قهرمانی برای پرسپولیس؛ ماموریت بسیار سخت اما ممکن

قهرمانی برای پرسپولیس؛ ماموریت بسیار سخت اما ممکن

پرسپولیس با شکست برابر سپاهان از قهرمانی دور شد.

به گزارش 9 صبح، پرسپولیس در مهم‌ترین بازی فصل در شرایطی که برای بازپس‌گیری صدر احتیاج به پیروزی داشت از سپاهان شکست خورد تا در فاصله تنها ۷ هفته مانده به پایان فصل این تیم با ۴۵ امتیاز ۴ امتیاز با صدر جدول فاصله داشته باشد و با توجه به لحاظ شدن تقابل رودرو در شرایط امتیاز برابر رویای قهرمانی این تیم کم رنگ‌تر شود. مرور ادوار لیگ برتر نشان می‌دهد که قهرمانی برای پرسپولیس ماموریت بسیار مشکل است ولی غیرممکن نیست.

پرسپولیس چشم انتظار تجدید معجزه لیگ اول

کسب ۴۵ امتیاز از ۲۳ بازی، ضعیف‌ترین عملکرد پرسپولیس در ۷ فصل اخیر است. این تیم در ۵ دوره از ۶ دوره قبل که عملکردی بهتر از این داشت به قهرمانی دست یافت. پرسپولیس در لیگ هفتم هم که به قهرمانی رسید تا این مقطع از فصل ۴۶ امتیاز داشت. تنها دوره‌ای که پرسپولیس با کارنامه‌ای ضعیف‌تر از این فصل به قهرمانی دست یافت اولین دوره لیگ برتر بود. این تیم در لیگ اول تا هفته بیست و سوم تنها ۴۰ امتیاز بدست آورده بود ولی در هفته پایانی توانست به طرز معجزه‌آسایی قهرمانی را از دست استقلال برباید. پرسپولیس در آن دوره مثل این فصل در هفته ۲۳، ۴ امتیاز با تیم صدرنشین فاصله داشت با این تفاوت که در آن فصل لیگ ۱۴ تیمی بود  و ظرف تنها ۳ هفته موفق شد ۴ امتیاز عقب‌افتادگی را جبران و به قهرمانی دست یابد.

سرخپوشان امیدوار به تکرار تجربه 9  دوره لیگ

در ادوار اخیر لیگ، ‌تیم‌ها با میانگین امتیاز بالا به قهرمانی دست یافته‌اند و ظاهراً این دوره هم وضعیت به همین منوال خواهد بود تا قهرمانی برای پرسپولیس در دسترس نباشد. علی‌رغم اینکه که قهرمانی برای پرسپولیس با این عملکرد تا این مقطع از فصل کم سابقه بوده ولی در تاریخ لیگ برتر اتفاق کاملاً عادی محسوب می‌شود و در 9 دوره از ۲۱ دوره قبلی تیمی با امتیاز کمتر از امتیاز فعلی پرسپولیس به قهرمانی دست یافته است. استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم با ۴۲ امتیاز و سپاهان در لیگ چهاردهم با ۴۱ امتیاز با کمترین امتیاز در پایان هفته بیست و سوم به قهرمانی دست یافتند. سپاهان در لیگ چهاردهم تا این مقطع از فصل با ۴ امتیاز اختلاف با صدر در رده چهارم جدول بود. البته قهرمانی‌های استقلال خوزستان و سپاهان جزو قهرمانی‌های دراماتیک تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود و باید دید پرسپولیس توان تاریخ‌سازی را دارد.

وب گردی

    نظر شما