وام نجات‌بخش برای آبی‌ها؛ شوالیه رفت، اوضاع گل‌وبلبل شد!

وام نجات‌بخش برای آبی‌ها؛ شوالیه رفت، اوضاع گل‌وبلبل شد!

به نظر می‌رسد که مشکلات استقلالی‌ها سرانجام بعد از گذراندن روزهای کابوس‌وار در حال حل‌وفصل شدن است.

به گزارش فوتبال 360، باشگاه استقلال در آستانه دربی پایتخت روزهای پرالتهابی را می‌گذراند و در یک ماه گذشته، در نقطه موازی با درخشش‌های شاگردان ریکاردو ساپینتو در زمین مسابقه، مشکلات متعدد مالی و مدیریتی برای آبی‌ها مطرح بوده که باعث شده تا آن‌ها با وجود قهرمانی بدون‌ شکست در فصل گذشته، نتوانند شانس حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را داشته باشند و با توجه به اظهارات روز گذشته مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال به نظر می‌آید که عدم صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و حذف از فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا قطعی است. آبی‌ها با وجود حذف احتمالی از این رقابت‌ها درصدد آن هستند تا بتوانند بدهی‌های مالی خود را تسویه‌حساب کنند تا از خطرهای بعدی مانند جریمه دیرکرد، بسته‌شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی و کسر امتیاز جلوگیری کنند. در کنار پرونده بازیکنان سابق مثل لئوناردو پادووانی و احمد موسوی، 2 پرونده مهمی که استقلالی‌ها درگیر آن هستند، موضوع شکایت آندره‌آ استراماچونی و البته بحث عدم تسویه‌حساب هزینه رضایت‌نامه مهدی قایدی است که گفته می‌شود تا پایان هفته جاری تسویه‌حساب خواهد شد.

تغییر مدیریت و وامی که تایید شد

علی فتح‌الله‌زاده در یک ماه اخیر بارها وعده حل مشکلات مالی استقلال را داد اما نتوانست به این وعده جامه عمل بپوشاند و در شرایطی که مدیرعامل مستعفی آبی‌ها مدعی شده بود که اگر قرار به کمک مالی باشد، اسپانسرها به دنبال توافق با او هستند، اما با گذشت یک هفته از پذیرش استعفای فتح‌الله‌زاده شرایط در تیم استقلال کاملاً متفاوت شده است. حجت کریمی که تا روز پنجم اردیبهشت‌ماه که موعد برگزاری مجمع باشگاه استقلال در نقش سرپرست مدیرعاملی فعالیت می‌کند توانسته به توفیقات مهمی دست پیدا کند. کریمی در نشستی مهم با وزیر ورزش‌وجوانان توانست با رایزنی این وزارت‌خانه و با همراهی بانک شهر، وامی حدوداً 2 میلیون دلاری را تامین کند که گفته می‌شود طی 48 ساعت آینده قرار است این مبلغ به حساب باشگاه استقلال واریز شود و بعد از واریز هم قرار است به صورت مطالبات استراماچونی، پادووانی، موسوی و البته باشگاه شباب الاهلی پرداخت شود.

طلبی که قرار است جایگزین وام شود

استقلالی‌ها در شرایطی دست به دامان وزارت ورزش‌وجوانان برای دریافت وام شده‌اند که گفته می‌شود در دوره مدیریت علی فتح‌الله‌زاده هم مبلغ پرداخت مطالبات آندره‌آ استراماچونی تامین شده بوده اما مدیریت وقت باشگاه استقلال به جای تسویه‌حساب این سرمربی ایتالیایی به سراغ پرداخت مطالبات بازیکنان باشگاه رفته است. کریمی در دیداری که با وزیر ورزش‌وجوانان داشته، از حمید سجادی خواسته تا در زمینه دریافت مطالبات این باشگاه از 2 اسپانسر سابق، همراهی کند.استقلالی‌ها 50 میلیارد تومان از یک بانک و البته 160 میلیارد تومان از یک اپراتور تلفن‌همراه طلب دارند که امیدوارند با همراهی وزارت ورزش‌وجوانان، این مطالبات طی روزهای آینده وصول شود که گفته می‌شود در صورت تحقق این مسئله، کریمی در نظر دارد ضمن تسویه‌حساب وام دریافتی، بخشی از قرارداد بازیکنان و اعضای کادرفنی را هم پرداخت کند و پاداشی ویژه هم برای کسب موفقیت در دربی تعیین شده است.

«فتح‌الله‌زاده» رفت و تاریخ تکرار شد!

علی فتح‌الله‌زاده جدایی پرماجرایی از استقلال داشت و به نظر می‌رسد این مدیر سابقاً محبوب در میان هواداران آبی‌پوش، دیگر جایگاه خود را از دست داده و بعید به نظر می‌رسد دوباره فتح‌الله‌زاده شانس حضور در کسوت مدیرعامل استقلال را به‌دست آورد. علی‌ فتح‌الله‌زاده در لیگ هشتم که استقلال قهرمان لیگ برتر شد، استعفای جنجالی از سمت مدیرعاملی آبی‌ها داشت که بعد از 24 ساعت از این استعفا، شاگردان امیر قلعه‌نویی توانستند بردی 6 گله را به‌دست آورند.آبی‌ها به فاصله 14 سال بعد از آن برد تاریخی، توانستند در اولین هفته لیگ برتر بعد از استعفای علی فتح‌الله‌زاده بردی 6 بر یک را در ورزشگاه آزادی تهران مقابل هوادار به‌دست آورند تا در اتفاقی جالب‌توجه، تاریخ برای استقلالی‌ها تکرار شود و آن‌ها بعد از استعفای مدیرعامل جنجالی‌شان بتوانند یک برد پرگل دیگر را کسب کنند.

وب گردی

    نظر شما