پاشنه آشیل مدعیان در مسیر قهرمانی

پاشنه آشیل مدعیان در مسیر قهرمانی

مدعیان قهرمانی هرکدام نقاط ضعفی دارند که فعلا برطرف نشده است.

به گزارش 9 صبح، مدعیان قهرمانی لیگ برتر هر کدام نقاط ضعفی دارند که هنوز برطرف نشده است.

امسال به نظر نمی‌رسد گل‌گهر سیرجان مدعی قهرمانی باشد. از مربع قهرمانی هم فعلاً تراکتور هر دو بازی خود را باخته اما استقلال، پرسپولیس و سپاهان هر دو بازی اول را برده‌اند. این هفته اما بازی سپاهان - استقلال بسیار تعیین‌کننده است.

اگر سپاهان این بازی را ببرد، با توجه به شرایطی که استقلال دارد، کار شاگردان جواد نکونام خیلی سخت می‌شود و بعید است آنها هم امسال مدعی بمانند اما اگر استقلال، سپاهان را ببرد یا حتی در خانه حریف مساوی کند، شرایط فرق می‌کند و آن‌وقت می‌توان روی استقلال هم حساب کرد.

پرسپولیس کار نسبتاً راحت‌تری مقابل ذوب‌آهن دارد و احتمال پیروز شدنش بیشتر است. پرسپولیس این هفته می‌تواند ۹ امتیازی شده و با توجه به سنگینی بازی سپاهان- استقلال صدرنشین شود.

سپاهان به خاطر درگذشت مرحومِ پدر پیام نیازمند شرایط خاصی دارد و به هر حال شرایط روحی سنگربانش خوب نیست و حتی شاید بازی نکند. سپاهان فصل گذشته در هر دو بازی رفت و برگشت استقلال را شکست داد و حالا بازی حساس چهارشنبه برای آبی‌ها جنبه انتقامی دارد.

برخلاف تصور خیلی‌ها امسال فصل نقل و انتقالات جذابی نداشتیم و بسیاری از تیم‌ها اصلاً خوب بسته نشده‌اند. مثلاً سپاهان ۵ مهاجم دارد اما پرسپولیس و تراکتور یک گلزن ندارند و استقلال هم که حداقل در سه پست لنگ می‌زند. این مسئله نشان می‌دهد در بستن تیم‌ها منطق فوتبالی وجود نداشته است. تراکتور کلی بازیکن خرید اما حالا عبدی نیمکت‌نشین را از پرسپولیس می‌گیرد و حسین‌زاده که هافبک است را به خط حمله می‌برد. پرسپولیس ۹ هافبک دارد اما مهاجم گلزن ندارد.

حتی سپاهان در یکی، دو پست مشکل دارد اما در نهایت پیش‌بینی می‌شود امسال فقط سه تیم مدعی قهرمانی باشند درست مثل پارسال که از نیم‌فصل مشخص بود پرسپولیس، سپاهان و استقلال شانس قهرمانی دارند.

جواد نکونام برای اینکه در اصفهان نتیجه بگیرد، باید ساختار دفاعی تیمش را تقویت کند. او فقط از یک مهاجم استفاده می‌کند تا با افزودن بر تعداد مردان خط میانی، وسط زمین را از سپاهان بگیرد.

مورایس پارسال دو بار مچ هموطنش را خواباند اما این استقلال با اینکه کمبودهایی دارد، تیم بسیار باانگیزه‌ای است و مسلماً در اصفهان مفت‌باز نخواهد بود. استقلال سخت گل می‌خورد اما باید دید اگر تیم نکونام گل بخورد چه واکنشی خواهد داشت.

    نظر شما