تکرار یک سناریو برای سرخ‌ها؛ و بازهم درخشش شماره یک

تکرار یک سناریو برای سرخ‌ها؛ و بازهم درخشش شماره یک

دروازه‌بان باتجربه پرسپولیس برای دومین‌بار در لیگ بیست‌ودوم موفق به مهار پنالتی شد.

به گزارش 9 صبح، پرسپولیسی‌ها هر چند در جام حذفی توانستند نمایش خوبی مقابل سپاهان داشته باشند و با کسب بردی 4 گله حریف اصفهانی را از گردونه رقابت‌ها کنار زدند، اما در لیگ برتر شرایط چندان برای سرخ‌پوشان پایتخت مساعد نبود و کسب یک پیروزی در 4 بازی قبلی باعث شده بود تا شاگردان یحیی گل‌محمدی به‌دنبال جبران‌مافات برابر نفت مسجدسلیمان باشند. سرخ‌پوشان که فاصله‌ای 8 امتیازی را با حریف سنتی ایجاد کرده بودند، به واسطه لغزش در هفته‌های گذشته نه‌تنها این فاصله امتیازی را از دست دادند بلکه رقابت صدرنشینی را هم به سپاهان واگذار کردند. بیرانوند همانطور که در دوره اوج‌گیری پرسپولیس نقش مهمی داشت، در دوره افول تیمش هم موثر بود. او در اهواز ناکام در مهار ضربه روبرتو تورس بود و در مصاف با آلومینیوم اراک هم با یک خروج ناشیانه، کارت قرمز گرفت و از زمین بازی اخراج شد. دروازه‌بان شماره یک تیم ملی در بازگشت دوباره به ترکیب پرسپولیس مقابل هوادار ناکام در مهار تک موقعیت حریف بود تا در روزهای نه‌چندان خوب او، پرسپولیس هم شرایط بحرانی را تجربه کند.

تکرار خاطره دوئل با گل‌گهر در سیرجان

سرخ‌پوشان پایتخت برای سومین‌بار بود که در لیگ بیست‌ودوم اسیر لغزش‌های مقطعی می‌شدند و به‌دنبال کسب پیروزی برای خروج از بحران زودرس بودند. آن‌ها پیشتر در هفته دوازدهم و سیزدهم، 4 امتیاز مهم را در مقابل استقلال و پیکان از دست داده بودند و بعد از آن 2 مسابقه سخت، در سیرجان توانستند جبران‌مافات کنند و با درخشش علیرضا بیرانوند، شرایط به سود پرسپولیس تغییر کرد و شاگردان یحیی گل‌محمدی موفق شدند بردی 2 گله را جشن بگیرند. بیرانوند در مصاف با گل‌گهر در دقایق ابتدایی موفق به مهار ضربه پنالتی امین پورعلی شد تا پرسپولیس در جریان بازی بماند. مشابه این اتفاق در دوئل شب گذشته با نفت مسجدسلیمان هم رخ داد و علیرضا بیرانوند توانست در دقیقه 12، ضربه پنالتی به‌دست آمده برای نفتی‌ها را مهار کند و مسیر توپ پیمان میری را به خوبی تشخیص داد تا بازهم در قامت فرشته نجات در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت بدرخشد.

و دستکش طلایی که نزدیک‌تر شد

دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس در دوره افول تیمش، آمار ضعیفی را از خود به جای گذاشت و 4 بازی متوالی را برای ثبت کلین‌شیت از دست داد تا رقبا بتوانند در جدول بیشترین کلین‌شیت‌ها به او برسند و حسین پورحمیدی موفق شد با ثبت دوازدهمین کلین‌شیت در دیدار هفته گذشته آلومینیوم اراک مقابل تراکتور تبریز، به صدر جدول بهترین دروازه‌بانان فصل صعود کند و از کنار بیرانوند گذر کرد. علیرضا بیرانوند که با 11 کلین‌شیت در جایگاه دوم قرار گرفته بود، شب گذشته برابر نفت مسجدسلیمان درخشید و توانست با 12 کلین‌شیت خود را هم‌تراز با پورحمیدی کند. دروازه‌بان پرسپولیس امیدوار است که پورحمیدی در دوئل حساس با سپاهان ناکام در ثبت کلین‌شیت باشد تا بتواند در قامت صدرنشین مشترک در کنار دروازه‌بان آلومینیوم اراک بماند. در 2 هفته آینده پرسپولیس باید به مصاف تراکتور و سپاهان برود و بدون‌شک درخشش بیرانوند می‌تواند نقش مهمی در موفقیت سرخ‌پوشان پایتخت داشته باشد. 

وب گردی

    نظر شما