سقوط آزاد غیرمنتظره ستاره تراکتور؛ تنبیهی به سود رقبا

سقوط آزاد غیرمنتظره ستاره تراکتور؛ تنبیهی به سود رقبا

دور شدن «ریکاردو آلوز» از فرم ایده‌آل باعث شده تا رقابت برای کسب عنوان برترین پاسور فصل با جذابیت بیشتری دنبال شود.

به گزارش 9 صبح، ریکاردو آلوز هافبک پرتغالی تراکتور شروعی طوفانی در فوتبال ایران داشت و خیلی زود توانست خود را در قامت یک گل‌ساز قهار نشان بدهد و صدر جدول برترین پاسورهای لیگ بیست‌ودوم را به تسخیر خود در آورد. خلاقیت بالای آلوز در خلق موقعیت‌های گلزنی پرشمار باعث شد تا این احتمال به وجود بیاید که رکورد بیشترین پاس گل در یک فصل در تاریخ لیگ برتر که فصل گذشته توسط سعید صادقی شکسته شد، قرار است دوباره خیلی زود به واسطه درخشش ستاره پرتغالی تراکتور شکسته شود. صادقی در لیگ بیست‌ویکم توانست در لباس تیم گل‌گهر عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته باشد و 12 پاس گل داد و رکوردی بی‌سابقه را به نام خود در تاریخچه لیگ برتر ثبت کرد. با وجود گمانه‌زنی‌های پرشمار، فعلاً رکورد ستاره فعلی پرسپولیس و سابق گل‌گهر دست‌نخورده باقی مانده و ریکاردو آلوز نتوانسته رکورد صادقی را بشکند؛ هر چند که او همچنان یکه‌تاز جدول برترین پاسورهای لیگ بیست‌ودوم است.

طلسم عجیب «آلوز» در روزهای سرنوشت‌ساز

هافبک تراکتور تبریز بعد از آنکه توانست در دقایق پایانی دیدار مقابل هوادار تهران، گل پیروزی‌بخش تیمش را بسازد، دیگر نتوانسته به شمار پاس گل‌های خود اضافه کند تا طولانی‌ترین مدت زمانی عدم ثبت پاس گل به نام ریکاردو آلوز در لیگ برتر ایران به‌ثبت برسد. بعد از درخشش مقابل هوادار، آلوز در مصاف با تیم‌های آلومینیوم اراک، صنعت‌نفت آبادان، پرسپولیس و مس رفسنجان ناکام در گل‌سازی بود و به‌یکباره نام او از فهرست تراکتور خط خورد!

آلوز به واسطه درگیری با پاکو خمس جایی در فهرست مسافران تراکتور به مسجدسلیمان نداشت تا ستاره سرخ‌پوشان تبریزی در مقابل قعرنشین لیگ غایب باشد و نتواند در پیروزی 5 گله تیمش نقش‌آفرینی کرده و به شمار پاس گل‌هایش بیفزاید. بعد از بازگشت به ترکیب تراکتور هم آلوز در مصاف حساس مقابل سپاهان به میدان رفت اما ناکام در گل‌سازی بود تا برای پنجمین بازی پیاپی نتواند گلی برای تراکتور بسازد. جالب آنکه در دوره افول ریکاردو آلوز، تراکتور توانسته در 6 بازی 11 گل بزند که روی هیچ‌کدام از این گل‌ها آلوز سهمی نداشته است!

حرکت حلزونی «ترابی» به سوی صدر

مهدی ترابی ستاره باتجربه پرسپولیس که در سودای رسیدن به عنوان برترین پاسور لیگ بیست‌ودوم است و می‌خواهد بعد از ناکامی در رقابت با سعید صادقی در فصل گذشته، این‌بار به رکورد ریکاردو آلوز برسد و خود را صدرنشین جدول برترین گل‌سازان لیگ کند، هفته موفقی را پشت سر گذاشت و در جریان برتری 3 گله تیمش، به جز توپی که خود وارد دروازه ملوان کرد، یک‌بار هم در نقش گل‌ساز درخشید تا شمار پاس گل‌هایش به عدد 7 بفرستد و در فاصله 4 قدمی آلوز قرار بگیرد. درخشش ترابی باعث شد تا کورس رسیدن به عنوان برترین پاسور فصل هم در 5 هفته پایانی با جذابیت و حساسیت ویژه‌ای دنبال شود. آرش رضاوند هافبک خلاق استقلال تقلای زیادی در اراک داشت تا بتواند به پاس گل‌هایش اضافه کند اما نتوانست و رضا شکاری هم در اصفهان مقابل تیم سابقش ناکام بود تا در هفته غیبت مرتضی تبریزی در ترکیب گل‌گهر، همچنان 3 بازیکن 5 پاس‌گله لیگ جایگاه‌شان بدون تغییر باقی بماند و بعد از آلوز و ترابی، مشترکاً در رتبه سوم حضور داشته باشند.

وب گردی

    نظر شما