محسن میلاد: با کمبود قایق روبه‌رو هستیم/ملی‌پوشان پاراکانو قایق استاندارد ندارند

محسن میلاد: با کمبود قایق روبه‌رو هستیم/ملی‌پوشان پاراکانو قایق استاندارد ندارند

مربی تیم ملی پاراکانو یکی از مشکلات قایقرانان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا ازبکستان را نداشتن قایق‌های استاندارد پاراکانو عنوان کرد.

به گزارش 9صبح،مسابقات پاراکانو قهرمانی آسیا از ۶ تا ۱۰ اردیبهشت 1402 در ازبکستان برگزار می‌شود. شهلا بهروزی راد، اسلام جاهدی، سعید حسین پور، سارا عبدالملکی، رویا سلطانی، مسعود قیصری و آبتین رزمجو هفت قایقرانی هستند که دوم اردیبهشت عازم این مسابقات شده‌اند.

محسن میلاد با اشاره به اعزام هفت قایقران پاراکانو و پاراکایاک به مسابقات قهرمانی آسیا ازبکستان اظهار داشت:

اکثر ورزشکاران اعزامی از جمله شهلا بهروزی راد، اسلام جاهدی، مسعود قیصری و آبتین رزمجو شانس کسب مدال طلا دارند. البته سعید حسین پور نیز جزو قایقرانان مدال آور است، به شرطی که بتوانیم کلاس او را از KL۲ به KL۱ تغییر دهیم. او حتی این توانایی را دارد که روی سکوی پارالمپیک قرار بگیرد.

میلاد یکی از مشکلات قایقرانان را نداشتن قایق استاندارد پاراکانو عنوان کرد و افزود:

در حال حاضر ۲ تا ۳ قایقران داریم که در رشته پاراکانو رکوردهای خوبی را به ثبت رسانده‌اند و در صورت داشتن قایق تمرینی استاندارد می‌توانند مدال آور باشند. متاسفانه در حال حاضر به جز شهلا بهروزی راد که قایق استاندارد دارد بقیه قایقرانان با کمبود قایق به ویژه در رشته پاراکانو مواجه هستند یا وزن قایق آنها به حدی نسبت به استانداردهای جهانی سنگین تر است که سبب کاهش کارایی آنها می‌شود. داشتن قایق‌های استاندارد برای تمرین، شرایط را برای مسابقات تغییر می‌دهد.

مربی تیم ملی پاراکانو در پایان گفت:

در مسابقات قهرمانی آسیا ازبکستان برای اولین بار قایقرانان پاراکانو و پاراکایاک به جز ۲۰۰ متر در ۵۰۰ متر نیز رقابت خواهند کرد. بر اساس تست‌های به عمل آمده از قایقرانان، رکورد آنها در ۵۰۰ متر نیز راضی کننده بود و شانس زیادی برای کسب مدال حتی در این ماده دارند.

منبع:ایسنا

وب گردی

    نظر شما