تدریس به سبک مورایس

تدریس به سبک مورایس

سرمربی سپاهان با بهره گرفتن از بازیکنان جوان خود کاری کرد تا نبود ستاره‌هایش به چشم نیاید.

به گزارش 9 صبح، بدون هیچ شک‌وتردیدی بهترین بازیکن هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران کسی نبود جز آریا یوسفی. هافبک 21 ساله و ماهشهری سپاهان در جدال برابر صنعت نفت آبادان خوش درخشید و روی سه گل از چهار گل تیمش اثر مستقیم گذاشت و توانست با زدن یک گل و ارسال 2 پاس گل توانایی‌های بالای خود را به منصه ظهور بگذارد. اما این نخستین نمایش دلپذیر بازیکنان جوان تیم پرستاره سپاهان در این فصل نبوده است.

محمد قربانی: جانشین امید و حالا جونیور

از ابتدای فصل به عنوان یکی از مهره‌های ثابت تیم ژوزه مورایس خود را معرفی کرد. این هافبک 21 ساله و اراکی پس از تیم‌های هوادار و نساجی، از سال گذشته به عضویت طلایی‌پوشان درآمد و در لیگ بیست‌وسوم جانشین امید نورافکنِ مصدوم در خط میانی شد. قربانی مقابل نیروی هوایی عراق موفق شد یکی از گل‌های تیمش را هم به ثمر برساند و در مصاف با صنعت نفت آبادان در پست جدیدی به کار گرفته شد. سرمربی پرتغالی سپاهان از بازیکن تیم امید ایران در قلب خط دفاعی و به عنوان زوج سیاوش یزدانی استفاده کرد تا نشان دهد چقدر به او اعتماد دارد و این بازیکن جوان چه نقش مهمی در تیمش ایفا می‌کند.

محمدجواد حسین‌نژاد: شگفتانه لیگ 23

مصدومیت محمد کریمی در دیدار برابر تراکتور باعث شد تا شاهد یک شگفتانه در ترکیب ابتدایی سپاهان در هفته دوم و در دربی اصفهان باشیم. محمدجواد حسین‌نژاد، بازیکن 20 ساله‌ای بود که جانشین کاپیتان طلایی‌پوشان شد و عملکرد تحسین‌برانگیزی را از خود نشان داد. اوج کار این بازیکن جویباری که در آکادمی سپاهان چند سال فعالیت داشت، در جدال برابر پیکان بود که موفق شد 2 پاس گل برای هم‌تیمی‌های خود ارسال کند. او تبدیل به مهره فیکس تیم ژوزه مورایس شد و نتیجه بازی‌های فوق‌العاده‌اش دعوت شدن به تیم امید و در ادامه تیم ملی بزرگسالان بود.

آریا یوسفی: ماهشهریِ 30 درصدی

30 درصد گل‌های این فصل سپاهان در لیگ برتر روی اثرگذاری مستقیم آریا یوسفی زده شده است. یک فکت عجیب که باورکردن آن دشوار است. بازیکن خوزستانی تیم امید ایران به جز 2 پاس گل و یک گلی که مقابل صنعت نفت داشت، در جریان دیدار برابر پیکان هم موفق شد یک گل زیبا را وارد دروازه ایمان صادقی کند تا مجموعا روی چهار گل از 13 گل تیم تحت هدایت مورایس در لیگ بیست‌وسوم اثر مستقیم داشته باشد.

جسارت تحسین‌برانگیز مورایس

سپاهان در این فصل در نقاط مختلف زمین تقویت شد اما مصدومیت‌ها، محرومیت‌ها و ممنوعیت‌ها باعث شد تا مورایس نتواند از همه آن‌ها استفاده کند. با این وجود این قضیه باعث نشد تا خللی در روند این تیم به وجود بیاید. سرمربی پرتغالی تیم اصفهانی تهدید به وجود آمده را تبدیل به فرصت کرد و با بازی گرفتن از مهره‌های جوان خود تعادل جذابی را بین ستاره‌های سرشناس و گمنامش ایجاد کرد. اصطلاحا دستیار سابق مورینیو از بهانه‌های موجود قوی‌تر بود و با کم‌ترین هزینه به بهترین شکل از بحران خارج شد تا نشان دهد جسارت داشتن و اعتماد کردن به بازیکنان جوان ممکن است خیلی زودتر از حد تصور جواب بدهد. به جز سه بازیکنی که به صورت خاص درباره‌شان صحبت کردیم باید از ارشیا سرشوق و علی احمدی هم یاد کنیم. 2 بازیکن جوان دیگری که در این فصل برای سپاهان به میدان رفته‌اند و باید دید آن‌ها همانند قربانی، حسین‌نژاد و یوسفی می‌توانند جایگاه ثابتی در ترکیب سپاهان به دست بیاورند یا خیر.

    نظر شما