درخشش زودهنگام خریدهای زمستانی لیگ برتر

درخشش زودهنگام خریدهای زمستانی لیگ برتر

درخشش زودهنگام خریدهای زمستانی لیگ برتر فوتبال ایران نکته جالبی است.

به گزارش 9 صبح، چند بازیکن خیلی زود در لباس تیم‌های جدید خود در لیگ برتر فوتبال ایران خوش درخشیدند.

بارها پیش آمده که خریدهای صورت گرفته در نیم‌فصل توانسته‌اند، سرنوشت کلی یک تیم را تغییر دهند. طی 2 هفته ابتدایی نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران نیز چند بازیکن با لباس تیم‌های جدیدشان درخشیده‌اند که در این گزارش به آن‌ها می‌پردازیم.

2 خرید جذاب برای استقلال خوزستان

دومین پیروزی این فصل استقلال خوزستان در هفته هفدهم رقم خورد. شاگردان سیروس پورموسوی در جدال تماشایی با کام‌بکی تماشایی با نتیجه 3 بر 2 از سد آلومینیوم اراک گذشتند تا از قعر جدول فرار کرده و تا رده چهاردهم جدول رده‌بندی صعود کنند. این سه امتیاز شیرین ماحصل درخشش ستاره‌های خارجی و تازه‌وارد آبی‌های خوزستان بود. ساویو روبرتو، هافبک 27 ساله و برزیلی استقلال خوزستان زیباترین گل هفته را به‌ثمر رساند. یک‌ودوی جذاب او با آسو رستم منجر به یک ضربه کات‌دار تماشایی به کنج دروازه احمد گوهری و 2-2 شدن نتیجه شد. در ادامه و در لحظات پایانی نوبت به مهاجم عراقی رسید تا پس از یک پاس گل، این‌بار خودش در نقش گل‌زن ظاهر شود. او شوت برگشتی پیمان رنجبری (دیگر مهاجم تازه‌وارد استقلال خوزستان) را به تور چسباند تا استقلال خوزستان به لطف بازیکنان جدیدش امتیازات خود را 2رقمی کند.

عیسی نیامده برای پرسپولیس گل زد

پس از یک‌ نیم‌فصل پرماجرا و البته کم‌فروغ، عیسی آل‌کثیر بار دیگر پیراهن پرسپولیس را به تن کرد و بعد از یک نیمه نیمکت‌نشینی، از آغاز نیمه دوم وارد زمین شد و توانست زننده گل اول سرخ‌پوشان تهرانی به سرخ‌پوشان تبریزی نام بگیرد. عیسی خیلی زودتر از حد تصور موفق شد رابطه کدر قبلی با هواداران پرسپولیس را مرتفع کند و آن‌ها را از پای گیرنده‌ها خوشحال کند. باید دید این مهاجم 34 ساله در ادامه فصل چه عملکردی در ترکیب تیم اوسمار ویرا خواهد داشت.

فرار نکونام از شکست به کمک جلال‌الدین

هواداران استقلال چند سال منتظر بودند تا جلال‌الدین ماشاریپوف لباس این تیم را برتن کند و این اتفاق سرانجام در زمستانی جاری به وقوع پیوست. ماشاریپوف در جدال با ملوان در ترکیب اصلی جای گرفت و موفق شد دقایقی پس از پیش افتادن ملوان، با بغل‌پایی هوشمندانه نتیجه را به تعادل بکشاند و تیمش را از شکست نجات دهد. بدون شک نکونام برای رسیدن به قهرمانی نیازمند این است که ستاره ازبکستانی تیمش در بهترین فرم ممکن قرار داشته باشد.

حبیب، محبوبِ مهدی

مهدی تارتار یک‌سری بازیکن مورد اعتماد دارد که در صورت لزوم آن‌ها را همراه خود به تیم‌های بعدی می‌برد. این اتفاق پس از جا‌به‌جایی او بین ذوب‌آهن و ملوان نیز رخ داد اما حبیب فرعباسی موفق نشد در ابتدای فصل راهی انزلی شود. با این وجود، گلر 26 ساله و مسجدسلیمانی سابق تیم فوتبال امید، برای گذراندن خدمت سربازی در زمستانی لباس انزلی‌چی‌ها را پوشید و خیلی زود در جدال با تیم قبلی‌اش یعنی ذوب‌آهن در هفته شانزدهم مرد اول میدان بود و یک پنالتی از شایان مصلح گرفت و زمینه‌ساز سه امتیازی شیرین و بیرون از خانه شد. فرعباسی برابر استقلال هم روی گل دریافتی اشتباهی مرتکب نشد.

باید به انتظار نشست و دید که الباقی بازیکنان تازه‌وارد در پست‌های مختلف چه عملکردی خواهند داشت و در پایان لیگ برتر بیست‌وسوم به آن‌ها لقب خرید موفق داده خواهد شد یا یک خرید شکست‌خورده و ناکام.

    نظر شما