وضعیت پیچیده قایدی؛ استقلال هرگز، شباب‌الاهلی شاید، اتحاد کلباء احتمالا

وضعیت پیچیده قایدی؛ استقلال هرگز، شباب‌الاهلی شاید، اتحاد کلباء احتمالا

مهدی قایدی وضعیت پیچیده‌ای را تجربه می‌کند و همان‌قدر که از استقلال دور شده، فاصله زیادی تا همکاری مجدد با فرهاد مجیدی ندارد.

​به گزارش 9 صبح، ماجرای مهدی قایدی و استقلال را باید تمام‌شده بدانیم. گزاره‌ای تلخ برای هواداران تیم آبی‌پوش تهرانی که اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد، باید قید حضور فوق ستاره تیم خود را برای فصل جدید بزنند و همانند لیگ بیست‌ویکم بدون او فصل را سپری کنند. وینگر بوشهری و ملی‌پوش استقلال در نیم‌فصل دومِ لیگی که گذشت نه‌تنها بهترین بازیکن تیم سا پینتو، بلکه بهترین بازیکن لیگ بود و حالا در وضعیت پیچیده‌ای قرار گرفته است.

چرا قایدی استقلالی نمی‌شود؟

همان‌طور که مطلع هستید قایدی تا سال 2026 با تیم شباب‌الاهلی قرارداد دارد. او در فصلی که گذشت به صورت قرضی به استقلال آمد و طبق ادعای علی فتح‌الله‌زاده و اعدادی که منتشر شد، این حضور یک فصله برای تیم پایتخت‌نشین یک میلیون‌وصد هزار یورو آب خورد که 250 هزار یورو به باشگاه اماراتی رسید و الباقی سهم بازیکن 24 ساله شد. حالا با قانون جدیدی که در فوتبال ایران حکم‌فرما شده و بازیکنان لژیونر دیگر نمی‌توانند به صورت قرضی به عضویت باشگاه‌های داخلی دربیایند، راهی جز خرید دائمی باشو برای استقلال باقی نمانده است.خرید مهدی قایدی؟ تقریبا غیرممکن است. استقلال برای در اختیار داشتنِ قرضی مهدی در فصلی که گذشت مبلغ هنگفتی را پرداخت کرد و حالا برای داشتنِ دائمی او نیاز به مبلغی 2 یا سه برابر بیش‌تر دارد که با توجه به محدودیت مالی باشگاه و همچنین بدهی‌های موجود امری محال به نظر می‌رسد و باید تداوم حضور قایدی در استقلال را یک قضیه تمام‌شده و منتفی بدانیم.

تکلیف باشو چه می‌شود؟

با کنار گذاشتن نام استقلال از بین گزینه‌های روی میز مهدی قایدی، این بازیکن با 2 مسیر مواجه می‌شود. یکی اینکه او به واسطه عملکرد درخشانی که در فصل اخیر داشت مورد توجه مارکو نیکولیچ، سرمربی صربستانی شباب‌الاهلی قرار بگیرد و در تیم مدافع عنوان قهرمانی لیگ امارات باقی بماند. اتفاقی که در زمان حضور لئوناردو ژاردیم رخ نداد و مهدی خیلی زود از پازل تاکتیکی سرمربی سابق شباب‌الاهلی خارج شد.راه دوم این است که قایدی بازهم مورد نیاز تیم فعلی‌اش نباشد و آن‌ها او را به تیم دیگی بفروشند یا قرض بدهند. مبلغ بالای قایدی، بحث فروش او را کمی دشوار می‌کند اما انتقال قرضی به تیمی دیگر، چیزی است که باید به آن نگاهی جدی‌تر داشت. شنیده می‌شود باشگاه ااتحاد کلباء و شخص فرهاد مجیدی مصرانه در پی جذب باشو هستند و مذاکرات و در پی آن توافقاتی بین طرفین انجام شده است. حال باید دید در سال منتهی به جام ملت‌های آسیا مهدی قایدی در چه تیمی توپ خواهد زد. استقلال با پرداخت مبلغی سنگین و تاریخی، این بازیکن را به صورت دائم خریداری می‌کند یا قرار است مهدی در لباس شباب‌الاهلی یا تیم سومی که احتمالا ااتحاد کلباء است به میدان برود. همه‌چیز به زودی مشخص خواهد شد.

وب گردی

    نظر شما