اوضاع اردوی استقلال بعد از آتش‌بس!

اوضاع اردوی استقلال بعد از آتش‌بس!

به صورت رسمی مراسم آشتی‌کنان علی خطیر و جواد نکونام برگزار شد.

به گزارش 9 صبح، با حضور پیشکسوتان باشگاه استقلال تهران به صورت رسمی مراسم آشتی‌کنان علی خطیر و جواد نکونام برگزار شد. علی خطیر در قامت مدیرعامل استقلال و جواد نکونام در نقش سرمربی آبی‌پوشان پایتخت در ماه‌های گذشته اختلافات عمیقی داشتند و تصور می‌شد که بعد از چندین موضع‌گیری علیه یکدیگر، سرانجام یکی از آن‌ها باشگاه استقلال را ترک کند اما شرایط متفاوت از آنچه تصور می‌شد، پیش رفت و پادرمیانی علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی باعث شد تا زمینه برگزاری مراسم آشتی‌کنان میان مدیرعامل و سرمربی استقلال شکل گیرد.

دبیر در جلسه‌ای مشترک با خطیر و نکونام که دوستان دیرینه او محسوب می‌شوند، از آن‌ها خواست تا اختلافات‌شان با یکدیگر را کنار بگذارند و بعد از جلسه رئیس فدراسیون کشتی با مدیرعامل و سرمربی استقلال، پیشکسوتان نام‌آشنای این باشگاه در کمپ حجازی حضور یافتند تا رسماً مراسم آشتی‌کنان علی خطیر و جواد نکونام برگزار شود. حسن روشن که گویا از سوی وزارت ورزش‌وجوانان برای این مصالحه ماموریت پیدا کرده بود در کنار چهره‌هایی مانند علی جباری، شاهرخ بیانی و ایمان عالمی در جلسه‌ای مشترک با مدیرعامل و سرمربی استقلال حضور یافت.

خطیر و نکونام بعد از آنکه جلسه مصالحه به پایان رسید، دیداری مشترک با یکدیگر در غیاب پیشکسوتان داشتند تا درباره روزهای پیش‌روی استقلال صحبت کنند. در این‌باره گفته می‌شود که مدیرعامل استقلال از جواد نکونام خواسته تا علی سامره در قامت سرپرست کارش را دنبال کند و در طرف مقابل، نکونام از مدیرعامل آبی‌ها درخواست کرده تا قرارداد تیم رسانه‌ای موردنظر او امضا شود که گویا طرفین در این زمینه به توافق رسیدند اما آنچه مشخص است اینکه استقلالی‌ها بازیکن جدیدی را طی روزهای آینده به خدمت نخواهند گرفت.

محمدجواد کیا بعد از جلسه علی خطیر و جواد نکونام، با توجه به چراغ سبز سرمربی آبی‌ها، قرارداد خود را سرانجام با استقلال نهایی کرد تا رسماً دروازه‌بان سوم آبی‌ها در لیگ بیست‌وسوم شود. در کنار او، گفته می‌شود که قرار است بعد از بازگشت کاروان تیم امید، خطیر دیداری با امید حامدی‌فر داشته باشد تا این بازیکن جوان هم به جمع آبی‌پوشان پایتخت بازگردد. در حالی قرار است امید حامدی‌فر مجدداً با استقلال قرارداد امضا کند که با توجه به محدودیت‌های سقف بودجه، امکان جذب بازیکن خارجی نیست و در جلسه این موضوع مطرح شده که آبی‌ها تا شروع به کار بازار زمستانه خرید جدیدی نخواهند داشت.

ماموریت مهم خطیر به نکونام

علی خطیر از سرمربی استقلال خواسته تا شرایط را برای کاهش رقم قرارداد چند بازیکن تیم ایجاد کند. البته که مدیرعامل آبی‌ها وعده داده که شرایط را برای پرداخت مطالبات بازیکنان فراهم می‌کند اما در طرف مقابل، خواسته او از نکونام مذاکره با بازیکنان برای کاهش رقم قراردادشان بوده است؛ آن‌هم در شرایطی‌که گفته می‌شود تنها راهی که استقلالی‌ها برای فعالیت در بازار زمستانه دارند، خالی کردن سقف بودجه‌شان است که از طریق کاهش رقم قراردادها امکان‌پذیر است!

امیدوار به تغییر شرایط در زمستان

استقلالی‌ها به دلیل مشکلات سقف بودجه شرایط عجیبی را در یک ماه گذشته سپری کردند؛ از ناکامی در جذب هافبک خارجی تا ثبت قرارداد سعید مهری به مبلغ 160 میلیون تومان و مهدی هاشمی‌نسبت به مبلغ 50 میلیون تومان. مدیران باشگاه استقلال به مهری و هاشمی‌نسب وعده داده‌اند که در نقل‌وانتقالات زمستانه قرارداد آن‌ها اصلاح خواهد شد و این وعده در حالی داده شد که باید سایر بازیکنان در زمینه کاهش رقم قراردادشان با باشگاه تعامل کنند و در غیر این‌صورت، نه‌تنها قرارداد مهری و هاشمی‌نسب اصلاح نمی‌شود بلکه امکان جذب بازیکن جدید هم نیست. با این اوصاف با وجود آشتی خطیر و نکونام، همچنان مباحث مالی، مهم‌ترین چالش در باشگاه استقلال است و باید دید در فرصت حدوداً 3 ماه تا شروع بازار نقل‌وانتقالات زمستانه، مدیران باشگاه استقلال چه اقداماتی برای رفع مشکلات مالی تیم‌شان و البته جلب رضایت چند بازیکن برای کاهش رقم قراردادشان انجام می‌دهند.

وب گردی

    نظر شما