گلزن‌ترین ستاره فوتبال ایران؛ «رحمانِ» بی‌رحم

گلزن‌ترین ستاره فوتبال ایران؛ «رحمانِ» بی‌رحم

مهاجم شمس‌آذر قزوین با عملکردی خیره‌کننده نقش اصلی را در موفقیت تیمش داشته است.

به گزارش 9 صبح، شمس‌آذر قزوین با ثبت آمار و ارقامی ویژه و عملکردی فوق‌العاده در مسیر صعود به لیگ برتر قرار گرفته و شاگردان سعید دقیقی با اختلافی 14 امتیازی نسبت به تیم سوم جدول، شانس زیادی برای برپایی جشن صعود زودهنگام دارند. در کنار امتیازات به‌دست آمده، تیم شمس‌آذر خود را تیمی تهاجمی در فصل جاری لیگ آزادگان نشان داده و شاگردان دقیقی در 22 مسابقه، 47 گل به‌ثمر رسانده‌اند که نشان از خط آتش پرقدرت این تیم دارد تا عنوان تهاجمی‌ترین تیم سال فوتبال ایران به سبزپوشان قزوینی برسد. سعید دقیقی که خود در قامت مهاجم روزهای خوبی را در لیگ برتر فوتبال ایران گذراند، حالا تیمی تهاجمی ساخته که نقش اصلی در آن را یک بازیکن سابقاً لیگ برتر ایفا می‌کند؛ رحمان جعفری. جعفری که در 4 فصل گذشته در تیم‌های نساجی مازندران و شهرخودرو خراسان جمعاً 4 گل زده بود، در تیم شمس‌آذر کاملاً احیا شده و با عملکردی خیره‌کننده به دنبال کفش طلای لیگ یک است.

16 گل در 22 بازی؛ ستاره‌ای که لایق آقای گلی است

رحمان جعفری توانسته بیش از یک‌سوم گل‌های تیمش را در فصل جاری لیگ آزادگان به‌ثمر برساند. او که یکی از آماده‌ترین مهاجمان این روزهای فوتبال ایران محسوب می‌شود، در 25 سالگی بهترین روزهای فوتبالی‌اش را می‌گذراند و با ثبت 16 گل، بهترین گلزن لیگ یک است. در 8 مسابقه‌ای که تیم شمس‌آذر بعد از اتمام جام جهانی برگزار کرده، جعفری با به‌ثمر رساندن 5 گل و یک پاس گل، موثرترین ستاره تیمش بوده و کارنامه‌ای درخشان را از خود به‌جای گذاشته است. مهاجم 25ساله شمس‌آذر قزوین که مجموع دوران حضورش در لیگ برتر نتوانسته بود 16 گل بزند، حالا نشان داده که زیرنظر دقیقی توانسته به خوبی یک مهاجم چارچوب‌شناس شود و به‌دنبال آن است تا بتواند در هفته‌های باقی‌مانده از لیگ یک، در قامت گلزن همچنان بدرخشد و فصل را با آماری خیره‌کننده به سود خود به‌پایان ببرد. پیشتر محمد عباس‌زاده با ثبت 24 گل در لیگ یک توانسته بود رکورد بزند و حالا جعفری به‌دنبال آن است تا رکورد عباس‌زاده را بشکند.

مدعیانی که امید چندانی ندارند

علی وزیری‌پناه مهاجم تیم استقلال خوزستان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده رحمان جعفری در کورس آقای گلی لیگ یک است که وزیری‌پناه 11 گل به‌ثمر رسانده و در 6 بازی اخیر آبی‌ها در لیگ یک موفق به گلزنی نشده است تا عملاً در رقابت برای رسیدن به کفش طلای لیگ دسته اول فوتبال ایران از جعفری عقب بماند و بعید به‌نظر می‌رسد که مهاجم آبی‌های اهوازی بتواند در ادامه فصل خود را به ستاره شمس‌آذر قزوین نزدیک کند.پوریا سرآبادانی دیگر ستاره شمس‌آذر در فصل جاری لیگ یک است که موفق به 8بار گلزنی برای این تیم قزوینی شده است که او هم فاصله زیادی با بهترین گلزن فصل جاری لیگ یک دارد و نگاهی به جدول گلزنان نشان می‌دهد که سرآبادانی شانس چندانی برای رسیدن به رکورد همبازی سابق خود ندارد و اگر بتواند جعفری فرم ایده‌آل خود در هفته‌های گذشته را حفظ کند، بدون‌شک او می‌تواند اختلاف خود با سایر رقبا را بیشتر کند و به مانند صعود زودهنگام احتمالی شمس‌آذر، او هم جشن آقای گلی زودهنگامی را بگیرد! 

    نظر شما