عملکرد فوق‌العاده سپاهان مقابل مدعیان؛ پادشاه اصفهان، فاتح تهران

عملکرد فوق‌العاده سپاهان مقابل مدعیان؛ پادشاه اصفهان، فاتح تهران

سپاهان در روزهای اوجش، از هیچ امتیازی به راحتی نمی‌گذارد و کارنامه‌ای درخشان، مقابل دیگر تیم‌های مدعی دارد.

به گزارش 9 صبح، بازی بزرگ هفته بیست و سوم لیگ، به بهترین شکل برای سپاهان به پایان رسید. سپاهان با بردن تیم دوم جدول، صدرنشینی خود را تا دو هفته دیگر قطعی کرد و پرسپولیس و استقلال، فعلا نمی‌توانند خطری برای این تیم ایجاد کنند. سپاهان ژوزه مورایس ، روزهای درخشانی را پشت سر می‌گذارد و در 8 بازی از 9 بازی اخیرش، توانسته برنده از زمین خارج شود. آن‌ها در فرم رویایی‌شان به هیچ حریفی، حتی رقبای مستقیم‌شان برای قهرمانی رحم نکرده‌اند.

عادت به غول‌کشی

برگ برنده سپاهان برای صدرنشینی در لیگ برتر، نتایج این تیم در بازی‌های سخت بوده است. سپاهان تا اینجای فصل، 8 بازی با 5 رقیب بالای جدولی برگزار کرده و هیچکدام از حریفان، نتوانسته‌اند این تیم را شکست دهند. سپاهان رفت و برگشت، استقلال سا پینتو را برد و از 2 بازی با پرسپولیس، یک برد و یک مساوی به دست آورد. دو بازی این تیم با گل‌گهر هم، با یک برد و یک مساوی تمام شدند. تراکتور و مس رفسنجان،‌ فقط یک بار روبروی سپاهان قرار گرفته‌اند. تراکتور به سپاهان باخت و مس در رفسنجان، با این تیم به مساوی بدون گل رسید. 5 برد و 3 مساوی، کارنامه سپاهان از بازی‌های بزرگ این فصل است. کارنامه‌ای که باعث شده دست رقبا، از آن‌ها دورتر شود.

سبک بازی شناور

سپاهان علاوه بر نتیجه، به لحاظ آماری هم در بازی رو در رو با سایر تیم‌های بالای جدولی، توانسته عملکرد بهتری به نمایش بگذارد. امید گل سپاهان، در 7 بازی از این 8 بازی از حریفانش بهتر بوده است. فقط گل‌گهر در بازی رفت با سپاهان، توانست با فاصله کمی امید گل بیشتری از این تیم داشته باشد. آن‌ها بجز همین بازی، همیشه شوت‌های داخل چارچوب بیشتری هم نسبت به حریفان‌شان داشته‌اند. سبک بازی تیم ژوزه مورایس اما، بر اساس شرایط بازی شناور است. آن‌ها در 4 بازی، صاحب مالکیت بیشتر بودند و در 4 بازی، بازی را با مالکیت کمتر به پایان رساندند. سپاهان در 3 بازی از 4 بازی که مالکیت کمتری از حریفش داشت، برنده از زمین خارج شد. موضوعی که نشان می‌دهد تیم مورایس، می‌تواند در هر بازی چهره‌ای متفاوت از خود نشان دهد. آن‌ها بازی رفت با پرسپولیس در اصفهان، فقط 40.8 درصد مالک توپ بودند اما بازی برگشت که حریف 10 نفره شد، مالکیت 62.6 درصدی ثبت کردند و اجازه نگه داشتن توپ را به حریف ندادند.

بهترین سپاهان تاریخ

عملکرد این فصل سپاهان، بهترین کارنامه این تیم در ادوار لیگ برتر است. سپاهان تا پایان هفته بیست و سوم، 49 امتیاز گرفته و میانگین 2.13 امتیاز از هر مسابقه را دارد. فقط در لیگ دوم، سپاهان توانسته بود عملکردی مشابه تا هفته بیست و سوم داشته باشد. سپاهان فرهاد کاظمی، در پایان فصل به قهرمانی لیگ برتر هم رسید. جالب اینکه تفاضل سپاهان در حال حاضر 22 است و سپاهان کاظمی هم در لیگ دوم، تفاضلی مشابه داشت. سپاهانی‌ها امیدوارند تکرار بهترین فصل آن‌ها در تاریخ لیگ، به یک قهرمانی دیگر تبدیل شود و انتظار 8 ساله آن‌ها، به پایان برسد.

    نظر شما