چالش دردناک پیش روی نکونام؛ لیست پُر استقلال!

چالش دردناک پیش روی نکونام؛ لیست پُر استقلال!

درحالیکه هواداران، کادر فنی استقلال و همه استقلالی‌ها از عدم فعالیت در بازار نقل و انتقالات صحبت می‌کنند و مدیران را منفعل می دانند، اما انگار حواس کسی به لیست پر از بازیکن بزرگسال آنها نیست.

به گزارش 9 صبح، طبق قانون جدید، هر تیم می‌تواند نام 19 بازیکن را در این فهرست قرار بدهد و کادرفنی و هواداران این تیم که از کمبود بازیکن می‌نالند، همین حالا دقیقا 19 نفر را دراختیار دارند. معنای گزاره بالا این است که نکونام فقط در شرایطی می‌تواند بازیکن جدیدی جذب کند که نام یک نفر از این فهرست را خط بزند. لیست استقلال حسابی پر و پیمان است و جالب است که می گویند این تیم کمبود بازیکن هم دارد. شاید منظور هواداران بازیکنان فوق ستاره و تاپ باشد وگرنه که استقلال همین حالا هم لیستش پر است با اینکه محبی را هم قطعا از دست داده است.

* این 1+18 نفر

مرور تمرینات استقلال و بازیکنان حاضر در آن، نام این نفرات را در فهرست بزرگسال ثبت می‌کند: علیرضا رضایی، صالح حردانی، کوین یامگا، محمدحسین مرادمند، آرمین سهرابیان، جعفر سلمانی، ابوالفضل جلالی، مهدی مهدی‌پور، روزبه چشمی، زبیر نیک‌نفس، سعید مهری، آرش رضاوند، سبحان خاقانی، پیمان بابایی، آرمان رمضانی، سجاد شهباززاده، ارسلان مطهری، مهرداد محمدی و رضا میرزایی. استقلال با چنین فهرستی شاید فقط بتواند با استفاده از پوئن! مصدومیت طولانی‌مدت میرزایی، بازیکنی را جایگزین او کند.

* مشکل اصلی  

استقلال برای باز کردن جای خالی در فهرستش با 2 مشکل ویژه روبروست؛ اولا بازیکنان این فهرست حاضر نیستند قراردادهای بالای 20 میلیاردی را رها کرده و با رقمی حدود نصف راهی تیم دیگری شوند. و ثانیا لیست تیمهای دیگر به ندرت دارای جای خالی است و در فاصله کوتاه باقیمانده تا شروع فصل، کسی حاضر نیست ریسک خروج از استقلال را خریده و از لیگ برتر بیرون بماند. البته اگر دلیل دوم را هم در نظر بگیریم، بازیکنان به همان دلیل اول حاضر به ترک تیم نیستند. قراردادهای تپلی که در دوران آجورلو بسته شده، حسابی همه را ماندگار کرده است!

* به جای چه کسی؟

استقلال در خوش‌بینانه‌ترین حالت حداقل به 5 جای خالی نیازمند است تا بتواند نام یک دروازه‌بان، یک مهاجم کامل، یک هافبک بازیساز و 2 مدافع میانی را به فهرستش اضافه کند. آنها اما با خط قرمز کشیدن روی نام رضا میرزایی و سبحان خاقانی (که به احتمال فراوان به تیم دیگری قرض داده می‌شود)، تنها توان خالی کردن 2 نفر را دارند. بنابراین اخبار منتشرشده در خصوص بازگشت سید حسین حسینی، عارف غلامی و رافائل سیلوا و حتی باقی نگه داشتن مهدی قایدی و جذب 2 بازیکن خارجی در تناقض با فهرست فعلی است. در بهترین حالت که حسینی برمی گردد، نکونام که غلامی را نمی خواهد، سیلوا هم که فسخ کرده و البته تکلیف قایدی هم مشخص نیست. پس جذب دو بازیکن خارجی با این اوصاف به این راحتی ها امکان پذیر نیست هر چند علی خطیر و جواد نکونام به دنبال این هستند که لیست را خالی کنند تا جذب خارجی ها امکان پذیر شود. 

* رفتنی‌ها

با کنار هم قرار دادن اخبار استقلال، شاید بتوان این نفرات را در اولویت اصلی خروج از اسکواد آبی و حضور در تیمهای دیگر قرار داد: علیرضا رضایی (با توجه به بازگشت حسینی یا جذب یک دروازه‌بان خارجی، البته استقلال اگر خالدآبادی را بگیرد، سهمیه زیر 23 سال است)، زبیر نیک‌نفس یا مهدی مهدی‌پور (با توجه به اصرار نکونام برای خرید هافبک خارجی یکی از این دو نفر از لیست سرمربی استقلال خارج می شوند)، آرمان رمضانی و سجاد شهباززاده (با توجه به اولویت جذب مهاجم نوک خارجی و احتمال بازگشت مهدی قایدی مطمئنا یکی از دو نفر و حتی هر دو نفر از لیست خارج می شوند)، رضا میرزایی و سبحان خاقانی (اولی رباط پاره کرده و دومی هم با توجه به کمبود مهره در قلب خط دفاع و احتمال بالای بستن قرارداد جدید مدافعان شانس زیادی برای خروج از لیست دارند.)

 

وب گردی

    نظر شما