یکشنبه سرنوشت‌ساز «یحیی»؛ مسیر سبز یا زندگی تلخ؟

یکشنبه سرنوشت‌ساز «یحیی»؛ مسیر سبز یا زندگی تلخ؟

«یحیی گل‌محمدی» یکی از چهره‌های ویژه دربی پایتخت خواهد بود و نتیجه این دیدار می‌تواند برای او 2 سرنوشت متفاوت را رقم بزند.

به گزارش 9 صبح، حساس‌ترین و سرنوشت‌سازترین بازی هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران روز یکشنبه سوم اردیبهشت ماه در ورزشگاه آزادی به انجام خواهد رسید و پرسپولیس و استقلال می‌بایست در دربی بزرگ پایتخت به مصاف یکدیگر بروند. دیداری که می‌تواند معادلات قهرمانی لیگ بیست‌ودوم را تا حد زیادی ساده‌تر کند و محتمل است که حداقل یکی از 2 تیم از کورس قهرمانی جا بماند و تیم برنده با فراغ بال به رقابت با سپاهان ادامه دهد. این مسابقه هیجان‌انگیز چهره‌های ویژ‌ای دارد و بدون شک یکی از مهمترین نفرات، یحیی گل محمدی خواهد بود. سرمربی سرخ‌پوشان تهرانی 2 جاده متفاوت را پس از این دیدار پیش روی خود می‌بیند که نتیجه بازی برابر استقلال تا حد زیادی مشخص می‌کند که او باید قدم به کدام مسیر بگذارد. 

وقتی زندگی شیرین می‌شود

پرسپولیس در سه بازی اخیر خود به سه پیروزی دست پیدا کرده و رقبای خود را با با نتایج خوبی از پیش رو برداشته است. آن‌ها کاملا باخت خانگی به سپاهان را فراموش کرده‌اند و حالا با فاصله یک امتیازی پشت سر تیم اصفهانی و رقیب سنتی‌شان استقلال در جدول حضور دارند.  یحیی در این فصل مقابل این دو تیم در 3 تقابل این فصل به هیچ بردی نرسیده و 2 تساوی و یک باخت عایدش شده است. او برای اینکه نشان دهد می‌تواند همانند پاکو خمس، از سد ساپینتو هم بگذرد، چاره‌ای جز پیروزی در این مسابقه ندارد. گل‌محمدی باید بار دیگر خودش را به همگان اثبات کند و با نتیجه نهایی روی اسکوربورد پیغامی برای منتقدان خود ارسال کند و بگوید که بهترین مربی داخلی چند سال اخیر فوتبال ایران بوده است.

پرسپولیسی‌ها با شکست دادن استقلال می‌توانند یکی از 2 رقیب اصلی خود را تقریبا از کورس خارج کرده و خودشان را به عنوان جدی‌ترین رقیب تیم تحت هدایت ژوزه مورایس معرفی کنند. سرخ‌پوش پایتخت در سه هفته بعدی برنامه بهتری نسبت به استقلال دارد و می‌تواند برتری خود را نسبت به این تیم حفظ کند. آن‌ها ابتدا میهمان پیکان هستند و در ادامه باید در ورزشگاه آزادی از گل‌گهر سیرجان پذیرایی کنند و نهایتا لیگ را در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر و در بازی برابر نساجی به اتمام برسانند. این در حالی است که استقلال می‌بایست پس از میزبانی از صنعت‌نفت در رفسنجان رودرروی مس رفسنجان قرار بگیرد و در هفته پایانی مقابل تراکتور در ورزشگاه آزادی صف‌آرایی کند.

گل‌محمدی با اتکا به پیروزی در دربی پایتخت می‌تواند با روحیه خوب و اعتماد به نفس بالا به رقابت در جام حذفی هم ادامه دهد و همچنان امیدوار به کسب دوگانه باشد. آن‌ها احتمال دارد در جام حذفی هم به پست استقلال بخورند و برد در بازی پیش رو از لحاظ ذهنی می‌تواند یک فاکتور مثبت بزرگ برای آن‌ها قلمداد شود. از طرفی کسب پیروزی در این دیدار حیاتی افکار عمومی را همراه با یحیی خواهد کرد و حتی اگر تیمش نتواند در پایان فصل رتبه نخست را به‌دست بیاورد، بازهم نمایش بهتر در دربی پایتخت و ایستادن بالاتر ازهمشهری آبی‌پوش، می‌تواند التیامی برای آن‌ها باشد.

و حالا این شما و یک زندگی تلخ

روی دیگر ماجرا اما تلخ است و گزنده. باخت در دربی روز یکشنبه یعنی ورود به یک بحران بزرگ. پرسپولیس همین چهار هفته پیش در ورزشگاه آزادی به دیگر رقیب مستقیمش سپاهان باخت و شکست برابر استقلال این اتهام را به یحیی وارد خواهد ساخت که او در بازی‌های بزرگ این فصل ناکام بوده و زورش به مربیان خارجی‌ای چون مورایس و ساپینتو نرسیده است. حتی اگر بحث نزدیکی 2 تیم در جدول هم نبود، بازهم ناکامی در دربی برای تیم بازنده همواره تبعات زیادی به همراه داشته است. انتقادات تند و تیز پیشکسوتان، از دست رفتن حمایت سکوها و سلب اعتمادشان، اولتیماتوم و فشار مدیریت باشگاه و پایین رفتن روحیه تیم بخشی از تبعات باخت در این بازی بزرگ است. یحیی سابقه باخت در دربی را داشته و کاملا از این قضیه مطلع است. او در همین فصل هم انتقادات زیادی را متوجه خود دیده و شکست مقابل استقلال این فرصت را در اختیار مخالفانش قرار می‌دهد تا تند و تیزتر از هر زمانی به او و تفکرات و تصمیماتش حمله کنند.

پرسپولیس فصل قبل پس از پنج قهرمانی متوالی در لیگ، شاهد قهرمانی استقلال بود. هواداران سرخ‌پوش طی چند سال اخیر به قهرمانی و بردن جام عادت کرده‌اند و تحمل این را ندارند که تیم‌شان برای دومین سال متوالی بدون جام فصل را به اتمام برسانند. بدون شک همان‌طور که پیروزی در دربی آن‌ها را با روحیه‌ای بهتر به سمت جام حذفی سوق خواهد داد، باخت در این بازی هم عاقبت خوشی به همراه نخواهد داشت و ممکن است به قیمت کنار رفتن از جام حذفی تمام شود و این یعنی دومین سال بدون جام.گل‌محمدی با پرسپولیس قرارداد دارد اما باخت در دربی و از دست رفتن سودای قهرمانی در لیگ می‌تواند او را به سمت در خروج باشگاه نزدیک کند. اتفاقی که با قهرمان نشدن در جام حذفی رنگ و بوی واقعی‌تری به خود می‌گیرد و بهای سنگینی برای این سرمربی 52 ساله در پی خواهد داشت.حال باید منتظر ماند و بازی یکشنبه را تماشا کرد. پرسپولیسِ یحیی در این مسابقه چه نمایشی خواهد داشت و نهایتا این سرمربی 52 ساله وارد کدام مسیر خواهد شد و زندگی برای او چه حس و حالی پیدا می‌کند.

وب گردی

    نظر شما