غوغای دوباره ساپینتو!/اشتباهات باورنکردنی علیه استقلال اتفاق می‌افتد

غوغای دوباره ساپینتو!/اشتباهات باورنکردنی علیه استقلال اتفاق می‌افتد

سرمربی استقلال می‌گوید که باور دارد با وجود اشتباهات بزرگ علیه تیمش، می‌تواند قهرمان لیگ شود.فریاد اعتراض ساپینتو: بیایید در وضعیت مساوی بجنگیم!

به گزارش 9 صبح، در اولین بازی لیگ برتری پس از دربی پایتخت، استقلال فردا در استادیوم آزادی به مصاف صنعت نفت می‌رود. آبی‌پوشان که دیدار حساس جام حذفی برابر پارس جنوبی را پیروز شدند، برای زنده نگه داشتن امیدهایشان جهت کسب عنوان قهرمانی، به دنبال سه امتیاز بازی فردا هستند.

ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از دیدار فردا درباره برنامه‌ریزی بازی‌ها و همزمان نشدن سه هفته پایانی گفت: قبل از اینکه درباره تیم صنعت نفت صحبت کنم، باید بگویم خیلی از چیزها علیه تیم ما رخ می‌دهد و اگر زمان داریم باید متوقف شود. اگر زمانی داریم! چون ما سه فینال برای قهرمانی در پیش داریم.

بازی به بازی اشتباهات باورنکردنی برای ما اتفاق می‌افتد. اگر براساس واقعیت حرف بزنیم باید 10 امتیاز جلوتر از بقیه داشتیم. نمی‌دانم در پایان (لیگ) چه اتفاقی می‌افتد، ولی به تیمم افتخار می‌کنم. ما مقابل مشکلات بسیاری که نمی‌توانیم آنها را درک کنیم، جنگیدیم، ما تا آخر می جنگیم. باور داریم که با وجود این اشتباهات بزرگ علیه ما، می‌توانیم قهرمان شویم.

* از تغییر استادیوم دیدار پرسپولیس خوشم نمی‌آید

البته که اتفاقاتی مانند عوض کردن استادیوم برای دیدار پرسپولیس و پیکان و مسائلی که در بازی قبلی رخ داد را دیدیم، اگر از من می‌پرسید، قطعا از این شرایط خوشم نمی‌آید. من واقعیت و سازماندهی را در همه بازی‌ها دوست دارم. ما باید روی کارمان تمرکز کنیم، هر چند کار سخت است.

* یک تیم برای قهرمانی می‌جنگد و یک تیم برای بقا

صنعت نفت تیم خیلی خوبی است، بازیکنانی دارد که از کیفیت خوبی برخوردار هستند. از زمانی که سرمربیشان تغییر کرده، نتایج بهتری کسب کرده‌اند. شانس زیادی دارند که در لیگ برتر بمانند. نه فقط آنها، بلکه سایر تیم‌هایی که در پایین جدول هستند. یکی از آنها برابر سپاهان بازی دارد. اگر آنها نیز ببرند، شانس دارند در لیگ بمانند. همه گزینه‌ها وجود دارد. مس کرمان نیز بالاتر بود ولی اکنون موقعیت آنها خطرناک شده است و تا آخر نیز همین است. فردا نیز همین شرایط وجود دارد. دو تیم هم با تمام وجودشان بازی می‌کنند. یکی برای زنده ماندن و دیگری برای قهرمان شدن.

* به حمایت هواداران نیاز داریم

امیدوارم که داور بتواند عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. ما نیز در پایان چیزی نداشته باشیم که بخواهیم درباره داور صحبت کنیم. امیدوارم که هواداران به ورزشگاه بیایند. آنها باید تا جایی که می‌توانند به ورزشگاه بیایند و در یکی از سه فینال باقی مانده از ما حمایت کنند. ما 90 دقیقه به حمایت آنها نیاز داریم. امیدوارم که فردا یک بازی فوق‌العاده باکیفیتی را ارائه کنیم و برنده شویم. تنها چیزی که برای ما اهمیت دارد، سه امتیاز است نه چیز دیگری. الان نیز کاملا روی تیممان تمرکز داریم.

* اگر حرفی بزنم من را جریمه می‌کنند

«آیا به تأثیر تصمیمات خارج از زمین روی قهرمانی اعتقاد دارید؟» ساپینتو در پاسخ به این سوال در حالی که خنده تلخی بر لب داشت، گفت: نمی‌خواهم چیزی بیشتر از این صحبت کنم، چون هر بار حرف زدم جریمه‌ام کردند. شاید در پایان فصل درباره موضوعات بسیاری صحبت کنم. ولی از من سؤالی پرسیدید که ترجیح می‌دهم الآن به آن پاسخی ندهم.

* هواداران خواب نیستند و می‌دانند استحقاق شکست در دربی را نداشتیم

«ما شاهد بوده‌ایم که اگر یک مربی دربی را واگذار کند، به شدت مورد انتقاد هواداران قرار می‌گیرد. اما در مورد ساپینتو اینگونه نبود و حمایت‌های هواداران هفته به هفته بیشتر می‌شود. ایشان می‌خواهد راهی که با استقلال آغاز کرده را به پایان برساند.» ساپینتو در این خصوص گفت: هواداران ما خواب نیستند. آنها می‌دانند ما استحقاق شکست در دربی را نداشتیم. ما به این خاطر نباختیم که آنها بهتر بودند، ما باختیم چون تصمیماتی بود که به ما کمک نکرد تا بازی را ببریم یا نبازیم. 

* امیدوارم شرایطی ایجاد شود که در وضعیت مساوی بجنگیم

داور در بازی‌های قبل روی نتیجه اثر گذار بود. زمانی که بازی صفر – صفر بود، اگر داور پنالتی را می‌گرفت و نتیجه یک بر صفر می‌شد، بازی می‌توانست متفاوت شود. هواداران می‌دانند کادر فنی و همه هر روز تلاش می‌کنند. نه فقط آن سختی‌هایی که قبلا به آن اشاره کردیم، ما مشکلات بزرگ دیگری در طول فصل داشتیم. همانطور که می‌دانید، شرایط کار کردن و مالی سخت بود و هنوز برطرف نشده است. امیدوارم در آینده همان شرایطی را داشته باشیم که بتوانیم در وضعیت مساوی بجنگیم.

* وقتی که اجازه نمی‌دهند ببریم، من نمی‌توانم خوشحال باشم

«چند هفته‌ای است که شور و هیجان سابق و انگیزه قبل را ندارید»؛ ساپینتو با رد این موضوع گفت: نه نه، من همان آدم سابقم. همه چیز طبیعی است و تمرکزم روی کارم است. همانطور که می‌دانید، چیزهای زیادی اطراف تیم رقم می‌خورد. وقتی که اجازه نمی‌دهند ببریم، من نمی‌توانم خوشحال باشم. من می‌خواهم لیگ و جام حذفی را ببرم. ولی من نمی‌توانم فقط کار خودم را با بازیکنان انجام دهیم. ما نمی‌توانیم خوشحال باشیم وقتی که آن واقعیت در مورد نتایج و جدول رده‌بندی وجود ندارد. چون امسال اشتباهات بسیار زیادی رخ داده است. 

* می‌توانستیم چند هفته زودتر قهرمان شویم

شاید ما می‌توانستیم امسال چند هفته زودتر قهرمان شویم. ولی متأسفانه این اتفاق رخ نداده است. ما خوشحال نیستیم، به خاطر اینکه بابت تصمیمات زیادی که علیه ماست و استحقاقش را نداریم، خیلی سختی می‌کشیم. ولی هنوز تلاش می‌کنیم. من نمی‌توانم از الآن بگویم قطعا قهرمان می‌شویم. ولی ما فصل فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کنیم. ما تیم فوق‌العاده‌ای داریم که به تیمم افتخار می‌کنم. ما تا پایان می‌جنگیم.

* امیدواریم یامگا را به بازی‌های حذفی برسانیم

غیبت تأثیرگذار یامگا؟ بله، من به تیمم افتخار می‌کنم و باید بگویم صالح حردانی کارش را خیلی خوب انجام داد و در شرایط خوبی قرار دارد. ما رضا میرزایی را داریم که می‌تواند آنجا بازی کند. تلاش می‌کنیم تا کوین (یامگا) ریکاوری کند و قبل از پایان فصل برگردد. امیدوارم او برای بازی‌های جام حذفی برسد. ولی تیم راه حل خودش را دارد. ما موقعیت‌های زیادی برابر پارس جنوبی داشتیم و می‌توانستیم بازی را تمام کنیم. همانطور که گفتم از هفته سختی برای آن بازی آمده بودیم. فردا نشان می‌دهیم که در شرایط خوبی هستیم. ما نیاز داریم تا مسابقه آخر روال همیشگی را ادامه دهیم.

* ما تمرکزمان را از دست نداده‌ایم

ساپینتو در پاسخ به این سوال که تیم او تمرکز لازم را ندارد به جواب کوتاهی بسنده کرد و گفت: ما تمرکزمان را از دست نداده‌ایم و صد درصد متمرکز هستیم و این برای ما مشکلی نیست.

* جلالی؟ نمی‌توانم به همه بازیکنان بازی بدهم

سرمربی استقلال در پایان درباره وضعیت ابوالفضل جلالی پاسخ داد: همانطور که می‌دانید همه در تیم خوب تلاش می‌کنند. متأسفانه من نمی‌توانم به همه بازیکنان بازی بدهم. شاید در برخی از بازی‌ها محمدحسین مرادمند در لیست نباشد، ولی هفته بعد بازی کند. باید برای هر بازی انتخاب کنم و متأسفانه همه را نمی‌توانم داخل زمین ببرم. برخی مواقع این بازیکن را می‌برم و برخی مواقع بازیکن دیگری. اگر برای جعفر سلمانی مشکلی پیش بیاید و مثلا مصدوم شود، اولین گزینه ابوالفضل جلالی است که بازی کند. ولی بعضی وقت‌ها من نمی‌توانم خیلی از بازیکنان دفاعی را در لیست تیمم قرار دهم. برخی مواقع باید دنبال راه‌حل‌هایی برای خط جلوی تیم‌مان باشیم. بعضی وقت‌ها که می‌خواهم تعویض کنم، باید ریسک کنم و بازیکنانی بیاورم که در چند پست بتوانند بازی کنند. مانند دفاع راست، دفاع چپ. ولی می‌دانم این موضوع برای هر بازیکنی راحت نیست، ولی ما نیز مشکلی با هیچ بازیکنی نداریم.

وب گردی

    نظر شما