سرگیجه قلعه‌نویی در تیم ملی

سرگیجه قلعه‌نویی در تیم ملی

تیم ملی فوتبال برای مسابقات فیفادی آماده می‌شود.

به گزارش ۹ صبح، امیر قلعه‌نویی خیلی دوست داشت سرمربی تیم ملی شود اما زمانه طوری است که وزیر ورزش، رئیس فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی درست یا غلط متهم می‌شوند و بعضی وقت‌ها بی دلیل سیبل قرار می‌گیرند.

این روزها پرسپولیسی‌ها که یک زمانی شعارهای تندی علیه قلعه‌نویی سر می‌دادند خیلی با او کاری ندارند چرا که ۵ بازیکن این تیم و البته ۶ بازیکن سابق پرسپولیس به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند و میلاد سرلک هم جزو آن‌هاست. حالا کافی بود تا تعداد استقلالی‌ها بیشتر باشد و مثلا میلاد سرلک به هر دلیلی (مثلا سلیقه امیر قلعه‌نویی) دعوت نشود. آن وقت همه انتقادات برعکس می‌شد و این پرسپولیسی‌ها بودند که از امیر گلایه می‌کردند.

هواداران استقلال که زمانی قلعه‌نویی را در ورزشگاه‌ها تشویق می‌کردند حالا به تعداد کم ملی‌پوشان استقلال اعتراض دارند در حالی که خودشان هم می‌دانند باشگاه محبوبشان بازیکن چندان بزرگی ندارد و اتفاقا به همین دلیل و به درستی از مدیریت باشگاه گلایه دارند.

لیست تیم ملی در هر زمانی و با هر مربی‌ای حساسیت‌برانگیز است و این یکی از مشکلات بزرگ سرمربی تیم ملی است. حالا چه این سرمربی برانکو باشد و چه کی‌روش، اسکوچیچ یا قلعه‌نویی. با تمام این اوصاف و حالا که امیر سرمربی تیم ملی است هیچ چاره‌ای جز اعتماد کردن به او وجود ندارد.

تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا به دنبال قهرمانی است و البته یکی دیگر از سختی‌های کار سرمربی تیم ملی همین است که در موقع برگزاری مسابقات سطح توقعات مردم فوتبال‌دوست ایران به‌شدت بالا می‌رود. مردم انتظار داشتند ایران انگلیس و آمریکا را هم شکست بدهد و با ۹ یا ۷ امتیاز راهی مرحله بعدی جام جهانی شود اما در میدان عمل دیدیم که انگلیس ۶ گل به ما زد و زور تیم آمریکا بیشتر از ایران بود به طوری که اصلا نمی‌شد گفت آن‌ها مستحق پیروزی نبودند.

همین توقعات در جام ملت‌های آسیا هم وجود خواهد داشت و شک نکنید که همه انتظار دارند قلعه‌نویی با همین نفراتی که در اختیار دارد (که البته نفرات خوبی هم هستند) جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

    نظر شما