سرنوشت تیم امید در انتظار تصمیم «قلعه‌نویی»؛ چه کسی جانشین «مهدوی‌کیا» می‌شود؟

سرنوشت تیم امید در انتظار تصمیم «قلعه‌نویی»؛ چه کسی جانشین «مهدوی‌کیا» می‌شود؟

مدیران فدراسیون فوتبال هنوز تصمیمی درباره احیای تیم امید ندارند و بلاتکلیفی در این‌باره ادامه دارد.

به گزارش منیبان، تیم امید ایران در شرایطی که رقبایش اردوهای آماده‌سازی متوالی را برای حضور در مرحله انتخابی المپیک 2024 پاریس می‌گذرانند، در تعطیلی مطلق است و با وجود از دست دادن فرصت استفاده از 2 فیفادی، همچنان نابسامانی‌ها ادامه دارد و خبری از احیای تیم امید نیست و بعد از پایان همکاری فدراسیون فوتبال با مهدی مهدوی‌کیا، جانشین این سرمربی جوان معرفی نشده است. در ماه‌های گذشته بارها نام سرمربیان مختلف به میان آمده و چهره‌هایی مثل دراگان اسکوچیچ، محرم نویدکیا، رضا عنایتی و مجتبی حسینی به عنوان کاندیدای احتمالی پذیرش هدایت تیم امید نام‌شان مطرح شده اما هنوز فدراسیون فوتبال تصمیم‌گیری نهایی خود را انجام نداده است. مسئولان کمیته ملی المپیک برای مدیریت تیم امید به سراغ حبیب کاشانی رفته‌اند و با وجود چراغ سبز مدیران فدراسیون فوتبال هنوز مهدی تاج حتی حکم مدیریت کاشانی را هم امضا و ابلاغ نکرده تا تیم امید در شرایطی کاملا ًبحرانی به سر ببرد. با توجه به فرصت کوتاه آماده‌سازی برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک، اما به نظر می‌رسد مسئولان فدراسیون فوتبال درصدد انتخاب گزینه‌ای هستند که بتواند هم‌سوی با تیم ملی بزرگسالان باشد و همین مسئله باعث شده تا تصمیمات امیر قلعه نویی در انتخاب سرمربی تیم امید موثر باشد.

هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال روز گذشته (شنبه) در مرکز ملی فوتبال تشکیل جلسه داد و با وجود برگزاری جلسه‌ای نسبتاً طولانی و بحث درباره آینده تیم امید اما نه‌تنها در حوزه فنی، بلکه در حتی در حوزه مدیریتی هم تصمیم مهمی اتخاذ نشد تا بازهم همه چیز به جلسه بعدی موکول شود. پیشتر مهران فرقانی که در نقش سرپرست تیم امید مسئولیت دارد، از گزینه بودن یک چهره خارجی و یک چهره داخلی پرده برداشته بود اما به نظر می‌رسد که مدیران فدراسیون فوتبال عجله‌ای برای انتخاب سرمربی جدید ندارند، آن‌هم در شرایطی که فرصت بسیار کوتاهی تا شروع رقابت‌های انتخابی المپیک باقی‌مانده است!

«تاج» باید پیشنهادهایش را بیاورد تا بررسی کنیم!

سخنگوی فدراسیون فوتبال با تایید طرح موضوع شرایط تیم امید در جلسه روز گذشته هیات‌رئیسه توضیح داد: «یکی از مهمترین بحث‌های جامعه فوتبال و هیات‌رئیسه، بحث تیم فوتبال امید است. مهدی تاج و اعضای هیات‌رئیسه نقطه نظراتی داشتند. باید تعاملی بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون برای تشکیل این تیم برقرار شود، درست مشابه سرمربی تیم ملی بزرگسالان. بنا شد که رئیس فدراسیون پیشنهادهایش را بیاورد تا گزینه‌های مدنظر مورد بررسی قرار بگیرد و مذاکراتی صورت بگیرد».

احسان اصولی با اشاره به اتصال زنجیروار تیم‌های ملی به یکدیگر گفت: «تعاملی با کمیته المپیک صورت گرفت و فدراسیون نکته‌ای ندارد. قطعاً با هماهنگی‌ها به جمع‌بندی می‌رسیم. بحثی که در هیات‌رئیسه شد و منطقی بود وصل بودن زنجیره‌وار تیم‌های ملی است، چرا که محصول بازیکنی که در تیم نوجوانان آماده می‌شود مقطعی برای تیم جوانان، سپس برای تیم امید و در ادامه برای بزرگسالان به میدان می‌رود. قطعاً تیم امید باید تعاملی با تیم بزرگسالان داشته باشد و هم‌سنخی‌ها و همگن‌ها باید بین فضای کادرفنی تیم ملی و تیم شکل بگیرد تا تعامل صورت بگیرد. این کار باعث رد و بدل شدن بازیکنان امید به تیم بزرگسالان می‌شود».

فرصت کوتاه و شانس حداقلی برای رسیدن به المپیک

اصولی هر چند مستقیماً در اظهارات خود درباره تاثیر امیر قلعه‌نویی در انتخاب سرمربی جدید تیم امید اظهارنظری نداشت اما با این وجود توضیحات سخنگوی فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد که به جز مدیران کمیته ملی المپیک، در فرآیند انتخاب سرمربی تیم امید، قلعه‌نویی هم نقش دارد و به نوعی مدیران فدراسیون درصدد آن هستند تا بتوانند سرمربی هم‌سو با تفکرات امیر قلعه‌نویی انتخاب کنند تا چالش‌های احتمالی میان تیم‌های امید و بزرگسالان به حداقل برسد.

تیم امید ایران در برنامه‌ای فشرده باید در شهریورماه خود را مهیای حضور در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا کند و اگر مرحله مقدماتی با موفقیت ملی‌پوشان فوتبال ایران به پایان برسد، آن‌ها باید در دی‌ماه سال جاری شانس خود را برای رسیدن به سهمیه المپیک امتحان کنند که باتوجه به برنامه‌ریزی‌های فدراسیون فوتبال و فاصله کمتر از 5 ماه تا زمان آغاز مسابقات انتخابی، شانس صعود به المپیک در حداقلی‌ترین میزان ممکن قرار دارد! البته که باید دید پیش از آغاز فرآیند آماده‌سازی، باتوجه به فرصت کوتاه باقی‌مانده کدام گزینه حاضر به پذیرش سکان هدایت تیم خواهد شد و در کنار مسئولان کمیته ملی المپیک و مدیران فدراسیون فوتبال، امیر قلعه‌نویی برای انتخاب کدام سرمربی چراغ سبز خود را نشان می‌دهد.

وب گردی

    نظر شما