ستاره‌های غیرمنتظره سرخابی؛ عبدی در پرسپولیس، خاقانی در استقلال!

ستاره‌های غیرمنتظره سرخابی؛ عبدی در پرسپولیس، خاقانی در استقلال!

دو چهره جوان ترکیب پرسپولیس و استقلال، ستاره‌های این دو تیم در اردوی پیش‌فصل محسوب می‌شوند.

به گزارش 9 صبح، دو تیم پرطرفدار پایتخت برای برپایی اردوی خارجی برنامه‌ریزی کرده بودند اما مشکلات مالی دو باشگاه باعث شد تا خبری از حضور تیم‌های پرسپولیس و استقلال در اردوی خارجی نباشد و آن‌ها برخلاف رقبای نام‌آشنای خود (سپاهان اصفهان و تراکتور تبریز) که این روزها در کشور ترکیه مشغول گذراندن اردوی آماده‌سازی پیش‌فصل هستند، در تهران کار خود را پیش می‌برند. تغییر برنامه آماده‌سازی سرخابی‌های پایتخت باعث شده تا انجام چند بازی دوستانه در برنامه کاری یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام قرار گیرد.

گل‌محمدی و نکونام هنوز برای چینش فهرست بازیکنان مازاد خود در فاصله کمتر از یک ماه تا شروع لیگ بیست‌وسوم مردد هستند و همین مسئله باعث شده تا آن‌ها در بازی‌های دوستانه به دنبال تشخیص بازیکنانی باشند که به کار تیم‌شان در فصل جدید نمی‌آیند. تغییر و تحولات در قوانین لیگ برتر فوتبال ایران و فهرست تیم‌ها باعث شده تا محدودیت‌های تازه‌ای ایجاد شود که از جمله آن‌ها می‌توان به قوانینی چون حذف سهمیه زیر 25 سال و کاهش سهمیه بازیکنان بزرگسال اشاره داشت.

پوکر عبدی برای بقا در پرسپولیس

مهدی عبدی مهاجم گلزن پرسپولیس که سابقه درخشش و گلزنی در فینال لیگ قهرمانان آسیا را هم در کارنامه خود دارد، فصل گذشته جزو بازیکنان سهمیه زیر 25 سال پرسپولیس محسوب می‌شد اما حالا با تغییر قوانین، عبدی با توجه به اینکه در حال حاضر جزو بازیکنان 24 ساله فوتبال ایران محسوب می‌شود، یک سهمیه بزرگسال فهرست پرسپولیس را به خود اختصاص داده و همین مسئله باعث شده بود تا گمانه‌زنی‌ها درباره جدایی احتمالی او از جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی آغاز شود.

عبدی که این روزها بعد از جدایی عیسی آل‌کثیر، لیاندرو پریرا و شیخ دیاباته، در کنار شهاب زاهدی خط حمله پرسپولیس را تشکیل می‌دهد، در بازی دوستانه مقابل شمس‌آذر قزوین توانست خودنمایی کند و عملکرد درخشانی را از خود به جای گذاشت؛ به‌طوری‌که او موفق شد در جریان برتری 7 گله سرخ‌پوشان پایتخت، 4 گل برای تیمش بزند و با ثبت عملکردی خیره‌کننده، خود را از حوالی فهرست مازاد پرسپولیس دور کند. به نظر می‌رسد که با توجه به آمادگی فنی عبدی و البته جدایی آل‌کثیر، این مهاجم جوان در فهرست سرخ‌پوشان پایتخت برای فصل جدید حتی در صورت جذب مهاجم خارجی باقی خواهد ماند.

بازگشت درخشان وینگر مصدوم آبی‌ها

سبحان خاقانی در دوره محمود فکری به فهرست استقلال اضافه شد و توانست در همان دوره برای آبی‌پوشان پایتخت اولین گل خود را هم به‌ثمر برساند و بعد از شروع به کار فرهاد مجیدی در نقش سرمربی استقلال، نقش خاقانی در ترکیب آبی‌ها پررنگ‌تر شد و او فرصت بازی بیشتری را به‌دست آورد. مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی باعث دوری بلندمدت وینگر جوان آبی‌پوشان پایتخت از فهرست استقلال شد و در شرایطی‌که گفته می‌شد احتمالاً خاقانی در نیم‌فصل دوم لیگ بیست‌ودوم به ترکیب استقلال بازگردد اما این اتفاق رخ نداد.

خاقانی با توجه به عبور از سن 23 سالگی، یک سهمیه بزرگسال استقلال را به خود اختصاص می‌دهد، شایعات زیادی درباره آینده کاری‌اش در جمع آبی‌پوشان پایتخت به گوش می‌رسد. جواد نکونام در بازی دوستانه روز گذشته مقابل پیکان تهران و در شرایطی‌که دستِ بازی برای انتخاب ترکیب تیمش نداشت، به سبحان خاقانی در نیمه دوم اعتماد کرد و او توانست در نقش یار تعویضی بهترین پاسخ ممکن را به اعتماد نکونام بدهد؛ به‌طوری‌که پیش از ورود سبحان خاقانی بازی یک بر صفر به سود استقلال بود اما بعد از حضور او در میدان، خاقانی هم توانست برای تیمش پنالتی بگیرد و هم گلزنی کرد تا اختلاف استقلال و پیکان به 3 گل برسد! سبحان خاقانی در تلاش است تا بتواند با درخشش در بازی‌های پیش‌فصل خود را از فهرست مازاد استقلال دور کند و به نظر می‌رسد که در اولین گام توانست موفق عمل کند و نمایش خوبی در جمع شاگردان جواد نکونام داشت.

 

    نظر شما