معمای بهترین گلزن فصل در پایان سال؛ «شهریار» یکه‌تاز می‌ماند؟

معمای بهترین گلزن فصل در پایان سال؛ «شهریار» یکه‌تاز می‌ماند؟

بهترین گلزنان فصل جدید فوتبال ایران به‌دنبال پایانی خوش و موفق در سال 1401 هستند.

معمای بهترین گلزن فصل در پایان سال؛ «شهریار» یکه‌تاز می‌ماند؟

1 روز پیش

به گزارش 9 صبح، لیگ بیست‌ودوم با همه فراز و فرودهایش به دهه پایانی خود رسیده است؛ هر چند که باتوجه به فیفادی‌های پیش‌رو و البته مسابقات جام حذفی، حدود 3 ماه دیگر از رقابت‌های فصل جاری باقی‌مانده است. با این وجود، در کورس بهترین گلزنان فصل، ستارگان فوتبال ایران در تلاش هستند تا بتوانند در فصل جاری با یک عملکرد مناسب کار خود را در سال 1401 به پایان ببرند و به استقبال سال جدید بروند. چند مدعی برای اتمام سال جاری در قامت بهترین گلزن تلاش می‌کنند و رقابت جذاب و نزدیکی بین آن‌ها در جریان است.

«مغانلو» به دنبال یک پایان رویایی

شهریار مغانلو بهترین گلزن فصل جاری فوتبال ایران (در لیگ بیست‌ودوم و جام حذفی) است. مغانلو در قامت گلزن در لیگ برتر توانسته 7 بار دروازه رقبا را در طول 20 هفته اخیر فرو بریزد و در جام حذفی هم در همان مسابقه اول، او با درخششی خیره‌کننده مقابل سایپا موفق به‌ثبت هت‌تریک شد تا اولین بازیکن 10 گله فصل جاری شود. اگر برنامه‌ریزی مسابقات لیگ تغییر نکند، در 3 بازی آینده سپاهان مغانلو حداکثر در 2 مسابقه مقابل پرسپولیس در جام حذفی و هوادار در لیگ برتر می‌تواند به میدان برود و دیدار با آلومینیوم اراک را به دلیل 4 اخطاره بودن از دست داده است.مهاجم آماده این روزهای سپاهان بدون‌تردید به‌دنبال آن است تا بتواند در قامت یک ستاره مقابل تیم سابق خود بدرخشد و سپاهان را به جمع 8 تیم برتر جام حذفی برساند تا با این درخشش، سال خود را به رویایی‌ترین شکل ممکن به پایان ببرد. مطمئنا هدف‌گذاری مغانلو، ثبت بیش از 10 گل در فصل جاری است و باید دید با توجه به دیدارهای باقی‌مانده، آیا او در قامت بهترین گلزن فصل می‌تواند سال 1401 را به پایان ببرد یا خیر.

3 ستاره در نزدیک‌ترین فاصله به آقای گل سپاهان

عارف رستمی که یکی از ستارگان غیرمنتظره فصل جاری فوتبال ایران است، در جدول بهترین گلزنان با 7 گل در کنار شهریار مغانلو در لیگ برتر ایستاده اما او در جام حذفی ناکام در گلزنی بوده است. رستمی در دیدار بعدی تیمش در جام حذفی این فرصت را دارد تا در مقابل تیم لیگ یکی استقلال ملاثانی بتواند شمار گل‌های خود را افزایش بدهد و در 2 بازی حساس مقابل ذوب‌آهن و فولاد، شمار گل‌هایش در فصل جاری را 2 رقمی کند و بتواند بالاتر از مغانلو، سال 1401 را به پایان ببرد.

محمدرضا آزادی و رضا اسدی دیگر 7 گله‌های فصل جاری هستند. هر 2 بازیکن در لیگ برتر 6 گل به‌ثمر رسانده‌اند و در جام حذفی هم یک‌بار موفق به گلزنی شده‌اند که حذف تراکتور باعث شده تا اسدی دیگر شانسی برای گلزنی در جام حذفی نداشته باشد اما آزادی همچنان این فرصت را دارد تا بتواند با درخشش مقابل نساجی مازندران در جام حذفی به شمار گل‌هایش اضافه کند.مهاجم جوان آلومینیوم البته به دلیل 4اخطاره شدن دیدار با سپاهان را از دست داده و همین مسئله باعث شده تا او به جز دیدار با نساجی، فرصت بازی در مقابل ملوان را تا پایان سال 1401 داشته باشد. در نقطه مقابل، رضا اسدی هم امیدوار به درخشش مقابل صنعت‌نفت آبادان و پرسپولیس تهران است تا بتواند خود را به شهریار مغانلو نزدیک‌تر کند و یکی از بهترین سال‌های دوران فوتبال خود را با کارنامه‌ای موفق به پایان ببرد.محمد عباس‌زاده، حامد شیری، سجاد بازگیر و کوین یامگا دیگر بازیکنان 6 گله فصل جاری (در لیگ برتر و جام حذفی) هستند که این شانس را دارند تا بتوانند در فرصت باقی‌مانده تا پایان سال 1401 به‌شمار گل‌های خود بیفزایند و به رکورد شهریار مغانلو نزدیک شده و یا حتی او را پشت سر بگذراند و بهترین گلزن سال شوند.

    نظر شما