دلهره‌های «یحیی» در کرمان؛ نوبت به ستاره‌های نیمکت‌نشین می‌رسد؟

دلهره‌های «یحیی» در کرمان؛ نوبت به ستاره‌های نیمکت‌نشین می‌رسد؟

به نظر می‌رسد که احتمالاً ترکیب پرسپولیس در کرمان با تغییرات مهمی مواجه شود.

به گزارش 9 صبح، پرسپولیس تهران در هفته بیست‌وششم لیگ برتر در کرمان میهمان مس است و سرخ‌پوشان پایتخت باید روز جمعه بیست‌وپنجم فروردین‌ماه در خانه حریف دیدار حساس خود پیش از دربی پایتخت را برگزار کنند. دل‌نگرانی بزرگ یحیی گل‌محمدی برای این مسابقه که پرسپولیسی‌ها برای بقا در کورس قهرمانی به 3 امتیاز آن نیاز مبرمی دارند، در خطر محرومیت بودن 10 ستاره تیمش است و همین مسئله باعث شده تا گمانه‌زنی‌ها درباره ترکیب احتمالی سرخ‌پوشان از حالا آغاز شود و همگان در انتظار تصمیمات احتمالاً غیرمنتظره گل‌محمدی برای این مسابقه حساس هستند. مس کرمان در جدول رده‌بندی شرایط خوبی ندارد و در 5 بازی اخیر خود فقط 3 امتیاز به‌دست آورده است. البته که مسی‌ها در مقابل مدعیان همواره خود را حریف سخت‌کوشی نشان داده‌اند اما معادلات روی کاغذ نشان می‌دهد که پرسپولیس نباید در کرمان شب سختی را در پیش داشته باشد. همین مسئله باعث شده تا احتمالاً سرمربی پرسپولیس به سراغ انتخاب‌های پرریسک برود و ترکیب تیمش را دستخوش تغییر کند.

زلزله دفاعی در انتظار سرخ‌ها؟

علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، گیورگی گولسیانی وحدت هانانوف و وحید امیری مدافعان در معرض محرومیت حاضر در اردوی پرسپولیس هستند. در میان این بازیکنان، امیری جانشین مناسبی در فهرست پرسپولیس ندارد و همین مسئله باعث شده تا یحیی گل محمدی احتمالاً بازهم به ستاره باتجربه تیمش در کرمان میدان بدهد اما برای سایر گزینه‌ها، دستِ گل‌محمدی باز است و احتمال تغییر وجود دارد.

احمد گوهری بعد از تجربه بازی در مقابل آلومینیوم اراک و صنعت‌نفت آبادان در فصل جاری لیگ برتر، اگر یحیی گل‌محمدی بخواهد روی علیرضا بیرانوند ریسک نکند و شماره یک تیمش را برای حضور در مسابقه دربی نگه دارد، احتمال دارد که در کرمان هم به دروازه پرسپولیس برگردد و جانشین بیرانوندِ 3 اخطاره شود. برای انتخاب زوج خط دفاعی هم اگر یحیی گل‌محمدی به دنبال استراحت دادن به علی نعمتی و گیورگی گولسیانی باشد، بهترین زوج در دسترس او، فرشاد فرجی و مرتضی پورعلی‌گنجی هستند. در سمت راست خط دفاعی سرخ‌پوشان هم دانیال اسماعیلی‌فر می‌تواند در جای خود همچنان به میدان برود.

دستِ خالی در میانه زمین

میلاد سرلک، سینا اسدبیگی و سروش رفیعی 3 هافبک میانی پرسپولیس هستند که هر 3 بازیکن در خطر محرومیت از دربی قرار دارند و در این شرایط، مصدومیت کمال کامیابی‌نیا باعث شده تا یحیی گل‌محمدی راهی جز میدان دادن به ستاره‌های تیمش در کرمان نداشته باشد و بعید به نظر می‌رسد که او بخواهد از بازیکنان رده سنی امید در این پست در مصاف با مس کرمان استفاده کند. البته که سیامک نعمتی در فهرست پرسپولیس حضور دارد و می‌تواند در پست هافبک میانی برای سرخ‌پوشان در صورت صلاحدید کادرفنی به میدان برود و بازگشت نعمتی به ترکیب اصلی سرخ‌پوشان چندان دور از ذهن نیست.

بازگشت احتمالی کاپیتان به ترکیب اصلی

مهدی ترابی و محمد عمری 2 ستاره دیگر سرخ‌پوشان پایتخت هستند که در آستانه 4 اخطاره شدن قرار دارند. برای جانشینی ترابی در پست وینگر، امید عالیشاه کاپیتان اول سرخ‌پوشان پایتخت در دسترس یحیی گل‌محمدی است و سیامک نعمتی در این پست هم می‌تواند به کار گرفته شود. در خط حمله هم برای انتخاب زوج مهدی عبدی، به جای محمد عمریِ جوان که در آستانه محرومیت است، سرمربی پرسپولیس می‌تواند از بازیکنانی مثل لیاندرو پریرا و یا عیسی آل‌کثیر استفاده کند.

وب گردی

    نظر شما