ده نکته از پیکان - استقلال؛ بازگشت به ریل قهرمانی در اکباتان

ده نکته از پیکان - استقلال؛ بازگشت به ریل قهرمانی در اکباتان

استقلال با پیروزی مقابل پیکان به جاده قهرمانی برگشت.

به گزارش 9 صبح، - یک: ادامه روزهای خوب استقلال در بهمن ماه با چهارمین برد پیاپی این تیم همراه شد. چهار بردی که با زدن ۱۲ گل زده همراه بود و خاطره آتش بازی بهمن ۹۵ دربی را برای آبی‌ها زنده کرد. اما تفاوت این تیم با تیم منصوریان در این است که پرسپولیس آن زمان برانکو وا نمی داد ولی پرسپولیس یحیی مستعد امتیاز از دست دادن است. استقلال در سالگرد شکست سه بر دوی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی، دو هیچ پیکان را برد.

دو: به سابقه پیکان در این فصل مقابل مثلث بالای جدول نگاه کنید، نباختن به استقلال و پرسپولیس در آزادی و بردن سپاهان نشان می دهد آنها مفت‌باز نیستند. تیمی سخت جان و سختکوش که اگر به آنها زود گل نزنی قطعا مقابل آنها به مشکل می‌خوری. استقلال هم خیلی زود گل زد تا به مشکل نخورد!

سه: مهدی قایدی به موتور محرک استقلال در نیم فصل دوم تبدیل شده، طلوع دوباره قایدی از وقتهای اضافی بازی با تراکتور در جام حذفی شروع شد و تا به امروز توقف‌ناپذیر به تاخت و تاز ادامه می‌دهد. حرکات او کاملا قابل پیش‌بینی ولی کاملا غیرقابل مهار است. روی صحنه گل اول استپ کردن، بدن آمدن و شوت خشک با ارتفاع کم به قعر دروازه مظاهری از قایدی و استقلال یک برنده تمام عیار ساخت!

چهار: هوای اکباتان به استقلالیها می سازد. آبی‌ها در این ورزشگاه سابقه بردن پیکان در این فصل و فصل گذشته در لیگ و جام حذفی و هوادار را در همین فصل دارند. قبلا هم سایپا یک مغلوب تمام عیار مقابل استقلال در دستگردی بود. شهرک زیبایی که هواداران قدیمی استقلال را به یاد سال ۷۵ و استقلال دوران ناصر حجازی می‌اندازد.

پنج: ساپینتو به ترکیب اصلی‌اش رسیده است. در این روزها شاهد بازگشت قایدی به اوج، تداوم سیلوا، روزبه، یامگا و رضاوند هم هستیم. وظیفه بعدی ساپینتو رساندن بقیه مهره‌های ثابت این تیم به کیفیت بالای هفتاد هشتاد درصد است که با روحیه‌ای که آنها از بردهای اخیرشان به دست آورده‌اند این امر دور از دسترس نیست. یک تیم برای قهرمانی نیاز به رشد کیفیت فنی در یک سوم پایانی فصل دارد، جایی که هر بازی مثل یک فینال است.

شش: در هفته‌های اخیر استقلال از جایی فوتبالش شکل می‌گرفت که گل اول را می‌زد. اهمیت گل اول در این تیم به حدی است که در تمام بازیهایی که گل اول را زدند برنده از بازی بیرون آمدند. استقلالی‌ها حالا استاد ضدحمله هستند.

هفت: در این بازی هم  شاهد درگیری نیمکتها بودیم. تیمهای مقابل استقلال خواسته یا ناخواسته روی روان ساپینتو می‌روند تا او را عصبی کنند. خود ساپینتو هم در این زمینه آتو را به همه داده و مستعد درگیری است. دیروز نیمکت استقلال حواسش به این قضیه بود و او را وارد این بازی نکرد اما روی ماتا کارت زرد گرفت.

هشت: رشید مظاهری از وقتی از ذوب جدا شده در چهار سال اخیر چهار تیم عوض کرده و هرگز به دوران خوبش در ذوب برنگشته است ، او انتخابهای خوبی در این مدت نداشت و باعث شد از روزهای اوجش فاصله بگیرد. در استقلال هم اسیر حاشیه شد و در نهایت دیگر اثری در دروازه‌بانی نماند که پیراهن ناصرحجازی را به تن کرده بود تا در استقلال بماند و با سیدحسین حسینی رقابت کند.

نه: بازگشت سیدحسین حسینی بعد از چهارهفته غیبت خبر خوبی برای کادر فنی استقلال است که آرامش به قفس توری این تیم برگردد. حسینی در ده هفته پایانی این فصل نقش کلیدی در استقلال خواهد داشت و اگر بتواند همان حسینی قبل از جام جهانی باشد شاید اولین دروازه‌بانی در تاریخ استقلال باشد که بتواند قهرمانی خود را تکرار کند.

ده: استقلال قبل از عید در اسفندماه  یک بازی در جام حذفی مقابل ملوان در آزادی دارد و سه بازی در لیگ مقابل نساجی در قائمشهر ، گل گهر در تهران و فولاد در خوزستان که دو تای آنها خارج از تهران است. یک پیچ تقریبا سنگین برای تیمی که از زمستان سخت آماده ورود به بهار است. ساپینتویی که برف تهران را دید و حالا قابل اعتمادتر شده است. البته بازی هفته آینده جام حذفی مقابل ملوان آسان به نظر می‌رسد اما همه می‌دانند که ملوان در  تاریخ جام حذفی برای استقلال، مشکل‌ساز بوده است!

وب گردی

    نظر شما