بحران برنامه‌ریزی مسابقات لیگ برتر ادامه دارد

بحران برنامه‌ریزی مسابقات لیگ برتر ادامه دارد

مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران فعلا برگزار نخواهد شد.

به گزارش 9 صبح، تداوم سیر صعودی تیم امید در بازی‌های آسیایی هانگژو و در پیش بودن اردوی تیم ملی بزرگسالان باعث شده تا ادامه رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم نامشخص باشد.

بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران از حیث برنامه‌ریزی در شرایطی بحرانی به سر می‌برد و تعطیلی سریالی مسابقات باعث شده تا صدای اعتراض مربیان و بازیکنان بلند شود؛ آن‌هم در شرایطی‌که در سطح قاره آسیا، رقابت‌های باشگاهی در کشورهای مختلف در حال برگزاری است اما در ایران شرایطی کاملاً متفاوت حکم‌فرماست. هفته چهارم لیگ برتر، آخرین هفته از مسابقات لیگ بیست‌وسوم بود که مسابقات منظم برگزار شد و بعد از آن تعطیلات سریالی به سراغ لیگ برتر آمد؛ هر چند که تا پیش از برگزاری هفته چهارم هم تقابل استقلال خوزستان و تراکتور تبریز به دلیل حضور تراکتوری‌ها در لیگ قهرمانان آسیا معوق شده بود.

هفته پنجم لیگ برتر در حالی پیگیری شد که تنها 4 مسابقه به انجام رسید و 4 دیدار هم به دلیل حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و البته حضور تیم امید ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو به انجام نرسید. حضور شاگردان رضا عنایتی در چین باعث شد تا سازمان لیگ در تصمیمی ناگهانی، کلیه مسابقات هفته ششم را هم لغو کند تا فعلاً روی کاغذ، 12 مسابقه معوقه در انتظار فوتبال ایران باشد؛ آماری عجیب که حالا برنامه‌ریزی برای چگونگی برگزاری این مسابقات می‌تواند خود چالش جدیدی برای سازمان لیگ باشد.

مسئولان سازمان لیگ در اطلاعیه‌ای در واکنش به نامه‌نگاری باشگاه‌ها برای برگزاری دیدارهای معوقه و سپس برنامه‌ریزی ادامه مسابقات لیگ برتر، اعلام کردند که رقابت‌های هفته هفتم به قوت خود باقی است و براساس برنامه‌ریزی انجام شده این مسابقات برگزار می‌شود؛ آن‌هم در شرایطی‌که طبق برنامه‌ریزی انجام شده، مسابقات هفته هفتم باید از روز پنجشنبه سیزدهم مهرماه آغاز شود و تا روز یکشنبه شانزدهم مهرماه ادامه خواهد داشت. در این میان، همچنان تیم امید در بازی‌های آسیایی حضور دارد و بحث برگزاری اردوی تیم ملی بزرگسالان هم مطرح است.

تیم امید هنگ‌کنگ را ببرد تا پایان هفته هفتم به تهران نمی‌آید!

شاگردان رضا عنایتی باید روز یکشنبه نهم مهرماه به مصاف تیم امید هنگ‌کنگ بروند که در صورت پیروزی احتمالی به جمع 4 تیم برتر بازی‌های آسیایی راه پیدا خواهند کرد. این مسئله بدان معناست که تیم امید ایران 2 مسابقه دیگر در بازی‌های آسیایی خواهد داشت؛ به‌طوری‌که آن‌ها یا در مرحله نیمه‌نهایی پیروز می‌شوند و به فینال راه پیدا می‌کنند و یا با قبول شکست در مرحله نیمه‌نهایی، به رده‌بندی رفته و برای کسب مدال برنز رقابت می‌کنند. با این اوصاف نگاهی به برنامه بازی‌های آسیایی هانگژو نشان می‌دهد که در صورت کسب پیروزی برابر هنگ‌کنگ، حضور تیم امید ایران در هانگژو 6 روز دیگر تمدید خواهد شد.

امیدهای ایران در صورت گذر از تیم هنگ‌کنگ، باید چهارشنبه دوازدهم مهرماه در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف برنده تقابل (ژاپن-میانمار) - کره‌شمالی بروند که احتمالاً حریف آن‌ها تیم امید ژاپن خواهد بود. جالب آنکه مسابقه رده‌بندی و فینال هم روز شنبه پانزدهم مهرماه خواهد بود که با این اوصاف در سریع‌ترین حالت ممکن، کاروان تیم امید ایران شانزدهم و یا هفدهم مهرماه به تهران بازخواهد گشت که بعد از پایان مهلت مسابقات هفته هفتم است و در این شرایط به نظر می‌آید که با توجه به اینکه اکثریت تیم‌های لیگ برتری در تیم امید نماینده دارند، امکان برگزاری مسابقات هفته هفتم نخواهد بود.

تیمِ قلعه‌نویی هم وارد می‌شود!

تیم ملی ایران در فیفادی ماه اکتبر براساس برنامه‌ریزی انجام شده باید به اردن سفر کند و در تورنمنتی 4 جانبه حضور یابد. براساس برنامه اعلام شده از سوی امیر قلعه‌نویی به مسئولان فدراسیون فوتبال، او قصد دارد تا اردوی آماده‌سازی تیمش را از هفدهم مهرماه در تهران آغاز کند و شاگردانش روز نوزدهم مهرماه به امان سفر می‌کنند تا مهیای حضور در تورنمنتی 4 جانبه با حضور تیم‌های ملی ایران، اردن، عراق و قطر شوند. تورنمنتی که در گام نخست باید تیم ملی ایران روز بیست‌ویکم مهرماه به مصاف تیم ملی اردن برود و در صورت کسب پیروزی در مرحله فینال روز بیست‌وپنجم مهرماه با برنده تقابل تیم‌های ملی عراق و قطر رودررو خواهد شد. هر چند که در صورت شکست هم شاگردان قلعه‌نویی باید خود را برای حضور در مسابقه رده‌بندی آماده کنند.

استقلال و گل‌گهر سیرجان بیشترین نماینده (3 بازیکن) را در اردوی تیم امید دارند که اگر مسئولان سازمان لیگ طبق قانون بخواهند صرفاً مسابقات این دو تیم در هفته هفتم را لغو کنند، تقابل مس رفسنجان - استقلال و پرسپولیس - گل‌گهر سیرجان لغو خواهد شد. با توجه به بهم‌ریختگی شدید ساختار برگزاری مسابقات لیگ برتر، به نظر می‌رسد که احتمال اجرای ایده پیشنهادی باشگاه‌ها وجود دارد و در صورت رسیدن تیم امید به جمع 4 تیم برتر بازی‌های آسیایی، احتمالا مسابقات هفته هفتم لغو و رقابت‌های لیگ برتر بعد از بازگشت تیم ملی ایران از سفر به اردن با برگزاری مسابقات معوقه پیگیری خواهد شد.

وب گردی

    نظر شما