هشت چهره ویژه هفته بیست‌ودوم لیگ برتر

هشت چهره ویژه هفته بیست‌ودوم لیگ برتر

هشت چهره ویژه هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال ایران را بشناسید.

به گزارش 9 صبح، دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر باید به مصاف مس و گل‌گهر بروند و در ترکیب این 2 تیم کرمانی منتظر محمد و روبرتو تورس چهره‌های ویژه‌ای هستند.

هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال طی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه برگزار می‌شود و شاهد تقابل‌های جذابی در شهرهای مختلف خواهیم بود. در این هفته هم چهره‌های ویژه‌ای حضور دارند که بیش از بقیه زیر ذره‌بین هستند و می‌توانند مهره‌های تاثیرگذار هفته نام بگیرند.

ذوب‌آهن اصفهان - شمس‌آذر قزوین: مجید علیاری

ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم بردی به دست نیاورده و نیاز مبرمی به غلبه بر شمس آذر دارد. احتمالا تیم اصفهانی با رویکردی تهاجمی مقابل رقیب قزوینی خود صف‌آرایی می‌کند و نقش بازیکنانی که در جلوی زمین انجام وظیفه می‌کنند پررنگ‌تر به نظر می‌رسد. یکی از این نفرات مجید علیاری است. مهاجم بلندقامتی که در بازی با هوادار هم یک گل به ثمر رساند. علیاری برای یاری رساندن به سرمربی محبوب خود باید در جدال با تیم قزوینی عملکرد مثمر ثمری داشته باشد.

استقلال تهران - مس رفسنجان: منتظر محمد

آخرین باخت استقلال در یک دیدار رسمی مقابل مس رفسنجان بود. آبی‌پوشان در چارچوب مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی با نتیجه 2 بر صفر مغلوب تیم محرم نویدکیا شدند و حالا انگیزه زیادی برای گرفتن انتقام دارند. با این وجود برای پیدا کردن چهره ویژه مسابقه باید به اردوی تیم میهمان رفت. منتظر محمد، ستاره عراقی نارنجی‌پوشان در بازی جام حذفی خوش درخشید و یک گل زیبا به ثمر رساند. او که در واقع بازیکن استقلال است و به صورت قرضی برای نماینده استان کرمان بازی می‌کند، باید در ورزشگاه آزادی و برابر دیدگان هواداران تیم تهرانی بار دیگر به میدان برود.

نساجی مازندران - ملوان بندرانزلی: محمدرضا سلیمانی

2 برد، 2 تساوی و یک باخت، ماحصل کار ملوان طی پنج هفته اخیر بوده است. انزلی‌چی‌ها طی این مدت چهار گل به‌ثمر رسانده‌اند که 100 درصد این گل‌ها به وسیله محمدرضا سلیمانی زده شده است. مهاجم باتجربه تیم مهدی تارتار پیش از فرا رسیدن فیفادی، در اوج آمادگی بود و بدون شک قوهای سپید برای ادامه روند خوبی که دارند، نیاز به گلزنی‌های مجدد این بازیکن دارند. ملوان در این هفته باید در قائمشهر دیداری سخت را برابر نساجی به انجام برسانند.

پیکان تهران - استقلال خوزستان: حسن پورحمیدی

پیکان با وجود باخت 2 بر صفر مقابل پرسپولیس، با 2 برد مهم پیش از تقابل با سرخ‌پوشان به وضعیت خود سروسامان بخشید. حالا خودروسازان در گام بعدی میزبان تیمی هستند که پس از مدت‌ها دیگر جزو 2 تیم انتهایی جدول نیست. استقلال خوزستان با خریدهای خوبی که در پنجره زمستانی انجام داد، توانست کمی اوضاع خود را بهبود ببخشد. آن‌ها در آخرین دیدار خود مقابل فولاد به تساوی بدون گل دست یافتند و حسن پورحمیدی نمایش بسیار خوبی داشت. حالا گلر آبی‌پوشان باید در تهران رودرروی تیم سابق خود قرار بگیرد. در جمع خودروسازان فرصت کافی در اختیار حسن قرار داده نشد و او انگیزه زیادی برای مصاف با پیکان خواهد داشت.

گل‌گهر سیرجان - پرسپولیس تهران: روبرتو تورس

یکی از دشوارترین بازی‌های پرسپولیس تا پایان فصل، همین هفته به انجام می‌رسد. اوسمار و شاگردانش باید در سیرجان به مصاف گل‌گهر بروند. تیمی که به سختی مقابل رقبا شکست می‌خورد و مهره‌های خطرناکی هم در فاز تهاجمی دارد. بدون شک نفر اول از این حیث روبرتو تورس است. ستاره کهنه‌کار و اسپانیایی تیم سیرجانی، مهندس حملات گل‌گهر است و آن‌ها روی توانایی بالای این بازیکن در زدن ضربات ایستگاهی و ارسال به نقاط کور محوطه جریمه پرسپولیس و تغذیه مهاجمان و نیروهای تهاجمی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.

فولاد خوزستان - هوادار تهران: امین قاسمی‌نژاد

عبدالله ویسی و شاگردان جدیدش دیگر زمانی برای از دست دادن امتیاز ندارند و باید در مسابقات خانگی به سه امتیاز دست پیدا کنند. تیم مسعود شجاعی حریف این هفته نماینده خوزستان خواهد بود. تیمی که در سه هفته اخیر بردی نداشته و 2 بازی پیشینش را واگذار کرده است. ویسی برای خروج از جایگاه عجیب کنونی حساب ویژه‌ای روی بازیکنان باتجربه تیمش باز کرده که یکی از مهم‌ترینِ آن‌ها ساسان انصاری است. مهاجم و کاپیتان فولاد که با بعضی از هواداران فولاد به مشکل خورده و اعلام کرده در پایان فصل از این تیم جدا می‌شود، جزو امیدهای اصلی گلزنی قرمزپوشان محسوب می‌شود و تیم پایتخت‌نشین باید به صورت ویژه مراقب او باشد.

صنعت‌نفت آبادان - سپاهان اصفهان: طالب ریکانی

دیگر نماینده استان خوزستان که نیاز مبرمی به کسب امتیاز دارد، صنعت نفت آبادان است. طلایی‌پوشان پس از جدایی سهراب بختیاری‌زاده، با هدایت فراز کمالوند در مسابقات حاضر می‌شوند. صنعت نفت تا به حال در لیگ بیست‌وسوم برد خانگی نداشته و برای شکستن این طلسم بزرگ حریف قدرتمندی چون سپاهان مقابل آن‌ها قرار می‌گیرد. بدون شک نقش مهره‌هایی چون طالب ریکانی در این دیدار حساس بسیار مهم است. ریکانی که سابقه بازی مقابل سپاهان را هم دارد، در مسابقه رفت در اصفهان تنها گل تیمش را به ثمر رساند و باید دید در مسابقه برگشت چه نمایشی خواهد داشت.

تراکتور تبریز - آلومینیوم اراک: حسین پورحمیدی

پرشورها در خانه پذیرای آلومینیوم اراک هستند. مجتبی حسینی که سابقه فعالیت در تراکتور را دارد باید جدالی سخت را در تبریز به انجام برساند. در ترکیب تراکتور حسین پورحمیدی و مهدی حسینی سابقه بازی در تیم اراکی را دارند و با انگیزه‌ای ویژه رودرروی هم صف‌آرایی می‌کنند. پورحمیدی که شروع ضعیفی داشت، کم‌کم به همان گلر مورد اعتماد ایرالکو تبدیل شد و حالا یکی از اصلی‌ترین مدعیان ثبت بیش‌ترین کلین‌شیت به حساب می‌آید.

    نظر شما