ستاره‌های احتمالی شهرآورد

ستاره‌های احتمالی شهرآورد

ستاره‌های احتمالی شهرآورد پایتخت را بشناسید.

به گزارش 9 صبح، داربی چهارشنبه‌شب از حساسیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است و نقش ستاره‌ها بیش از پیش در این دیدار به چشم خواهد آمد.

چیزی تا فرا رسیدن حساس‌ترین بازی هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران و داربی حساس پایتخت بین استقلال و پرسپولیس باقی نمانده است. دیدار رفت این دو تیم با تساوی 1-1 خاتمه یافت و حالا تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی باید جدالی سرنوشت‌ساز را برگزار کنند. در دیدارهای حساسی چون بازی چهارشنبه، نقش ستاره‌ها تاثیرگذارتر از هر زمان دیگری است.

روزبه چشمی

این روزها روزبه چشمی در فرم بسیار خوبی است. او در ترکیب استقلال هم نقش بسیار مهمی دارد و فارغ از حضور مثمرثمرش جلوی خط دفاعی و نظمی که به کمربند میانی می‌دهد، روزبه نقش یک رهبر را هم به خوبی ایفا می‌کند و از آگاهی بالایی نسبت به محیط اطرافش برخوردار است. او که سابقه گلزنی در داربی را هم دارد، باید به همراه دیگر عناصر ساختار دفاعی، مقابل فاز تهاجمی قدرتمند پرسپولیس مقاومت کنند. چشمی در آخرین بازی مهم آبی‌پوشان توانست گلی سه امتیازی و زیبا را وارد دروازه سپاهان کند.

مهدی مهدی‌پور

یکی از اصلی‌ترین حربه‌های استقلال برای باز کردن دروازه رقبا در این فصل استفاده از ضربات ایستگاهی بوده است. مهدی مهدی‌پور به عنوان ایستگاهی‌زن اصلی تیم پایتخت‌نشین از این حیث نقش انکارناپذیر و مهمی در دیدار پیش رو دارد. مهدی‌پور در لیگ بیست‌وسوم بارها با ارسال‌هایش تیمش را به گل رسانده و نکونام حساب ویژه‌ای روی سانترهای این بازیکن اصفهانی باز کرده است. البته که شماره 9 استقلال باید در میانه میدان هم دوندگی بالایی داشته باشد و در بازی‌سازی و خصوصا در ضدحمله‌ها و پیدا کردن فضای خالی پشت مدافعان پرسپولیس هوش‌مندانه کار کند.

جلال‌الدین ماشاریپوف

ستاره ازبکستانی استقلال این روزها تبدیل به مهره فانتزی و تکنیکی فاز تهاجمی این تیم شده است. جلال‌الدین از آزادی عمل قابل توجهی در ترکیب تیم نکونام برخوردار است و در بازی‌های قبل هم نشان داد که اعتماد صورت گرفته به او، اصلا بی‌راه نبوده است. ماشاریپوف به خط حمله آبی‌پوشان سرعت، تکنیک و خلاقیت اضافه می‌کند و می‌تواند در جدال با مدافعان میانی پرسپولیس که سرعت بالایی ندارند، عمل‌کرد مثمر ثمری داشته باشد.

مهدی ترابی

بازهم نیم‌فصل دوم از راه رسید و مهدی ترابی در حساس‌ترین برهه فصل به اوج آمادگی رسید و موتورش روشن شد. شماره 9 پرسپولیس با آمدن اوسمار تبدیل به همان ستاره نیم‌فصل دوم لیگ قبلی شد و باید دید بازهم ماحصل این بازی‌های درخشان به قهرمانی منتج خواهد شد یا خیر. ترابی نقشی محوری در زمین رقبا ایفا می‌کند و مهندسی حملات پرسپولیس بر عهده اوست. جا‌به‌جایی مداوم ترابی باعث می‌شود تا مهار این بازیکن بسیار دشوارتر شود.

اوستون اورونوف

به زمان زیادی برای جا افتادن در فوتبال ایران و محبوب شدن نزد هواداران پرسپولیس نیاز نداشت. اوستون در همان دقایق ابتداییِ بازی با ذوب‌آهن نشان داد تبدیل به یک بازیکن خارجی باکیفیت خواهد شد. گل زیبایش به فولاد، مهر تاییدی بود بر تمام حدس‌وگمان‌هایی که پیرامون او وجود داشت. حالا اورونوف یکی از امیدهای اصلی پرسپولیس در داربی چهارشنبه‌شب است. بازیکنی که به راحتی فاتح دوئل‌های تن‌‌به‌تن است و تنوع خاصی در عبور از بازیکن مقابل دارد.

عیسی آل کثیر

همانند امید عالیشاه باید به آل کثیر هم لقب داربی‌باز بدهیم. بازیکنی که در دیدارهای بزرگ گل‌های مهمی به‌ثمر رسانده و سابقه زدن 2 گل در داربی را هم در کارنامه خود دارد. عیسی که در بازی رفت عضو پرسپولیس نبود، بار دیگر به این تیم برگشته تا با روحیه‌ای بالا برای باز کردن دروازه سیدحسین حسینی تلاش کند. بدون شک جواد نکونام برای مهار این مهاجم کهنه‌کار برنامه‌های ویژه‌ای خواهد داشت.

بازی داربی همواره آبستن حوادث غیرمنتظره بوده و اصلا بعید نیست نفر یا نفراتی خارج از این لیست؛ در بازی چهارشنبه تبدیل به نفر اول میدان شوند.

وب گردی

    نظر شما