خط دفاعی استقلال نونوار می‌شود؛ قانون پایستگی «جعفر»!

خط دفاعی استقلال نونوار می‌شود؛ قانون پایستگی «جعفر»!

برای دیدار با هوادار تهران، استقلالی‌ها در فاز دفاعی تغییرات قابل‌توجهی را خواهند داشت.

به گزارش 9 صبح، آبی‌پوشان پایتخت برای حفظ جایگاه خود در کورس قهرمانی لیگ بیست‌ودوم و ادامه روند بردهای سریالی‌شان باید روز شنبه بیست‌وششم فروردین‌ماه به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هوادار تهران بروند و با توجه به سبک بازی هوادار، شاگردان ریکاردو سا پینتو در خانه کار سختی را خواهند داشت و به نظر می‌رسد آن‌ها باید خود را برای مواجه باید یک ساختار دفاعی مطمئن آماده کنند و به مانند بازی رفت، آبی‌ها کار دشواری برای رسیدن به 3 امتیاز دارند. ریکاردو سا پینتو که این روزها چالش‌های مهمی را در بیرون از زمین فوتبال مقابل خود می‌بیند و مشغول مدیریت مشکلات پرشمار تیمش است، برای دیدار با هوادار یک چالش مهم دارد و آن‌هم سامان دادن به خط دفاعی استقلال است. آبی‌پوشان پایتخت در 3 بازی اخیر خود در لیگ برتر گلی دریافت نکرده‌اند اما محرومیت 2 ستاره تاثیرگذار آبی‌ها باعث شده تا با وجود عملکرد درخشان خط دفاعی استقلال، سا پینتو به دنبال تغییر و تحولات اجباری در خط دفاعی تیمش باشد.

«ساپینتو» و اعتماد به زوج مورد علاقه «فکری»؟

عارف غلامی مدافع باتجربه استقلال مشکلی برای همراهی تیمش در هفته بیست‌وششم ندارد و می‌تواند مقابل هوادار به میدان برود اما رافائل سیلوا که عملکردی درخشان در فاز دفاعی داشته و یکی از بهترین بازیکنان استقلال در لیگ بیست‌ودوم به شمار می‌رود، به دلیل 4 اخطاره شدن شانسی برای حضور در مسابقه با هوادار ندارد و همین مسئله باعث شده تا ریکاردو سا پینتو به سراغ انتخاب بازیکن جانشین برود. محمدحسین مرادمند و روزبه چشمی 2 گزینه در دسترس سا پینتو هستند که با توجه آزمودن مرادمند در بازی هفته گذشته به نظر می‌رسد که سرمربی پرتغالی استقلال قصد دارد احتمالاً چشمی را بار دیگر در پست هافبک دفاعی به میدان بفرستد و در قلب خط دفاعی، از زوج مرادمند و غلامی استفاده کند. این 2 ستاره فصل گذشته شانس بازی در کنار هم را به‌دست نیاوردند و در فصل جاری هم برای اولین‌بار است که قرار است به صورت همزمان در قلب خط دفاعی آبی‌ها به میدان بروند. در لیگ بیستم برای اولین‌بار زوج مرادمند و غلامی در خط دفاعی استقلال شکل گرفت و حالا بعد از محمود فکری، ریکاردو سا پینتو دومین سرمربی است که در استقلال می‌خواهد به این زوج اعتماد کند.

بازگشت «صالح» و معمای «جلالی»

صالح حردانی با وجود آنکه در فصل گذشته فرصت بازی بیشتری را در ترکیب استقلال به‌دست می‌آورد، اما در لیگ بیست‌ودوم به واسطه درخشش کوین یامگا و حضور بیشتر او در کارهای دفاعی، به بازیکنی نیمکت‌نشین تبدیل شده اما با این‌حال، مدافع راست آبی‌ها هر زمان که در ترکیب تیمش حضور پیدا کرده توانسته عملکرد خوبی داشته باشد و گل او به تیم پیکان هم در فصل جاری همچنان در ذهن هواداران استقلال باقی‌مانده است. حردانی به نظر می‌رسد انتخاب قطعی سا پینتو برای دیدار روز شنبه خواهد بود اما در دفاع چپ، بازهم خبری از تغییر و تحولات نیست و اگر مشکل خاصی پیش نیاید، ریکاردو سا پینتو قصد دارد تا بار دیگر به جعفر سلمانی میدان بدهد تا برای سیزدهمین بازی پیاپی در لیگ برتر، سلمانی در ترکیب اولیه آبی‌ها حضور پیدا کند و به باثبات‌ترین مدافع این فصل استقلال تبدیل شود. ابوالفضل جلالی مدافع جوان آبی‌ها با وجود گذر از روزهای مصدومیت، نتوانسته اعتماد ریکاردو سا پینتو را به خود جلب کند و حتی در هفته‌های گذشته از فهرست استقلال هم خارج شده و سکونشین بوده است. در بازی گذشته مقابل آلومینیوم اراک، سلمانی دچار مصدومیت جزئی شد اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که او مشکلی برای دیدار بعدی تیمش ندارد و اگر در فاصله زمانی باقی‌مانده تا دیدار هوادار، اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، به نظر می‌رسد بازهم سلمانی در دفاع آبی‌ها به میدان خواهد رفت تا سازنده گل برتری آبی‌ها در هفته گذشته، همچنان پایِ ثابت ترکیب استقلال باشد.

وب گردی

    نظر شما