دردسر بزرگ آل کثیر برای سپاهان

دردسر بزرگ آل کثیر برای سپاهان

به نظر می‌رسد که طلایی‌پوشان اصفهانی برای چینش فهرست خود برای سال جدید چالش بزرگی را در پیش دارند.

به گزارش فوتبال 360، سپاهان اصفهان در ادامه فعالیت پرسروصدای خود در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه، شب گذشته از ششمین خرید تابستانی خود رونمایی کرد و بعد از آنکه طلایی‌پوشان اصفهانی موفق شدند قرارداد پیام نیازمند را دائمی کنند و با کاوه رضایی، رضا شکاری، رضا اسدی و احسان پهلوان هم به توافق رسیدند، شب گذشته از عیسی آل‌کثیر به عنوان جدیدترین خرید سپاهان پرده‌برداری شد. نگاهی به عملکرد سپاهان در بازار تابستانه نشان می‌دهد که آن‌ها از میان 6 خرید خود، 4 سهمیه را به جذب مهاجم اختصاص داده‌اند! عیسی آل کثیر در شرایطی شب گذشته قراردادش را با سپاهان به امضا رساند که گروهی از هواداران سپاهان به خبر جذب او واکنش مثبتی نشان ندادند؛ به‌طوری‌که در صفحات مجازی، با توجه به شرایط سنی آل‌کثیر موضع‌گیری تندی علیه حضور این مهاجم جنوبی در سپاهان انجام شد. کانون هواداران باشگاه سپاهان برای مدیریت این فضای به‌وجود آمده، بیانیه‌ای صادر کرد و موضع‌گیری‌های انجام شده علیه جذب آل‌کثیر را از سوی هوادارنماها اعلام کرد اما با توجه به شدت گرفتن موج انتقادات علیه تصمیمات مدیران باشگاه سپاهان، کانون هواداران باشگاه اصفهانی با انتشار بیانیه‌ای دیگر، خریدهای انجام شده را مستقیماً ماحصل تصمیمات ژوزه مورایس اعلام کرد تا فضای به‌وجود آمده به نوعی مدیریت شود.طلایی‌پوشان اصفهانی با هدایت ژوزه مورایس این روزها در کشور ترکیه در حال گذراندن دوره آماده‌سازی پیش‌فصل هستند؛ آن‌هم در شرایطی که در اولین مسابقه از لیگ بیست‌وسوم، سپاهان با سخت‌ترین قرعه در میان مدعیان مواجه شده و باید در دوئلی حساس در خانه برابر تراکتور تبریز به میدان برود. گفته می‌شود که با وجود انجام 6 خرید، همچنان فعالیت سپاهانی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات ادامه دارد اما آن‌ها باید در نقطه مقابل نیم‌نگاهی هم به فهرست خود داشته باشند.

ورودی‌ها: پیام نیازمند، محمدرضا حسینی (قرضی (بازگشت))، کاوه رضایی، رضا شکاری، رضا اسدی، احسان پهلوان و عیسی آل‌کثیر

خروجی‌ها: مانوئل فرناندز، الویس کامسوبا، یاسین سلمانی، مسعود ریگی، جلال‌الدین علی‌محمدی

سپاهانی‌ها فعلا در بازار تابستانه 7 ورودی جدید داشته‌اند و در نقطه مقابل فعلاً جدایی 5 بازیکن از جمع شاگردان ژوزه مورایس قطعی شده است. البته که از اردوی سپاهان خبر رسیده که احتمال جدایی بازیکنان بیشتر وجود دارد و چهره‌هایی مانند ایگور کاتاتو، محمدرضا حسینی، محمد علی‌نژاد و عیسی مرادی در صف جدایی از جمع شاگردان مورایس هستند و حتی گفته می‌شود که احتمال جدایی شهریار مغانلو هم وجود دارد اما فعلاً نام این بازیکنان در فهرست تیم سپاهان است.

بندی که به کمک سپاهانی‌ها آمد

فدراسیون فوتبال برای حضور تیم‌ها در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی‌ها، قوانین جدیدی را وضع کرده که یکی از این قوانین، سهمیه مجاز استفاده از 19 بازیکن بزرگسال در فهرست تیم‌ها و حذف سهمیه زیر 25 سال است؛ موضوعی که باعث شده تا تیم‌ها راهی جز جوان‌گرایی پیش‌روی‌شان قرار نداشته باشد و کار سختی برای حفظ ستاره‌های کلیدی و بزرگسال خود داشته باشند. در این زمینه سپاهان هم در اتفاقی مشابه استقلال و پرسپولیس با چالش تکمیل‌شدن فهرست بزرگسالان خود مواجه شده است.طلایی‌پوشان اصفهانی با استفاده از سهمیه بازیکنان خاص که مرتبط با بازیکنان آکادمی و تیم‌های پایه است، توانسته‌اند از ورود نام علی کیخسروی دروازه‌بان سوم تیم‌شان و همچنین علیرضا صادقی مهاجم سپاهان به فهرست بازیکنان بزرگسال جلوگیری کنند اما تلاش‌شان برای عدم ورود نام رضا اسدی به فهرست بازیکنان بزرگسال بی‌ثمر بوده است. سپاهانی‌ها با استناد به این مسئله که رضا اسدی بازیکن آکادمی سپاهان بوده، خواهان ورود نام این بازیکن به سهمیه بازیکنان خاص شده‌اند که این درخواست پذیرفته نشده است.

فهرست بازیکنان بزرگسال سپاهان:

1. پیام نیازمند، 2. نیما میرزازاد، 3. سیاوش یزدانی، 4. محمد دانشگر، 5. نیلسون جونیور، 6. میلاد زکی‌پور، 7. رامین رضاییان، 8. امید نورافکن، 9. محمد علی‌نژاد، 10. محمدرضا حسینی، 11. محمد کریمی، 12. رضا اسدی، 13. رضا شکاری، 14. فرشاد احمدزاده، 15. احسان پهلوان، 16. کاوه رضایی، 17. شهریار مغانلو، 18. ایگور کاتاتو، 19. عیسی مرادی، 20. عیسی آل‌کثیر

سرمربی پرتغالی و چالش معاوضه ستاره با ستاره!

ژوزه مورایس در شرایطی که فهرست بازیکنان بزرگسال تیمش تکمیل شده، همچنان به دنبال جذب بازیکن است و گفته می‌شود که احتمالاً یک هافبک خارجی در کنار هادی محمدی به فهرست سپاهان طی روزهای آینده اضافه خواهند شد؛ آن‌هم در شرایطی که در حال حاضر دو بازیکن مازاد بر سهمیه قانونی در فهرست بازیکنان بزرگسال سپاهان حضور دارند و به نظر می‌رسد پیش از آنکه خرید جدیدی انجام شود، باید جای خالی برای بازیکنان جدید ایجاد شود.مورایس گفته می‌شود که اعتقادی به سبک بازی محمدرضا حسینی ندارد؛ به‌ویژه آنکه رضا شکاری هم در بازار تابستانه به سپاهان پیوسته و احتمالاً این وینگر باتجربه که در نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌ودوم به صورت قرضی در تیم گل‌گهر حضور داشت، به طور قطعی از جمع طلایی‌پوشان جدا خواهد شد. همچنین احتمال جدایی قرضی عیسی مرادی به واسطه ترافیک خط حمله سپاهان به مقصد ملوان بندرانزلی وجود دارد و شهریار مغانلو هم دیگر بازیکنی است که سودای جدایی در سر دارد. ایگور کاتاتو هم به‌واسطه مصدومیتی که به‌وجود آمده، به نظر می‌رسد که جایی در تفکرات ژوزه مورایس برای فصل جدید نداشته باشد و در صورت جدایی حداقل 2 بازیکن از جمع این این 4 بازیکن، سپاهانی‌ها می‌توانند رده سنی بزرگسال بازیکن جدید جذب کنند.

وب گردی

    نظر شما