حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا!

حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا!

گویا مهلت سه ماهه ای که فدراسیون فوتبال به استقلال و پرسپولیس داده بود کار دست این دو تیم داد و کنفدراسیون فوتبال آسیا حساس شده و قصد دارد این دو باشگاه را از لیگ قهرمانان کنار بگذارد

به گزارش 9 صبح؛ به ظاهر همه چیز از دو استوری حامد مومنی شروع شد، کارمند فدراسیون فوتبال تصاویر دینامیت را منتشر کرد تا ساعتی بعد سایت ورزشی معروفی که اخیرا حافظ منافع فدراسیون فوتبال شده، با خبری از احتمال حذف استقلال و پرسپولیس حرف بزند و البته دو باشگاه را مقصر و فدراسیون را بی گناه جلوه بدهد اما اصل ماجرا این نیست؛ شاهین رحمانی عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا صبح روز گذشته به فدراسیون فوتبال رفته بود و از همان لحظه ای که از فدراسیون بیرون رفت و دبیر کل و همکارانش به تکاپو افتادند تا حرف های متناقض خودشان را رفع و رجوع کنند معلوم بود خبرهایی وجود دارد که فدراسیون فوتبال علاقه مند نیست به گوش رسانه ها برسد.

به گزارش طرفداری، در روزهای هشتم و نهم آبان بود که شایعه حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا را در رسانه ها شنیدیم. آنطور که در رسانه ها عنوان می شد AFC مجوز حرفه ای به استقلال و پرسپولیس نمی دهد اما حقیقت ماجرا این بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا صدور مجوز حرفه ای را برون سپاری کرده است. یعنی AFC به کشورها اجازه داده طبق استانداردهای کنفدراسیون و قوانین داخلی مدارک و وضعیت باشگاه ها را بررسی و مجوز حرفه ای را صادر کنند. بعد از صدور مجوز حرفه ای، AFC این مجوز را راستی آزمایی می کند و اگر دروغ یا تخلفی در کار باشد، فوتبال آن کشور با جریمه های سنگین مواجه می شود. روز یکشنبه 9 آبان بود که در روز تعطیل کنفدراسیون فوتبال آسیا، اعلام شد باشگاه های استقلال و پرسپولیس مجوز حرفه ای خود را دریافت کرده اند. همین اتفاق نشان می دهد که مجوز حرفه ای از داخل کشور صادر می شود نه از مالزی!

اما چه اتفاقی افتاد که یک روزه سرخابی ها مجوز حرفه ای گرفتند؟

در قوانین AFC چیزی به نام مهلت نداریم!

گفته می شود کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای در آن برهه به استقلال و پرسپولیس مهلت داده تا مشکلات را رفع و رجوع کنند و موانع صدور مجوز حرفه ای را از پیش رو بردارند. این درحالی است که در قوانین AFC چیزی به نام مهلت وجود ندارد!

کنفدراسیون فوتبال آسیا می گوید مجوز یا صادر می شود، یا با جریمه صادر می شود و یا صادر نمی شود. این در حالی است که گویا در ایران سرخابی ها به صورت مشروط و با مهلت مجوز گرفته اند. حتی گفته می شود برای AFC این پرسش از فدراسیون فوتبال ایران مطرح شده که اصلا مهلت دادن و مجوز مشروط به چه معناست؟

گویا مهلتی که برای استقلال و پرسپولیس در نظر گرفته شد تا نزدیکی آغاز لیگ قهرمانان بوده و طبعا AFC نمی تواند بپذیرد در آستانه شروع رقابت های لیگ قهرمانان آسیا اعلام شود تیمی مجوز گرفته است یا خیر. مسلما این موضوع کل رقابت ها و تیم های حاضر را تحت الشعاع قرار می دهد. از آماده سازی گرفته تا گروه بندی و برنامه بازی ها، همه چیز تحت تاثیر مشخص شدن تمامی تیم های شرکت کننده است. با این وجود چطور می توان تا آستانه مسابقات برای صدور مجوز حرفه ای مهلت داد. گویا کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده که مجوز باید تا همان فرصت نهایی صادر می شد و امکان چنین چیزی که مشروط و با مهلت مجوز داده شود، نیست.

در حالیکه رئیس فدراسیون فوتبال و هیات همراه در هتل عباسی یکی از گرانقیمت ترین هتل های ایران اقامت دارند در تهران و البته گویا به دلیل همان شوخی بی مزه مهلت سه ماهه به استقلال و پرسپولیس که باعث شد کنفدراسیون فوتبال آسیا حساس شود سرخابی‌ها در آستانه حذف از لیگ قهرمانان و قرار گرفته‌اند.

اگر خاطرتان باشد، یک بار که استقلال در آستانه حذف از لیگ قهرمانان، مسعود سلطانی فر به مالزی سفر کرد و گفته می شد رایزنی ها در آن سفر استقلال را به لیگ قهرمانان آسیا برگرداند. فعلا مشخص نیست در ادامه شاهد چه اتفاقی خواهیم بود. حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا یا درخواست فدراسیون از AFC برای حضور دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران در آسیا، احتمالا با جریمه یا دادن برخی امتیازها؟

منبع:طرفداری

    نظر شما