شرط عجیب یحیی برا ماندن/ شوک دوباره به اردوگاه قرمزها

شرط عجیب یحیی برا ماندن/ شوک دوباره به اردوگاه قرمزها

به نظر می‌رسد بخش مهمی از فعالیت نقل‌وانتقالاتی پرسپولیسی‌ها در خط حمله باشد.

به گزارش 9 صبح، یحیی گل‌محمدی با وجود آنکه برای ماندن در پرسپولیس و ادامه همکاری با سرخ‌پوشان پایتخت چراغ سبز نشان داده، اما هنوز لیست خرید و البته لیست مازاد خود را نهایی نکرده و در این زمینه گفته می‌شود که مذاکرات با مدیران باشگاه پرسپولیس در حال انجام است. رویه گل‌محمدی در بازار نقل‌وانتقالات همواره مازاد اعلام کردن بازیکن در قبال جذب یک بازیکن بهتر بوده و همین مسئله باعث شده تا روند نقل‌وانتقالاتی سرخ‌پوشان پایتخت کُند دنبال شود.

پرسپولیس در فصلی که گذشت توانست 46 گل به‌ثمر برساند اما آمار مهاجم پرسپولیس قابل‌قبول نبود و یورگن لوکادیا که شمار بازی‌هایش در لیگ برتر ایران دورقمی هم نشد، با 6 گل زده برترین مهاجم پرسپولیس در فصل گذشته به شمار می‌رود! در کنار لوکادیا، نام شیخ دیاباته با 3 گل زده و عیسی آل‌کثیر، مهدی عبدی و لیاندرو پریرا با یک گل زده در لیگ برتر به چشم می‌خورد که این مسئله نشان از ضعف مشهود خط حمله پرسپولیس دارد و به نظر می‌رسد که یحیی گل‌محمدی در بازار تابستانه به سراغ تغییر در خط حمله تیمش برود.

گل‌محمدی در لیگ بیست‌ودوم به‌واسطه عملکرد دور از انتظار مهاجم تمام‌کننده تیمش حتی تصمیم به تغییر پست چندین بازیکن هم گرفت و چهره‌هایی مانند وحید امیری و محمد عمری در کنار امید عالیشاه در خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت سابقه بازی دارند. با توجه به مشکلات خط حمله پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی در حال بررسی شرایط بازار تابستانه است تا فهرست بازیکنان موردنظرش را رسماً اعلام کند.

خداحافظی با دو خارجی پرماجرا

شیخ دیاباته که در تیم استقلال به عنوان آقای گلی لیگ برتر هم دست پیدا کرد، به جمع یاغی‌های فوتبال ایران اضافه شد و پذیرفت بعد از دوره حضورش در استقلال، در تیم پرسپولیس هم در لیگ برتر ایران به میدان برود. دیاباته به واسطه مصدومیت‌های سریالی، بخش مهمی از فصل را از دست داد و جمعاً برای تیمش 3 گل زد که گل‌های او باعث پیروزی سرخ‌پوشان پایتخت مقابل مس کرمان و صنعت‌نفت آبادان شد. دیاباته قراردادش با پرسپولیس به پایان رسیده و در مصاحبه‌ای رسمی دیاباته اعلام کرد که در پرسپولیس نمی‌ماند و به نظر می‌رسد که یحیی گل‌محمدی هم تمایلی به حفظ او ندارد.

لیاندرو پریرا هم در نقل‌وانتقالات زمستانه به جمع سرخ‌پوشان پایتخت پیوست و یحیی گل‌محمدی امیدوار بود که پریرا بتواند جای خالی لوکادیا را پر کند اما مهاجم برزیلی از کیفیت بالایی برخوردار نبود و تنها یکبار موفق به گلزنی برای سرخ‌پوشان پایتخت شد. با وجود آنکه یک فصل دیگر از قرارداد پریرا باقی‌مانده اما گفته می‌شود که یحیی گل‌محمدی با توجه به محدودیت نفرات در فهرست تیمش، تمایلی به حفظ این مهاجم برزیلی ندارد و از مدیران باشگاه خواسته تا مقدمات جدایی او را فراهم کنند.

انتخاب سخت از میان عبدی و عمری!

فهرست پرسپولیس برای فصل جدید تکمیل است و سرخ‌پوشان پایتخت به‌واسطه قانون جدید حداقل باید 2 بازیکن را از فهرست خود خارج کنند تا به نقطه تعادل برسند و بتوانند بعد از آن فعالیت خود را آغاز کنند. با توجه به محدودیت‌های اعمال شده، فهرست پرسپولیس در حال حاضر 21 بازیکن دارد (محمد عمری و وحدت هنانوف سهمیه بزرگسال محسوب می‌شوند) که قانوناً سرخ‌پوشان می‌توانند 19 بازیکن بزرگسال داشته باشند و همین مسئله باعث شده تا با دقت بیشتری یحیی گل‌محمدی به دنبال ترمیم فهرست تیمش باشد.

محمد عمری در پست وینگر باید با ستاره‌هایی مانند مهدی ترابی و سعید صادقی رقابت کند و همین مسئله باعث شده تا یحیی گل‌محمدی به فکر تغییر پست او باشد و در طول فصلی که گذشت هم بارها از عمری در خط حمله استفاده کرد. مهدی عبدی هم دیگر مهاجم ایرانی در دسترس یحیی گل‌محمدی در خط حمله است که این احتمال وجود دارد با توجه به توانایی بازی عمری در چند پست مختلف، عبدی که گفته می‌شود بار دیگر از لیگ پرتغال پیشنهاد دریافت کرده، در نقل‌وانتقالات تابستانه از پرسپولیس جدا شود.

تمدید با عیسی و خرید 2 مهاجم جدید؟

یحیی گل‌محمدی یکی از اولویت‌های خود برای فصل جدید را تمدید قرارداد عیسی آل‌کثیر قرار داده است. در این زمینه گفته می‌شود که مدیران باشگاه پرسپولیس در حال رایزنی با آل‌کثیر هستند تا بتوانند نظر مساعد این مهاجم جنوبی را جلب کنند. برای تقویت خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت، گل‌محمدی مشغول بررسی گزینه‌های ایرانی موجود در بازار تابستانه است که به جز محمد عباس‌زاده گزینه دیگری در دسترس پرسپولیسی‌ها نیست و همین مسئله باعث شد تا یحیی گل‌محمدی به دنبال انتخاب مهاجم خارجی باشد.

پرسپولیس در سالیان گذشته بازیکنان خارجی پرشماری را در خط حمله به خدمت گرفته که می‌توان به جونیور براندائو، یورگن لوکادیا، شیخ دیاباته و لیاندرو پریرا اشاره داشت. در این میان این 4 بازیکن، لوکادیا بهترین کیفیت را داشت و سایرین نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و همین مسئله باعث شده تا یحیی گل‌محمدی تمرکز خود را روی عملکرد چندین بازیکن خارجی بگذارد و گفته می‌شود که سرمربی پرسپولیس قصد دارد 2 سهمیه از قانون (1+5) بازیکن خارجی را به خط حمله اختصاص بدهد و احتمالاً به جای دیاباته و پریرا، دو مهاجم جدید خارجی وارد فهرست پرسپولیس می‌شوند.

    نظر شما