چهار لژیونر در حوالی قهرمانی!

چهار لژیونر در حوالی قهرمانی!

«علیرضا جهانبخش»، «احسان حاج‌صفی»، «صادق محرمی» و «احمد نوراللهی» با تیم‌های خود صدرنشین هستند و در مسیر قهرمانی قرار دارند.

به گزارش 9 صبح، چند لژیونر فوتبال ایران در گذشته سابقه قهرمانی در لیگ‌های خارجی را داشته‌اند. آخرین ایرانی‌ای که موفق شد در یک لیگ اروپایی به قهرمانی برسد، مهدی طارمی است که فصل گذشته همراه با پورتو قهرمان لیگ برتر پرتغال شد. در این فصل هم چند لژیونر شانس زیادی برای قهرمانی دارند. 

جهانبخش و اولین قهرمانی در اردیویسه 

علیرضا جهانبخش که دومین فصل حضورش در فاینورد را سپری می‌کند، روزهای خوبی را در هلند می‌گذراند. فاینورد در پایان هفته بیست‌وهفتم اردیویسه، با 64 امتیاز صدرنشین رقابت‌ها است. این تیم توانسته 8 امتیاز اختلاف با آژاکس تیم دوم جدول رده‌بندی ایجاد کند و علیرضا امید زیادی دارد که بعد از چند فصل ناکامی در فوتبال انگلیس همراه با برایتون، در دومین فصل حضورش در فاینورد به قهرمانی برسد. جهانبخش که این روزها یکی از مهره‌های اصلی ترکیب فاینورد است، در رقابت‌های این فصل اردیویسه، 4 گل زده و 6 پاس گل داده است. او که سابقه آقای گلی در لیگ هلند را هم در گذشته دارد، علاوه بر شانس زیادی که این‌بار برای چشیدن طعم قهرمانی در لیگ هلند دارد، همراه با فاینورد به یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا هم صعود کرده و در این مرحله باید مقابل رم ایتالیا قرار بگیرند.

5 هفته تا رسیدن به جام 

احمد نوراللهی هافبک ملی‌پوش شباب‌الاهلی امارات، دومین فصل حضورش در این تیم را سپری می‌کند. شباب‌الاهلی این فصل لئوناردو ژاردیم سرشناس را به عنوان سرمربی در اختیار گرفت و موفق شده همراه با او که سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان سرمربی را در کارنامه دارد، نتایج خوبی بگیرد. این تیم تا پایان هفته بیست‌ویکم لیگ امارات با 46 امتیاز صدرنشین است. نزدیک‌ترین تیم‌های تعقیب کننده شباب‌الاهلی در فاصله 5 هفته مانده به پایان بازی‌ها، العین و الوحده هستند که با این تیم 5 امتیاز اختلاف دارند. نوراللهی بعد از 4 قهرمانی که همراه با پرسپولیس در لیگ برتر ایران به‌دست آورده، امیدوار است این فصل طعم قهرمانی در لیگ امارات را هم بچشد. 

احسان و 7 بازی سرونوشت‌ساز

احسان حاج صفی بعد از حضور در سومین جام جهانی خود با تیم ملی، همراه با آاک آتن به پلی‌آف برای قهرمانی در سوپر لیگ یونان رسیده است و در این مرحله فعلا صدرنشین هستند. آاک آتن در 7 هفته مانده به پایان این مرحله که تکلیف قهرمان را مشخص می‌کند، هم ا‌متیاز با پاناتینایکوس است و این دو تیم رقابت تنگاتنگی برای قهرمانی دارند. صادق محرمی هم همراه با دیناموزاگرب صدرنشین لیگ کرواسی است و مدافع سابق باشگاه پرسپولیس شانس زیادی دارد که همراه با این تیم به قهرمانی برسد. مهدی طارمی هم که یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی خود را پشت سر می‌گذارد و با وجود حذف ایران در جام جهانی 2022 قطر، موفق شد بهترین گلزن ایرانی این رقابت‌ها شود، همراه با پورتو شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ برتر پرتغال ندارد. پورتویی‌ها در جدول لیگ برتر پرتغال، 10 امتیاز با بنفیکا صدرنشین اختلاف دارند و باتوجه به عملکرد بنفیکا در این فصل، برای قهرمانی در این رقابت‌ها به یک معجزه نیاز دارند. 

    نظر شما