نکونام و رویاهای بزرگ در استقلال؛ به دنبال صید شاه‌ماهی‌ها

نکونام و رویاهای بزرگ در استقلال؛ به دنبال صید شاه‌ماهی‌ها

جواد نکونام بعد از انتخاب رسمی به عنوان سرمربی جدید استقلال حالا به دنبال فعالیت در بازار تابستانه است.

به گزارش 9 صبح، سرمربی جدید استقلال بعد از طی شدن یک فرآیند فرسایشی سرانجام روز گذشته انتخاب شد و جواد نکونام به رویای دیرینه خود رسید و در قامت سرمربی جدید آبی‌پوشان پایتخت فعالیت خود را آغاز کرد. استقلالی‌ها شب گذشته با انتشار یک پوستر، رسماً نسبت به انتخاب جواد نکونام واکنش نشان دادند و قرار است ظهر امروز (چهارشنبه) مراسم معارفه جواد نکونام در سالن کنفرانس بانک شهر برگزار شود. مطمئنا اولین صحبت‌های نکونام بعد از رسیدن به نیمکت استقلال، می‌تواند جذاب و جالب‌توجه باشد.جواد نکونام به نظر می‌رسد که در این مدت که چشم‌انتظار حل‌وفصل موانع حضورش روی نیمکت استقلال بود، مشغول بررسی و رصد شرایط حضور استقلال در بازار تابستانه بوده و گفته می‌شود که او در خارج از ساختمان باشگاه، جلسات مفصلی را با مدیران باشگاه برگزار و فهرست بازیکنان موردنظرش را برای فعالیت آبی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات تهیه کرده است. درباره فهرست دستیاران نکونام هم شایعات مختلفی به گوش می‌رسد اما گویا حضور کیانوش رحمتی و مهدی هاشمی‌نسب روی نیمکت استقلال در فصل آینده حتمی است.نکونام با توجه به عملکرد استقلال در فصل گذشته، به دنبال تغییر و تحولات در ترکیب استقلال است و گفته می‌شود که در چندین پست مختلف به دنبال جذب بازیکن است. سرمربی استقلال احتمالاً امروز در مراسم معارفه‌اش توضیحاتی را درباره لیست خرید خود ارائه خواهد کرد اما آنچه واضح است اینکه نکونام به دنبال جذب چندین ستاره بوده و از مدیران باشگاه خواسته تا شرایط حضور آن‌ها را در تیم استقلال فراهم کنند و به نظر می‌رسد که آبی‌ها حضور فعال و پرقدرتی در بازار تابستانه داشته باشند.

ترمیم خط دفاع با پورحمیدی، آقاسی و نادری؟

جواد نکونام در خط دروازه به دنبال انتخاب یک گزینه مناسب است. در بین دروازه‌بانان ایرانی، حسین پورحمیدی گزینه اول موردنظر سرمربی جدید استقلال است. علاوه بر پورحمیدی، گفته می‌شود که مذاکرات اولیه میان نکونام و محمدرشید مظاهری هم انجام شده و این دروازه‌بان باتجربه هم امید دارد که بتواند به استقلال بازگردد. البته در این میان گویا نکونام به مدیران باشگاه اعلام کرده که در صورت ناکامی در جذب پورحمیدی با توجه به اینکه او تحت قرارداد باشگاه تراکتور است و مبلغ سنگینی را تراکتوری‌ها برای رضایت‌نامه‌اش می‌خواهند، آن‌ها به سراغ استخدام یک دروازه‌بان خارجی بروند و یک سهمیه جذب بازیکن خارجی را به خرید دروازه‌بان اختصاص دهند.سرمربی جدید استقلال برای تقویت خط دفاعی تیمش هم برنامه دارد و در پست دفاع میانی، عارف آقاسی گزینه موردنظر جواد نکونام است و در شرایطی که شایعاتی درباره حضور آقاسی در تراکتور مطرح شده بود، اما گویا این مدافع باتجربه در مسیر بازگشت به استقلال قرار دارد. در پست دفاع راست با توجه به حضور کوین یامگا و صالح حردانی، نکونام برنامه‌ای برای جذب بازیکن ندارد اما در دفاع چپ شرایط متفاوت است و محمد نادری با چراغ سبز جواد نکونام در آستانه بازگشت به استقلال قرار دارد.

خط هافبک آبی‌ها کهکشانی می‌شود

نکونام که خود در پست هافبک در دوران بازی‌اش عملکرد درخشانی را داشت، یکی از علل عدم موفقیت استقلال در فصل اخیر را در ضعف آبی‌ها در پست هافبک تحلیل کرده و همین مسئله باعث شده تا تمرکز این سرمربی باتجربه به تقویت تیمش در این پست باشد. گفته می‌شود در شرایطی که بازیکنانی مانند آرش رضاوند در فهرست جواد نکونام برای فصل آینده حضور دارند، این سرمربی باتجربه به دنبال جذب چند ستاره نام‌آشنا است تا خط هافبک آبی‌ها را سامان بدهد.روبرتو تورس که از اوساسونا به فولاد پیوست، یکی از گزینه‌های نکونام برای تقویت خط هافبک استقلال است. جواد نکونام در تلاش است که به سرعت انتقال تورس به استقلال را نهایی کند و در کنار این هافبک اسپانیایی و باتجربه، سرمربی جدید آبی‌پوشان پایتخت نام احسان پهلوان را هم در فهرست خود جای داده و دیگر چهره جذاب موردنظر نکونام برای تقویت خط هافبک استقلال، سامان قدوس است؛ هافبک سابق برنتفورد انگلیس که در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه به دنبال انتخاب تیم جدید خود است و حضور او در فوتبال ایران می‌تواند یک بمب‌ترکانی بزرگ در بازار تابستانه محسوب شود.

تقویت خط آتش با اسدی و مهاجم خارجی؟

جواد نکونام روز گذشته و بعد از آنکه رسماً سرمربیگری‌اش در استقلال نهایی شد، شخصاً با رضا اسدی وارد مذاکره شد و از این مهاجم بلندقامت خواست تا شرایط حضور در استقلال را مورد بررسی قرار بدهد. اسدی پیشتر در پست هافبک دفاعی به میدان می‌رفت اما در فصل اخیر در تراکتور در قامت یک مهاجم درخشید و همین مسئله باعث شده تا نکونام برای تقویت خط حمله استقلال به سراغ او برود. جذب احتمالی پهلوان و اسدی می‌تواند باعث تولد دو یاغی جدید در فوتبال ایران شود که اتفاق بی‌سابقه‌ای محسوب می‌شود که در یک پنجره نقل‌وانتقالات، دو بازیکن سابق پرسپولیس به استقلال بیایند!

نکونام در کنار جذب اسدی برای تقویت خط حمله استقلال، نیم‌نگاهی به خرید رضا شکاری هم دارد اما به نظر می‌رسد که وینگر گل‌گهر سیرجان در صورت جدایی از جمع سرمه‌ای‌پوشان، راهی سپاهان خواهد شد و بعید به نظر می‌رسد به پیشنهاد سرخابی‌ها پاسخ مثبت بدهد. در این شرایط گفته می‌شود که سرمربی استقلال قصد دارد یک سهمیه جذب بازیکن خارجی را هم خرج تقویت خط حمله تیمش کند و گویا جواد نکونام به دنبال جذب یک مهاجم گلزن و به اصطلاح شش‌دانگ است و در این زمینه مشغول بررسی است تا بهترین انتخاب را داشته باشد.

    نظر شما