به وقت مدعی‌ماندن!

به وقت مدعی‌ماندن!

حساس‌ترین ماه سرمربیگری نکونام در استقلال از راه رسید.

به گزارش 9 صبح، بعد از تساوی مقابل ملوان در انزلی، حالا 5 مسابقه حساس و سرنوشت‌ساز تا پایان اسفندماه در انتظار جواد نکونام و شاگردانش است.

تیم فوتبال استقلال تهران همچنان در قامت صدرنشین لیگ بیست‌وسوم کارش را پیش می‌برد؛ آن‌هم در حالی‌که آبی‌پوشان پایتخت کار خود را در نیم‌فصل دوم با برد مقابل صنعت‌نفت آبادان و سپس تساوی برابر ملوان بندرانزلی آغاز کردند تا در مقایسه با نیم‌فصل نخست، 2 امتیاز کمتر از 2 بازی ابتدایی‌شان به‌دست آورده‌اند، چرا که در دور رفت، شاگردان جواد نکونام مقابل صنعت‌نفت آبادان و ملوان بندرانزلی پیروز شدند. استقلالی‌ها در حال حاضر با فاصله 3 امتیاز نسبت به پرسپولیسِ رده دومی، در جایگاه نخست قرار دارند اما حفظ موقعیت صدر جدول برای شاگردان جواد نکونام، ماموریتی دشوار محسوب می‌شود.

سپاهان با وجود انجام 2 بازی کمتر نسبت به استقلال، با این تیم 5 امتیاز فاصله دارد و همین مسئله باعث شده تا صدرنشینی آبی‌ها به خطر بیفتد. شاگردان جواد نکونام برحسب آمار، شایسته کسب پیروزی مقابل ملوان در انزلی بودند اما با یک امتیاز از سفر شمال به تهران بازگشتند تا اسفندماه را با تساوی مقابل ملوان آغاز کنند. بعد از جدال با شاگردان مهدی تارتار، حالا براساس برنامه‌ریزی سازمان لیگ، باید استقلالی‌ها 5 مسابقه دیگر هم در اسفندماه برگزار کنند که این 5 مسابقه می‌تواند در مسیر قهرمان‌شدن یا نشدن شاگردان نکونام در لیگ بیست‌وسوم و البته جام حذفی نقش پررنگی را ایفا کند.

فینالی زودرس به میزبانی ورزشگاه آزادی

استقلالی‌ها بعد از رویارویی با ملوان بندرانزلی، خود را برای جدال با سپاهان اصفهان که روز سه‌شنبه هشتم اسفندماه برگزار خواهد شد، آماده می‌کنند؛ آن‌هم در حالی‌که در مسابقه دور رفت، استقلالی‌ها در اصفهان مغلوب حریف طلایی‌پوش خود شدند و حالا برای جبران‌مافات به میدان خواهند آمد. کسب 3 امتیاز مقابل سپاهان، می‌تواند خیال شاگردان جواد نکونام را از تداوم صدرنشینی در لیگ بیست‌وسوم آسوده کند اما امتیاز از دست دادن مقابل حریف اصفهانی هم پرسپولیس را به صدر جدول نزدیک می‌کند و هم می‌تواند زمینه‌ساز نزدیک‌تر شدن سپاهانی‌ها به صدر جدول لیگ بیست‌وسوم شود.

قرعه‌ای سخت در جام حذفی

آبی‌ها بعد از رویارویی با سپاهان، باید مهیای سفر به رفسنجان شوند تا در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی برابر مس قرار گیرند. بعد از تغییر و تحولات در کادرفنی مس رفسنجان، این تیم با هدایت محرم نویدکیا توانسته عملکرد درخشانی را از خود به جای بگذارد و همین مسئله باعث شده تا استقلالی‌ها دل‌نگران رویارویی‌شان با مس در مرحله یک‌شانزدهم نهایی باشند اما با این وجود، آبی‌پوشان پایتخت امیدوارند بتوانند مس رفسنجان را از گردونه رقابت‌ها کنار بزنند و به جمع 16 تیم برتر راه یابند.

آخرین سفر سال به اهواز

شاگردان جواد نکونام بعد از سفر به رفسنجان، باید در فاصله 4 روز بعد از رویارویی با مس، به مصاف استقلال خوزستان در اهواز بروند. فشردگی مسابقات بدون‌شک می‌تواند روی کیفیت فنی آبی‌پوشان پایتخت تاثیرگذار باشد و نکته مهم اینکه استقلالی‌ها باید در فاصله 4 روز به مصاف 2 حریف متحول‌شده بروند. در کنار مس رفسنجان، استقلال خوزستان هم در نیم‌فصل دوم روند قابل‌قبولی را به خود گرفته و با فاصله گرفتن از قعر جدول لیگ بیست‌وسوم، به دنبال بقا در این رقابت‌ها است تا شاگردان نکونام در اهواز کار سختی مقابل هم‌نام خوزستانی خود داشته باشند.

2 داربی در فاصله 4 روز!

آبی‌پوشان پایتخت در یکی از سرنوشت‌سازترین دیدارهای خود در اسفندماه سال جاری، باید بیست‌وسوم اسفند به مصاف پرسپولیس در داربی پایتخت بروند؛ آن‌هم در حالی‌که داربی دور رفت با تساوی 1-1 به پایان رسید و استقلالی‌ها برای تثبیت جایگاه خود در کورس مدعیان، نیاز مبرمی به کسب پیروزی در داربی برگشت دارند. نکته جالب‌توجه اینکه مصاف با پرسپولیس، آخرین دیدار استقلال در سال 1402 نیست و آن‌ها بعد از مصاف با سرخ‌پوشان پایتخت باید در تهران به مصاف هوادارِ متحول‌شده بروند. با توجه به برگزاری جدال با سپاهان و پرسپولیس و رویارویی با تیم‌های متحول‌شده‌ای همچون مس رفسنجان، استقلال خوزستان و هوادار تهران، به نظر می‌رسد که حساس‌ترین ماه دوران سرمربیگری جواد نکونام در استقلال از راه رسیده و باید دید در 5 مسابقه پیش‌رو، او و شاگردانش چه عملکردی را از خود به جای می‌گذارند.

وب گردی

    نظر شما