استقلالِ «ساپینتو» و ترکیب ثابت؛ ۲ خط موازی که به‌هم نمی‌رسند

استقلالِ «ساپینتو» و ترکیب ثابت؛ 2 خط موازی که به‌هم نمی‌رسند

آبی‌پوشان پایتخت قطعا برای دیدار هفته نوزدهم مقابل نفت مسجدسلیمان در ترکیب تیم خود تغییراتی را خواهند داشت.

به گزارش 9 صبح، یکی از مهم‌ترین انتقاداتی که از ریکاردو سا پینتو سرمربی استقلال در طول لیگ بیست‌ودوم از سوی هواداران آبی‌پوش مطرح است، موضوع عدم ثبات سرمربی استقلال در انتخاب ترکیب اصلی تیم‌شان است. آبی‌پوشان پایتخت با وجود گذشت 18 هفته از لیگ برتر هنوز به ترکیب ثابت نرسیده‌اند که البته نمی‌توان مقصر این مسئله را منحصراً ریکاردو سا پینتو اعلام کرد و باتوجه به مصدومیت‌های سریالی و محرومیت‌های به‌وجود آمده، به‌نظر می‌رسد که سا پینتو هم راهی جز تغییر ترکیب تیمش ندارد.

چشم‌انتظار تغییر در دروازه آبی‌ها

علیرضا رضایی در 3 هفته اخیر در درون دروازه استقلال ایستاده اما نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد و همین عملکرد ضعیف رضایی در خط دروازه آبی‌ها باعث شده تا احتمالاً تنها تغییر فنی سا پینتو در ترکیب تیمش برای دیدار حساس هفته آینده مقابل نفت مسجدسلیمان در خط دروازه باشد. حسین حسینی تمرینات آماده‌سازی خود را آغاز کرده و احتمالاً در هفته پیش‌رو بتواند به ترکیب تیمش بازگردد و در صورت نرسیدن حسینی، بازهم به‌نظر می‌رسد که سا پینتو به سراغ علیرضا رضایی نرود و احتمال میدان دادن به سینا سعیدی‌فر وجود دارد تا با تغییر در خط دروازه، ترکیبِ برنده استقلال دستخوش تغییر شود.

ستاره استقلال در هفته نوزدهم غایب است!

سعید مهری در 2 بازی اخیر استقلال توانسته عملکرد خوبی داشته باشد و نقش مهمی در موفقیت استقلال و 2 برد اخیر شاگردان سا پینتو داشته است. مهری در دیدار قبلی مقابل ملوان بندرانزلی توانست پایه‌گذار 2 گل تیمش باشد و 2 پاس گل در کارنامه خود به‌ثبت رساند و در هفته جاری هم در کرمان او موفق شد در نقش یک هافبک بازی‌ساز، گل اول تیمش را طراحی کند. با وجود این درخشش چشمگیر اما سعید مهری به دلیل محرومیت قادر به همراهی تیمش در هفته نوزدهم نخواهد بود و 4 اخطاره شدن مهری باعث شده تا هافبک آبی‌ها نتواند در دیدار با نفت مسجدسلیمان حضور پیدا کند. مهدی مهدی پور و زبیر نیک‌نفس به دلیل مصدومیت فعلاً در اختیار ریکاردو سا پینتو نیستند و پیش‌بینی می‌شود که جانشین مهری از بین امید حامدی‌فر و یا محمدحسین زواری انتخاب شود و بعید نیست یکی از این 2 بازیکن جوان در ترکیب اصلی استقلال برای دیدار هفته آینده مقابل نفت مسجدسلیمان قرار بگیرند.

و سرمربی که بازهم کنار زمین نخواهد بود

ریکاردو سا پینتو خود یکی از مهم‌ترین غایبان استقلال در لیگ بیست‌ودوم بوده که همواره غیبت او باعث شده تا پازل فنی آبی‌ها کامل نباشد. سا پینتو به دلیل کارت قرمزی که در کرمان دریافت کرد، در دیدار با نفت مسجدسلیمان نمی‌تواند کنار زمین مسابقه باشد تا بازهم از روی سکوهای ورزشگاه آزادی و از راه دور تیمش را هدایت کند و روی ماتا به عنوان دستیار اول او در کنار زمین حضور یابد. احتمال دارد که باتوجه به حواشی ایجاد شده در دوئل استقلال و مس کرمان، محرومیت بیشتری هم متوجه سرمربی پرتغالی آبی‌ها شود اما آنچه فعلاً مشخص و قطعی است اینکه سا پینتو به دلیل محرومیت در دیدار با نفت مسجدسلیمان غایب است.

وب گردی

    نظر شما