کابوس بدهی‌های خارجی برای استقلالی‌ها تمامی ندارد؛ سیلوا و درخواست ۴۵ میلیاردِ ناقابل!

کابوس بدهی‌های خارجی برای استقلالی‌ها تمامی ندارد؛ سیلوا و درخواست 45 میلیاردِ ناقابل!

مدافع برزیلی استقلال به دنبال دریافت مطالبات خود بوده و گفته می‌شود در اندیشه جدایی از جمع آبی‌پوشان پایتخت است.

به گزارش 9 صبح، جواد نکونام قرار است امروز فهرست بازیکنان موردنظرش برای فعالیت استقلال در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه را به مدیران باشگاه استقلال اعلام کند اما در مذاکرات اولیه انجام شده میان نکونام و استقلالی‌ها، سرمربی جدید آبی‌پوشان پایتخت نسبت به حفظ دو بازیکن خارجی فصل گذشته استقلال اعلام نیاز کرده است. نکونام با اشاره به شرایط فنی رافائل سیلوا و کوین یامگا از مدیران باشگاه خواسته که این دو بازیکن را در فهرست استقلال حفظ کنند که به نظر می‌رسید با توجه به شرایط قراردادی سیلوا و یامگا، این دو بازیکن در جمع آبی‌پوشان پایتخت بمانند.

یامگا گفته می‌شود مشکلی برای ادامه همکاری با استقلال ندارد اما در نقطه مقابل، رافائل سیلوا به دلیل عدم دریافت مطالبات خود در مهلت قانونی به دنبال جدایی از جمع آبی‌پوشان پایتخت است. سیلوا که در لیگ بیست‌ویکم و بعد از سرباز شدن محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی به استقلال پیوست و توانست نقش مهمی در مسجل‌شدن قهرمانی آبی‌ها ایفا کند، در فصل گذشته هم جزو عناصر کلیدی خط دفاعی استقلال بود و توانست نمایش‌های قابل‌قبولی را از خود به جای بگذارد.مدافع برزیلی در نقل‌وانتقالات تابستانی فصل گذشته بعد از توافق با مدیران باشگاه استقلال قراردادش را به مدت 2 فصل تمدید کرد و در شرایطی که به نظر می‌رسید او تا پایان مدت قراردادش در جمع آبی‌پوشان بماند، اما مشکلات مالی استقلالی‌ها باعث شده تا رافائل سیلوا از تصمیم خود منصرف شود و برخلاف خواسته جواد نکونام، این مدافع برزیلی در مسیر جدایی از جمع آبی‌پوشان است؛ به‌طوری‌که بعد از ارسال اخطار (نوتیس)، سیلوا به دنبال جدایی از استقلال بوده و گویا قصد ادامه همکاری با آبی‌ها را در فصل جدید ندارد.

دردسر 900 هزار دلاری سیلوا

حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی استقلال شب گذشته در واکنش به اخطار رافائل سیلوا در گفت‌وگویی تلویزیونی توضیح داد: «متأسفانه بله. ما قرارداد 500 هزار دلاری با سیلوا داریم و اخطاری به باشگاه ارسال کرده است و یک بدهی دیگری اضافه شده است. تا می‌آییم یک بدهی را پرداخت کنیم، پرونده جدیدی به وجود می‌آید. طلب رافائل سیلوا 900 هزار دلار است. شنبه در فضای مجازی شروع نکنند و علیه من مطلب ننویسند، این موضوع دست من نیست. قراردادی است که بسته شده است».کریمی با اشاره به مبلغ قرارداد رافائل سیلوا توضیح داد: «قرارداد او 500 هزار دلار برای یک سال است که با احتساب جریمه‌ها به بیش از 800 هزار دلار می‌رسد. البته من رقم دقیق آن را به یاد ندارم ولی نزدیک 900 هزار دلار است. من روز شنبه با وکیل او جلسه دارم و باید ببینیم چه خواهد شد».

استقلالی‌ها امیدوار به مصالحه با مدافع برزیلی

سرپرست مدیرعاملی استقلالی‌ها در شرایطی به دنبال تشکیل جلسه با رافائل سیلوا است که این مدافع برزیلی امروز اقدام به فسخ قرارداد خود کرد. سیلوا که پیشتر برای دریافت مطالباتش به این باشگاه پیام اخطار داده بود، قراردادش را به صورت یک‌طرفه با استقلال فسخ کرد و به نظر می‌رسد که حالا استقلالی‌ها دو راه بیشتر پیش‌روی خود برای حفظ مدافع برزیلی ندارند؛ مذاکره برای منصرف‌شدن سیلوا از فسخ قرارداد و پرداخت مطالبات او و یا تنظیم قرارداد جدید و تسویه‌حساب مطالبات مدافع برزیلی.رافائل سیلوا در شرایطی اقدام به فسخ قرارداد کرده که در روزهای گذشته نام عارف غلامی در نزدیکی‌های در خروجی استقلال به گوش می‌رسید. در صورت جدایی همزمان سیلوا و غلامی، به نظر می‌رسد جواد نکونام چالش بزرگی را در مقابل خود برای ترمیم خط دفاعی استقلال خواهد داشت؛ آن‌هم در شرایطی که گفته می‌شد عارف آقاسی یکی از گزینه‌های نکونام برای تقویت خط دفاعی استقلال است اما در صورت جدایی سیلوا، مشخص نیست کدام بازیکن جایگزین این مدافع برزیلی خواهد شد.

وب گردی

    نظر شما