روند گلزنی چشمگیر آبی‌ها؛ غولی که بیدار شد

روند گلزنی چشمگیر آبی‌ها؛ غولی که بیدار شد

آبی‌پوشان پایتخت با تحولی چشمگیر در فاز تهاجمی توانسته‌اند به جمع بهترین‌های لیگ بیست‌ودوم اضافه شوند.

به گزارش 9 صبح، استقلال مشترکاً در کنار گل‌گهر سیرجان صاحب دومین خط حمله برتر لیگ بیست‌ودوم در پایان هفته بیستم است؛ گزاره‌ای که شاید خوش‌بین‌ترین هوادار آبی‌پوش هم به آن چندان امید نداشت و تصور نمی‌کرد که شاگردان ریکاردو سا پینتو بتوانند با عملکردی خیره‌کننده همه معادلات را به‌سود خود تغییر بدهند اما آبی‌ها توانستند به این مهم دست پیدا کنند. جهش چشمگیر خط حمله استقلال در نیم‌فصل دوم باعث شده تا شاگردان سا پینتو به لحاظ امتیازگیری هم نسبت به نیم‌فصل نخست روند بهتری را تجربه کنند.

معدلی که خیلی زود تغییر کرد

آبی‌پوشان پایتخت در نیم‌فصل نخست در فاز تهاجمی کارنامه خوبی نداشتند و همین ناکامی‌های سریالی باعث شد تا شاگردان سا پینتو نتوانند نتایج دلخواه را کسب کنند. نگاهی به آمار و ارقام نیم‌فصل اول نشان می‌دهد که آبی‌ها در طول 15 مسابقه فقط 15 بار توانسته‌اند گل بزنند که میانگین هر بازی فقط یک گل زده است؛ آن‌هم در شرایطی که سپاهان اصفهان با 21 گل زده و سپس پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان با 20 گل زده در تلاش برای رسیدن به عنوان برترین خط حمله فصل بودند و نساجی مازندران هم حتی عملکردی بهتر از شاگردان سا پینتو با ثبت 18 گل داشت.استقلالی‌ها به مانند نیم‌فصل اول، در نیم‌فصل دوم هم در اولین مسابقه برابر سپاهان ناکام در گلزنی بودند تا حتی میانگین گل‌های زده‌شان از عدد یک هم در هر بازی کمتر شود اما به‌ یکباره موتور خط حمله استقلال روشن شد و آن‌ها توانستند در 4 بازی بعدی مقابل ملوان بندرانزلی، مس کرمان، نفت مسجدسلیمان و پیکان تهران 12 گل بزنند تا با گذر از رقبایی چون پرسپولیس و نساجی، بتوانند خود را به کورس رقابت برای کسب عنوان بهترین خط حمله لیگ اضافه کنند و میانگین گلزنی‌شان در هر مسابقه را هم از عدد یک گل به عدد 1.4 گل در هر بازی برسانند.

رکوردی در قواره استقلالِ قهرمان

آبی‌پوشان پایتخت که به لطف درخشش ستارگانی مثل مهدی قایدی و آرش رضاوند و البته سعید مهری توانسته‌اند در هفته‌های اخیر در فاز تهاجمی رشدی چشمگیر را داشته باشند، حالا به‌دنبال آن هستند تا روند خوب خود را ادامه بدهند. موفقیت استقلال در رسیدن به برتری‌های پرگل باعث شده تا آبی‌ها به رکورد فصل گذشته‌شان هم نزدیک شوند و اگر بخواهیم شمار گل‌های زده در میدان مسابقه را حساب کنیم، حتی تیمِ سا پینتو از استقلالِ فرهاد مجیدی هم موفق‌تر بوده است!استقلال در فصل گذشته در شرایطی در پایان هفته بیستم صدرنشین جدول بود که آبی‌ها 29 گل زده را در مقابل نام خود می‌دیدند که البته 3 گل به واسطه برد انضباطی مقابل گل‌گهر به‌ثبت رسیده بود. اما حالا بدون کسب پیروزی انضباطی، استقلالی‌ها با 28 گل زده صاحب دومین خط حمله برتر لیگ هستند تا یک نشانه امیدوارکننده برای هواداران آبی‌پوش در قیاس با فصل گذشته پدیدار شود. شاگردان ریکاردو سا پینتو امیدوارند که بعد از بهبود روند گلزنی تیم‌شان، معدل امتیازگیری استقلال هم سیر صعودی داشته باشد تا در جدول رده‌بندی بعد از جبران فاصله 8 امتیازی با پرسپولیس، بتوانند اختلاف 3 امتیازی با سپاهان را هم جبران کرده و برای اولین‌بار همراه با سا پینتو تجربه حضور در صدر جدول را به‌دست آورند. 

    نظر شما