دکتر دبیر یا علی دبیر

دکتر دبیر یا علی دبیر

ورزش یکی از مهمترین پدیده‌های حال حاضر جهان است.

به گزارش ۹ صبح، ورزش یکی از مهمترین پدیده های حال حاضر جهان است که از روی آن می توان به شاخص اقتصادی و یا فرهنگی ملت ها پی برد ولی وقتی در ایران صحبت از کشتی می شود از پدیده و ورزش بودن خارج شده و تبدیل به نیاز و دلگرمی می شود.

ورزشی باستانی که اسطوره ها می آیند و می روند ولی تمام نمی شوند.

ورزشی که در آن برای مدال می جنگند ولی بزرگی فقط قسمت پهلوان ها می شود فرقی نمی کند که شما کشتی گیر باشید یا مربی، آنالیزور، بدنساز و یا رییس فدراسیون یا حتی گزارشگر.

وقتی در بدنه این ورزش باشید محبوب ولی زیر ذره بین هستید.

در این سال های اخیر شاید یکی از نام هایی که بیشترین زوم رسانه ها و مردم را روی خود داشت کسی نبود جز دکتر علیرضا دبیر که به عنوان رییس فدراسیون در راس این هرم جذاب و دوست داشتنی هست.

رییسی که مثل فدراسیون قبلی با کوله باری از مدال رنگارنگ جهان و المپیک پای به عرصه مدیریت کشتی کشور گذاشت و اقدامات بی نظیری برای کشتی انجام داد که بر کسی پوشیده نیست؛ ساخت کمپ‌های متفاوت و از همه مهمتر خارج کردن فضای خانه کشتی از حالت ملال آور و‌ کسل کننده برای کشتی گیران و قانون مند کردن انتخابی ها و پیگیری پخش تلویزیونی مسابقات که این ها همه مستلزم تقدیر و تشکر از جناب دکتر علیرضا دبیر، رییس محترم فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

ولی متاسفانه تمامی این زحمت ها (حتی قهرمانی بی سابقه تیم های پایه در جهان) فقط با کارنامه بزرگسالان متر و برآورد می شود جایی که در این سال ها در مسابقات مهم قافیه رو به دیگر کشورها مخصوصا آمریکا باختیم.

جناب دکتر دبیر از نگاه منتقدین شما تا وقتی دکتر دبیر باشید و مشغول سرمایه گذاری فیزیکی و پشتوانه سازی مدیری موفق و قابل احترام هستید ولی وقتی به واسطه نزدیکی با سرمربی وقت، حضوری پررنگ در اردوها و تمرینات و مسابقات در کنار تیم دارید همان علی دبیر روزهای جوانی روی تشک می شوید و شاید هم همین حضور و ورود به حوضه فنی باعث شده تا متوجه احتیاج کادر فنی به تغییر یا تقویت نشدید.

از نگاه نگارنده مهمترین مسئله‌ای که باید قبل از آنالیز کشتی گیران انجام شود آنالیز کادر فنی و تشخیص راندمان دستیاران پژمان و خود پژمان درستکار ‌باشد.

باخت‌های مشابه در لحظات آخر و شکست‌های پیاپی ستاره سپهر کشتی ایران حسن یزدانی جز موارد غیرقابل چشم پوشی این کادر و فدراسیون می‌باشد چرا کادر فنی در برقراری ارتباط در لحظات حساس عاجز می‌باشد چرا  کادر فنی در شارژ کردن و بازیابی روحیه حسن یزدانی ناتوان می‌باشد چرا در اکثر سه دقیقه دوم‌ها کشتی‌گیران ما پوئن‌های بیشتری از دست می‌دهند چرا آمریکایی‌ها فقط با یک فن دو خم کشتی‌گیران ما را زمین گیر می‌کنند و ده‌ها چراهای دیگر جناب دکتر علیرضا دبیر یا قهرمان علی دبیر واقعیت این است که شما در بعضی از موارد اشتباه قبلی‌ها را دارید با این تفاوت که فدراسیون قبلی از یک جوان ۲۰ ساله ناشناس حسن یزدانی قهرمان می‌سازد و شما از یک حسن یزدانی قهرمان نفر اول یک بازنده نفر دومی می‌سازید!

چرا شما که خود قهرمان جهان و المپیک هستید و در رشته آزاد متخصص و کارشناس نتوانستید تا این لحظه یک قهرمان مثل علی دبیر تحویل جامعه کشتی دهید؟!

چرا تا این لحظه نتوانسته‌اید در ارتقا و حفظ روحیه و توانایی های فنی حسن یزدانی که مورد تایید اکثر کارشناسان و منتقدین هست موفق باشید!؟

مربی درجه ۲ روس چه چیزی فراتر از حاج محمود اسماعیل پورها داشت! بالاترین مدال کادر فنی  قهرمان و نایب قهرمانی آسیا می‌باشد که در همین مازندران خودمان به وفور پیدا می شوند.

متاسفانه ۹۰ درصد بچه‌های تیم ملی افتخاراتی به مراتب بیشتر از کادر فنی دارند و شاید همین موضوع مانع ارتباط گرفتن ١٠٠ بچه‌ها روی تشک با کوچ و سرمربی باشد و بلای دیگر کشتی در این سال‌ها شوآف و در انظار بودن فدراسیون و خانه کشتی می‌باشد به واسطه تکنولوژی شاید پنهانکاری خیلی کار سختی باشد ولی شوآف  نداشتن شاید برای فدراسیون سخت‌تر باشد.

وقتی رئیس فدراسیون در مورد قبلی‌ها نظر منفی می‌دهد استایل از دکتر دبیر به علی دبیر تغییر میکند و ناخودآگاه ذهن بچه های تیم را درگیر مقایسه و حواشی میسازد.

فعال بودن در حوزه سیاست چیز بدی نیست ولی تا جایی که به مسئولیت خطیرتان ضربه‌ای نزند برای مبارزه با امپریالیسم یا هر مکتب و دولتی صندلی ریاست فدراسیون جایگاه مناسبی نیست به عنوان مثال همکار شما در فدراسیون کشتی آمریکا بوریس بورمگاتتر به مراتب از شما جایگاه سیاسی مهم‌تری داشته ولی در این جایگاه فقط و فقط رییس فدراسیون میباشد نه مشغول جنگ با کمونیست است نه در حال تمرین دادن و مشاوره فنی به کشتی گیران و به مراتب خودش و تیمش از شما موفق‌تر.

جناب دکتر علیرضا دبیر همه قدردان زحمت شما و همچنان امیدوار به تغییرات اساسی در فدراسیون بسته شما هستیم.

المپیک پاریس از آنچه که می‌بینید به شما نزدیک‌تر است.

وب گردی

    نظر شما