ستاره‌هایی که مصدوم شدند و جام ملت‌ها را از دست دادند!

ستاره‌هایی که مصدوم شدند و جام ملت‌ها را از دست دادند!

چندین ستاره فوتبال ایران تا به حال در آستانه رویدادی چون جام ملت‌ها دچار مصدومیت شدند

به گزارش 9 صبح، چندین ستاره فوتبال ایران تا به حال در آستانه رویداد بزرگی چون جام ملت‌های آسیا دچار مصدومیت شدند و فرصت حضور در این تورنمنت را از دست دادند.

چه اتفاقی می‌تواند بدتر از مصدومیت، برای یک بازیکن فوتبال باشد؟ بله! مصدومیت در آستانه یک رویداد بزرگ. یک بدشانسی تمام‌عیار است که امکان حضور در تورنمنتی مهم را از بازیکنان سلب می‌کند و ماجرایی تراژیک را به‌بار می‌آورد. فشردگی مسابقات فوتبال در این سال‌ها، بر شدت غایب‌های مسابقاتی چون جام جهانی و یا رقابت‌های قاره‌ای افزوده است و در آستانه آغاز جام ملت‌های آسیا 2023 هم شاهد این هستیم که بازیکنانی به علت مصدومیت، امکان حضور در این تورنمنت را از کف می‌دهند.

پورعلی‌گنجی و امیری، جدیدترین قربانیان مصدومیت

مرتضی پورعلی‌گنجی و وحید امیری، جدیدترین قربانیان مصدومیت در آستانه آغاز یک تورنمنت هستند. این دو بازیکن باتجربه به دلیل مصدومیت‌های سنگینی که برای‌شان به وجود آمد، نتوانستند عازم قطر شوند و تیم ملی را در هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا همراهی کنند. بدون شک نبود این 2 مهره مهم، کار امیر قلعه‌نویی را دشوار خواهد کرد. مرتضی، خصوصا در قلب خط دفاعی، مهره قابل اتکایی بود که حالا نبودش ابهامات را درباره عملکرد بازیکنان جانشین، بسیار افزایش داده است.

دست خالی کی‌روش در جام 2019

تیم 2019 مصدوم‌های بسیار زیادی داشت و یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های کارلوس کی‌روش، وفق دادن خود با این شرایط دشوار بود. سعید عزت‌اللهی، مهم‌ترین غایب بود که نتوانست خود را مهیای حضور در امارات کند. به جز سعید نفراتی چون علی کریمی، علی قلی‌زاده، کاوه رضایی و صادق محرمی هم امکان شرکت در جام هفدهم را به‌دست نیاوردند و تیم ملی با محدودیت زیادی در چند پست وارد جام شد و نهایتا در دور نیمه‌نهایی به ژاپن باخت.

پژمان به هاشم پیوست

هاشم بیک‌زاده و پژمان منتظری 2 غایب بزرگ تیم ملی در جام ملت‌های 2015 بودند. بازیکنانی که کارلوس کی‌روش به آن‌ها اعتقاد ویژه‌ای داشت ولی مصدومیت، مسیرشان را از یکدیگر، حداقل در آن جام جدا کرد. مصدومیت پژمان در فاصله 16 روز تا آغاز مسابقات بود که توسط باشگاه ام‌صلال قطر اعلام شد. هاشم هم که فرصت بازی در جام جهانی 2014 را از دست داده بود، این‌بار به‌خاطر شکستگی در ناحیه دست در اردوی تیم ملی، جای خود را به محمدرضا خانزاده داد تا کلکسیون بدشانسی‌اش تکمیل شود.

از مصدومیت‌های عجیب نیکبخت تا ماجراهای مجتبی و محرم

ایران برای حضور در جام ملت‌های 2007 هم 2 غایب بزرگ، به علت مصدومیت داشت. علیرضا واحدی نیکبخت و مجتبی جباری نفراتی بودند که نتوانستند کمک‌کننده امیر قلعه‌نویی در این رویداد بزرگ باشند و نبودشان کاملا به‌چشم آمد. حضور نیکبخت و جباری می‌توانست به وضعیت تیم ملی در این تورنمنت سروسامان دهد. نیکبخت 3 سال قبل هم به دلیلی مشابه راهی چین نشد تا همراه با تیم ملی نباشد. نیکبخت آن روزها معمولا به هیچ تورنمنت ملی‌ای نمی‌رفت و این یکی از عجایب دوران بازیگری‌اش بود. پیش از جام ملت‌های چین، نام محرم نویدکیا هم جزو جامانده‌های جام 2004 قرار گرفت. بازیکنی که همانند مجتبی جباری مسابقات بزرگی را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داد و جام ملت‌های آسیا یکی از آن‌ها بود.

به یاد مجید نامجومطلق و جام تراژیک 92

در کنار این نفرات بد نیست به مجید نامجومطلق هم اشاره داشته باشیم. یکی از خوش‌تکنیک‌ترین و باهوش‌ترین فوتبالیست‌های دهه 80 و 90 میلادی فوتبال ایران که بدشانسی‌های زیادی سر راه او قرار گرفت که یکی از آن‌ها مصدومیت و از کف دادن شانس حضور در جام ملت‌های 1992 بود. رقابت‌هایی که منجر به ثبت بدترین عملکرد ایران در تاریخ جام ملت‌ها شد و شاگردان علی پروین در همان دور گروهی با این مسابقات وداع کردند.

این‌ها مهم‌ترین بازیکنانی بودند که می‌توانستند در جام ملت‌های آسیا در ادوار مختلف برای تیم ملی ایران به میدان بروند اما به علت مصدومیت، این فرصت از آن‌ها سلب شد و نبودشان حسابی به‌چشم آمد و تیم ملی را هم در تنگنا قرار داد. باید دید نبود پورعلی‌گنجی و امیری در این دوره به ضرر تیم ملی خواهد شد یا نفرات جایگزین به بهترین شکل جای این دو ستاره باتجربه را پرمی‌کنند.

وب گردی

    نظر شما