نکونام به دنبال ترمیم خط حمله؛ پایان دوره میلیاردرِ سکونشین

نکونام به دنبال ترمیم خط حمله؛ پایان دوره میلیاردرِ سکونشین

به نظر می‌آید که خط حمله استقلال برای فصل جدید دستخوش تغییرات مهمی خواهد شد.

به گزارش 9 صبح، جواد نکونام روز گذشته خود را به کمپ ناصر حجازی رساند تا رسماً فعالیت خود را در قامت سرمربی استقلال آغاز کند. این سرمربی باتجربه با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده برای شروع تمرینات استقلال از روز چهارشنبه هفتم تیرماه، به دنبال آن است تا تیمش بتواند به سرعت در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه فعالیت خود را دنبال کند. بعد از گذشت بیش از دو هفته از فعالیت بازار نقل‌وانتقالات تابستانه، همچنان خبری از ثبت اولین خرید تابستانی استقلال نیست اما رایزنی‌ها در این زمینه در حال انجام است.نکونام که در استقلال به دنبال تغییر سبک بازی تیمش است و می‌خواهد رویه تهاجمی فوتبال استقلال در فصل گذشته را حفظ کند، برنامه‌های گسترده‌ای برای انجام تغییر و تحولات در خط حمله آبی‌پوشان پایتخت دارد. در فصل گذشته، شاگردان ریکاردو سا پینتو توانستند با 52 گل زده عنوان برترین خط حمله لیگ برتر را به‌دست آورند اما نقطه تاریک این دستاورد مهم، عملکرد ضعیف مهاجمان هدف استقلال بود که باعث شده تا جواد نکونام به دنبال تغییر در خط آتش تیمش باشد.امیرارسلان مطهری، پیمان بابایی، سجاد شهباززاده و آرمان رمضانی 4 مهاجم تخصصی استقلال در فصل گذشته بودند که مطهری نسبت به سایر رقبایش موفق‌تر عمل کرد و تنها بازیکن استقلال بود که هم در لیگ برتر، هم در جام حذفی و هم در سوپرجام موفق به گلزنی برای آبی‌پوشان پایتخت شد. مهاجم 30 ساله استقلال فصل گذشته جمعاً 6 گل به‌ثمر رساند و 3 پاس گل هم در کارنامه او به چشم می‌خورد. پیمان بابایی 2 گل برای استقلال زد و 3 گل برای تیمش ساخت و در کارنامه آرمان رمضانی هم یک گل و یک پاس گل به چشم می‌آید و سجاد شهباززاده هم در شرایطی فصل را به پایان برد که تنها یک پاس گل به‌ثبت رساند!

احتمالاً فقط ارسلان بماند!

سرمربی استقلال بعد از ارزیابی شرایط خط حمله تیمش در فصل گذشته، در حال تدوین فهرست بازیکنان موردنیاز خود در پست مهاجم است. گفته می‌شود که با توجه به شرایط آرمان رمضانی و سجاد شهباززاده، جواد نکونام اعتقادی به این دو بازیکن برای فصل جدید ندارد؛ آن‌هم در شرایطی که هر دو بازیکن با استقلال قرارداد دارند و گفته می‌شود که شهباززاده قراردادی با رقم سنگین را برای فصل آینده با استقلال امضا کرده و همین مسئله باعث شده تا خروج این دو مهاجم از فهرست آبی‌ها دشوار باشد.پیمان بابایی هم گفته می‌شود که از لیگ روسیه پیشنهاد بازی دریافت کرده و همچنین مورد توجه علیرضا منصوریان در تیم فولاد است و گویا در صورت دریافت پیشنهاد مناسب، نکونام مشکلی با جدایی او ندارد. با توجه به عملکرد امیرارسلان مطهری در فصل گذشته، گویا او تنها گزینه مورد علاقه جواد نکونام است و احتمالاً به جز مطهری، 3 مهاجم دیگر از جمع شاگردان جواد نکونام جدا خواهند شد.

نکونام و سودای بازسازی خط حمله آبی‌ها

جواد نکونام روز گذشته شخصاً مذاکراتی را با آریا برزگر انجام داد تا این مهاجم جوان که سهمیه زیر 23 سال هم محسوب می‌شود، به یکی از گزینه‌های حضور در استقلال فصل آینده تبدیل شود. در این زمینه گفته می‌شود که نکونام با مهاجم سابق پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان به توافقات نهایی رسیده و احتمالاً این ستاره جوان، اولین خرید تابستانی آبی‌ها خواهد بود تا فرآیند بازسازی خط حمله استقلال برای حضور در فصل جدید با جذب برزگر آغاز شود.نکونام برای تقویت خط حمله استقلال یک گزینه خارجی را هم مدنظر دارد و روز گذشته گفته شد که او مذاکراتی را هم با مهدی ممی‌زاده انجام داده اما گویا این مذاکرات مثبت پیش نرفته و مهاجم فصل گذشته صنعت‌نفت، فعلاً توافقی با سرمربی استقلال نداشته است. به نظر می‌رسد که در کنار حفظ امیرارسلان مطهری، احتمالاً با جذب یک مهاجم جوان و البته یک مهاجم خارجی، خط حمله استقلال بازسازی خواهد شد و با شمایلی متفاوت در خط حمله، آبی‌ها در فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران حضور پیدا می‌کنند.

وب گردی

    نظر شما