ۴۵ دقیقه اول و از همان لحظات ابتدایی دروازه تراکتور را آماج حملات خود قرار داده بود. اگر اشتباه نکنم در دقیقه ۲ مطهری می‌توانست گل بزند. در دقیقه ۷ خطای مشکوک به پنالتی روی یامگا صورت گرفت. شوت مهدی پور هم در همان نیمه اول به کتف اخباری برخورد کرد و نزدیک بود گل شود. می‌خواهم بگویم استقلال بازی را هجومی شروع کرده بود اما بدشانس بود.

وی اضافه کرد: تیم تراکتور هم تیم قابل احترامی بود. البته آنها هم قصد داشتند ضمن کسب پیروزی هرطور شده گل نخورند ولی تیم استقلال تیمی بود در این بازی بیشتر حمله می‌کرد. البته اگر نیمه اول را به دو قسمت تقسیم کنیم بخش پایانی نیمه اول بیشتر به سود تیم تراکتور بود ولی در شروع نیمه دوم و با حضور دوباره استقلال در زمین تراکتور نزدیک بود پیمان بابایی گل بزند ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد. مطهری هم یک توپ به تیر دروازه زد.

چینی خاطرنشان کرد: در کل بازی زیبایی را شاهد بودیم. اگر سیاوش یزدانی روی گل تراکتور جلو نرفته بود تراکتور تا صبح فردا هم نمی‌توانست به استقلال گل بزند. همه بازیکنان خوب ظاهر شدند و نمی‌توان گفت کسی از دیگران بهتر بود.

کوین یامگا - استقلال - تراکتور

پیشکسوت استقلال درباره ضربات پنالتی کوین یامگا توضیح داد: واقعا داشتن چنین بازیکنی با این کیفیت برای استقلال ارزشمند است. به نظرم یامگا به اندازه دو بازیکن برای تیم استقلال کارآیی دارد. کسی که هم در کار دفاعی به تیم کمک می‌کند و هم در کار حمله در واقع هم مدافع است هم مهاجم.

مربی سالهای گذشته استقلال تصریح کرد: هر دو خارجی تیم استقلال در این بازی از جانشان مایه گذاشتند. سیلوا در دفاع واقعاً جنگید و یک تنه بسیاری از خطرات تیم تراکتور را خنثی کرد. یامگا هم با پنالتی‌های خوبی که زد عامل پیروزی استقلال و صعود به مرحله بالاتر بود. باید این برد را به کادر فنی تبریک گفت. اینکه بعد از شکست هفته قبل مقابل تراکتور تیم دوباره بیاید و آنها را ببرد کار آسانی نیست. در طول روزهای گذشته فشارهای زیادی روی کادر فنی استقلال بود. باید به ساپینتو تبریک گفت که فارغ از این همه انتقاد توانست دوباره استقلال را به شرایط خوب گذشته اش برگرداند. این همان تیمی بود که قبل از تعطیلات جام جهانی در لیگ بازی می‌کرد.

چینی در پایان اضافه کرد: امیدوارم استقلال در بازی هفته آینده مقابل سپاهان هم با همین شرایط خوب به میدان بیاید. البته یادمان باشد مهدی قایدی هم که دو پنالتی برای استقلال گرفت در این پیروزی و صعود نقش بسزایی داشت. قایدی در طول هفته‌های اخیر به شدت مورد انتقاد بود که فکر می‌کنم این مسائل روی او تاثیر گذاشت و توانست در این بازی دو بار برای استقلال پنالتی بگیرد و دوباره همان مهدی همیشگی شود. امیدوارم استقلال در لیگ برتر هم به همین شکل بدرخشد.

وب گردی

    نظر شما