یک بام و دو هوا در فوتبال ایران!

یک بام و دو هوا در فوتبال ایران!

فوتبال ایران روزهای پرحاشیه‌ای را سپری می‌کند.

 

به گزارش9 صبح، ۶ بازیکن تیم سپاهان مشکلی برای بازی در آسیا ندارند. همان‌ها که سوژه اصلی این روزهای فوتبال ما هستند و سرپرست سپاهان مدعی شده از کمیته انضباطی آسیا مجوز بازی آنها را گرفته اند!

رضا شکاری، رضا اسدی، پیام نیازمند، احسان پهلوان، کاوه رضایی و هادی محمدی ۶ بازیکنی هستند که با حکم اخیر کمیته انضباطی تا اصلاح قراردادهایشان حق بازی در لیگ برتر را ندارند.

این حکم زلزله‌ای در ورزش ایران بپا کرد و همه می دانید چه پیامدهایی داشته اما مهدی سلیمی می‌گوید آنها در آسیا مشکلی برای بازی ندارند. سوال اینجاست که اگر تخلف شده چرا در آسیا می‌توانند بازی کنند؟ مگر قوانین فوتبال بین‌المللی و لازم‌الاجرا در همه سطوح و تورنمنت‌ها نیست؟

و اگر تخلفی نشده چرا در ایران نباید بازی کنند؟ باشگاه ها هزینه می‌کنند و بازیکن می‌خرند تا در تمام مسابقات از خدمات آنها استفاده کنند. پس چطور ممکن است که بازیکنی در داخل (به خاطر تخلف از قوانین در ثبت قرارداد که اصلی‌ترین مجوز بازی است) اجازه بازی نداشته باشد و در خارج بدون مانع بازی کند؟

البته در همه دنیا لیست قاره‌ای و داخلی باشگاه ها متفاوت است اما اولا جایی دیگر قانونی به نام سقف قرارداد ندارند و درثانی مربی تعیین می‌کند که کدام بازیکن در کدام تورنمنت باشد، درست مثل ترکیب هر بازی و نگاهش صرفا فنی است!

وب گردی

    نظر شما