قصه‌نویسی‌های تمام‌نشدنی در فوتبال ایران/بازهم بیانیه‌نویسی، بازهم پیش‌داوری علیه داوران!

قصه‌نویسی‌های تمام‌نشدنی در فوتبال ایران/بازهم بیانیه‌نویسی، بازهم پیش‌داوری علیه داوران!

2 باشگاه مس کرمان و پرسپولیس تهران با انتشار بیانیه‌ای نسبت به داوری دیدار پیش‌روی تیم‌شان ابراز نگرانی کردند.

به گزارش 9 صبح، هفته بیست‌وششم لیگ برتر هنوز از راه نرسیده اما پیش از آنکه رقابت‌ها آغاز شود، حاشیه‌های آن شروع شده است. در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته، تیم پرسپولیس با هدایت گل‌محمدی باید روز جمعه بیست‌وپنجم فروردین‌ماه در کرمان به مصاف مس برود که سرخ‌پوشان پایتخت برای بقا در کورس قهرمانی به 3 امتیاز این مسابقه نیاز دارند و در سوی مقابل، شاگردان فرزاد حسین‌خانی در تیم مس کرمان به دنبال آن هستند تا با کسب امتیاز در خانه در مسیر بقا در لیگ بیست‌ودوم قدم بردارند. مسی‌ها هفته گذشته در آبادان مقابل صنعت‌نفت شکست خوردند؛ آن‌هم در شرایطی که معتقدند این شکست محصول اشتباهات داوری بوده و آن‌ها می‌توانستند از سفر به آبادان با 3 امتیاز به کرمان بازگردند اما تصمیمات جنجالی داور مسابقه باعث شده تا شاگردان حسین‌خانی در دیداری حساس مغلوب شوند و نتوانند با خیالی آسوده‌تر کار خود را در هفته‌های پایانی دنبال کنند.

کوپن اشتباهات داوری برای ما دیگر پر شده است!

باشگاه مس کرمان روز گذشته در واکنش به اشتباهات داوری، در آستانه دیدار با پرسپولیس بیانیه‌ای را صادر کرد که در این بیانیه آمده است: «متاسفانه در بازی بسیار مهم و حساس هفته قبل مس کرمان در آبادان و برابر تیم نفت، در حالی که انتظار می‌رفت قضاوت بازی در ثبت نتیجه این مسابقه اثرگذار نباشد اما این بازی کاملا تحت تاثیر تصمیم‌گیری تصمیمات دوگانه داور برای 2 تیم قرار گرفت و در نهایت اشتباه داوری در ثبت نتیجه این بازی نمایان شد و به نوعی جای دو تیم برنده و بازنده و تقسیم امتیازها در جدول را تغییر داد». نارنجی‌پوشان که اعتراضات پرشماری نسبت به اشتباهات داوری در این فصل دارند، در بیانیه خود آورده‌اند: «این موضوع به حدی برای تیم مس کرمان دردناک بود که سبب می‌شود کوپن اشتباهات داوری برای مس کرمان در هفته‌های حساس رو به پایان کاملا پر شده باشد و این تیم باید داورانی را در مسابقات پیش‌روی خود ببیند که آنقدر مسلط و آماده باشند که مرتکب کوچک‌ترین اشتباهی بر علیه این تیم نشوند تا مسابقات لیگ برتر در این هفته‌ها با کمترین شائبه روبرو شود».

مسی‌ها با ابراز نگرانی نسبت به عملکرد داوران در بیانیه خود توضیح دادند: «بازی مس کرمان در این هفته برابر پرسپولیس تهران که در ورزشگاه باهنر کرمان برگزار می‌شود یکی دیگر از آزمون‌های مهم برای داوری فوتبال کشور می‌باشد که این امید می‌رود با یک قضاوت عادلانه و به دور از اشتباه از یک تیم داوری آماده و مسلط که برای این بازی انتخاب می‌شود، جای هیچگونه شبهه و شائبه‌ای دیگر برای هواداران و باشگاه مس کرمان در این زمینه باقی نماند».

ما بیشترین ضرر را از داوری کرده‌ایم!

باشگاه پرسپولیس در واکنش به بیانیه‌ای صادره از سوی باشگاه مس کرمان، بیانیه‌ای را منتشر کرد تا به نوعی سرخ‌پوشان پایتخت هم وارد این سناریو قصه‌نویسی شوند. در بیانیه این باشگاه آمده: «بار دیگر پرسپولیس بهانه‌ای شد برای دیگران تا خود را نشان بدهند و خواسته‌ای را مطرح کنند. در آستانه مسابقه‌ای قرار داریم که تیم روبه رو قبل از آن در موضوع داوری بیانیه‌ای صادر کرده و بازی با پرسپولیس در آن بهانه قرار گرفت تا گله‌ها و خواسته‌های خود را مطرح کنند. ما از ابتدای فصل سعی کرده‌ایم از ورود به چنین بحث‌هایی خودداری کنیم ولی نگران بدعتی غلط هستیم که بر اساس آن حریفان ما قبل از مصاف با پرسپولیس برای موضوع داوری بیانیه می‌دهند و روز بازی که می‌شود داور به سود آن‌ها و به زیان پرسپولیس اشتباه می‌کند و سوت می‌زند».

پرسپولیسی‌ها با اشاره به اشتباهات داوری علیه تیم‌شان در بیانیه خود توضیح دادند: «شاید اگر در این زمینه تجربه بازی‌ها برابر آلومینیوم و هوادار نبود که این‌گونه شد، درصدد واکنش بر‌نمی‌آمدیم. ما در فوتبالی حضور داریم که مدیر باشگاهی بعد از پایان بازی با لپ‌تاپ به رختکن داوران می‌رود و از آنها انتقاد می‌کند و نمی‌توانیم باور کنیم با توجه به پست و جایگاه آن مدیر در فدراسیون، داور تحت فشار روانی قرار نمی‌گیرد. تازه این اتفاقی است که با وجود حضور دوربین‌ها و شاهدان عینی روی می‌دهد. این که در غیاب دوربین‌ها و شاهدان شرایط چگونه است نمی‌دانیم».

باشگاه پرسپولیس در بخش پایانی بیانیه خود با اشاره به متضرر شدن از سوت‌های اشتباه داوران گفته است: «بحث ما درباره این نیست که آیا تیم مس در بازی‌های گذشته از اشتباهات داوری لطمه دیده یا نه؟ بحث ما درباره بهانه قرار گرفتن پرسپولیس است و این که پرسپولیس به ابزار و وسیله‌ای برای جبران یکسری مسائل برای دیگر تیم‌ها بدل شود. نهایت خواسته ما عدم تاثیرپذیری و اجرای عدالت در جریان مسابقه است وگرنه به گواه کارشناسان داوری، پرسپولیس خود در زمره تیم‌های بالانشین در جدول تیم‌های متضرر از اشتباهات داوری است».

    نظر شما