حمله پرسپولیسی‌ها به فدراسیون با اسم رمز پدرخوانده!

حمله پرسپولیسی‌ها به فدراسیون با اسم رمز پدرخوانده!

بعد از صدور رأی محرومیت موقت از سوی کمیته اخلاق برای دو عضو مدیریتی باشگاه پرسپولیس، حالا مسئولان این باشگاه به این مسئله واکنش نشان داده‌اند.

به گزارش 9 صبح، افشین پیروانی مدیر تیم پرسپولیس در کنار حسین خبیری به عنوان یکی از اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس در روزهای گذشته اظهارات خبرسازی داشتند. پیروانی در اظهارات خود علیه قوانین جدید نقل‌وانتقالاتی موضع گرفت و همچنین عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس هم در واکنش به قانون سقف بودجه علیه تصمیمات مسئولان فدراسیون فوتبال موضع‌گیری کرد. صحبت‌های دو مدیر باشگاه پرسپولیس با واکنش مسئولان فدراسیون فوتبال همراه شد.

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در واکنش به اظهارات پیروانی و خبیری در اطلاعیه‌ای عنوان کرد: «با توجه به مصاحبه آقایان افشین پیروانی و حسین خبیری در مورد سقف بودجه باشگاه‌ها مبنی بر اینکه این قانون برای دور کردن برخی تیم‌ها از قهرمانی صورت گرفته که مشابه همین مصاحبه‌ها در فصل گذشته نیز از سوی عوامل این تیم بدون مستدات انجام شد، آن‌هم در حالی‌که پرسپولیس هم در لیگ برتر و هم در جام حذفی قهرمان شده، بنابراین رئیس دیوان تحقیقات پیشنهاد محرومیت موقت نامبردگان را صادر کرد.رأی کمیته اخلاق درباره افشین پیروانی و حسین خبیری بدین شرح است: «با توجه به اینکه اجرای قوانین و مصوبات بر همه تیم ها لازم الاجراست و مصاحبه‌های نامبردگان  نشر اکاذیب و افترا  محسوب شده و موجب مخدوش شدن چهره ورزش فوتبال و مقامات شده است. بر همین اساس و با استناد به بند یک ماده ۶۶ آئین‌نامه اخلاق فدراسیون فوتبال آقایان پیروانی و خبیری از هر نوع فعالیت مرتبط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی به مدت ۲۰ روز تا رسیدگی نهایی به پرونده محروم می شوند».

چرا دیگر که توهین می‌کنند، فدراسیون واکنشی ندارد؟

باشگاه پرسپولیس در واکنش به محرومیت ایجاد شده برای دو عضو مدیریتی خود، بیانیه‌ای بلندبالا و 10 بندی را تنظیم کرده است که در بخشی از این بیانیه آمده: «به نظر می‌رسد؛ کمیته اخلاق نسبت به اظهارنظر مسئولان و مقام‌های پرسپولیس حساس است، چون زمانی که دیگران با انواع بیانات و روش‌ها، اتهامات و توهین‌هایی را مطرح می‌کنند شاهد چنین واکنش‌هایی نیستیم! آیا این تفاوت در نگاه، از نظر کمیته اخلاق، عادلانه و اخلاقی تلقی می‌شود؟ از نظر جامعه فوتبال ایران چه‌طور؟ هفته‌های پایانی لیگ را به خوبی به یاد داریم. اظهارنظرها را هم به یاد می‌آوریم. به یاد داریم بازیکنان و مسئولان تیم‌های رقیب در زیر سوال بردن برتری پرسپولیس چه مسائلی را مطرح می‌کردند. در چند مورد از جمله یکی از بازیکنان تیم‌های رقیب به کلی از خط قرمزها عبور و صحبت از دست‌های پشت پرده کرد».پرسپولیسی‌ها در بخش دیگری از بیانیه خود در دفاع از مدیران این باشگاه نوشتند: «چرا انتقاد از قوانینی که به هر دلیل، آشکارا باعث ایجاد تبعیض بین تیم‌ها شده و دست و پای بعضی باشگاه‌ها را به سود باشگاه‌هایی دیگر بسته است با چنین برخورد تندی روبه‌رو می‌شود. موضوع واقعا این است که به مقام‌های فوتبال اتهام وارد شده است یا مسئله اصلی این است که منافع افراد و باشگاه‌هایی به خطر افتاده است که هر چه کرده‌اند دست‌شان از خواسته‌های‌شان کوتاه مانده است. درباره آدم‌هایی سخن می‌گوییم که گویا خودشان را پدرخوانده‌های فوتبال و لیگ می‌دانند که اصلا نباید بر خلاف میل ایشان سخن گفت».سرخ‌پوشان پایتخت در بند دیگری از بیانیه خود درباره شرایط به‌وجود آمده توضیح دادند: «براساس کدام معیار اخلاقی و عدالت، ابراز ناراحتی و نگرانی از این مسئله جرم است و کسی که کاملا احتمال می‌رود مرتکب تخلف و جرم شود، مصونیت دارد؟ فقط برای این که دزد نگرفته پادشاه است؟ تکلیف ما چیست اگر کسی نخواهد مچ این پادشاه و پدرخوانده را بگیرد؟ موارد متعددی از افترا و توهین توسط دیگران وجود دارد که ندیدیم ارکان قضایی فوتبال از جمله کمیته اخلاق روی آن حساس باشند ولی حالا که سخن به میان آمده است، قوانینی وضع شده و این قوانین اصل ایجاد شرایط برابر را مخدوش می‌کند، همه دست به کار شده‌اند».

    نظر شما