شب خاص طارمی در خانه رقیب سنتی؛

پایان خوش برای داستان زیبای طارمی و پورتو

پایان خوش برای داستان زیبای طارمی و پورتو

پس از 4 فصل حضور موفق ستاره ایرانی در باشگاه پورتو، سرانجام وقت جدایی رسید و مهدی طارمی با باشگاه پرتغالی به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش 9 صبح، اودر خانه اژدها تبدیل به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های فوتبالی شد. پسری از قلب بوشهر، جنوب ایران که به عشق پیراهن پورتو، به هواداران اسپورتینگ هیس نشان می‌دهد. پسری که با تمام وجود بازی می‌کند تا آنها به بنفیکا، رقیب سنتی‌شان نبازند. مهدی طارمی در پورتو نخواهد بود اما بدون شک تمام خاطراتش در ذهن هواداران آنها باقی می‌ماند. حتما در آینده از آخرین بازی او با پیراهن این تیم بیشتر حرف می‌زنند.همین بازی یکشنبه شب پورتو برابر بوآویشتا.مهدی در آخرین بازی خود با پیراهن تیمش، دقیقه ۵۹ درحالی واردزمین شدکه تیمش یک برصفرعقب بود. خطای بازیکن حریف روی طارمی باعث شد حریف ۱۰ نفره شود. وقتی عقربه‌ها به پایان بازی نزدیک می‌شد، ارسال از جناح راست پورتو و پرواز بلند مهدی این شب را برای او به‌یادماندنی‌تر کرد. زدن گل تساوی و البته اشک‌هایی که انگار پایانی نداشت بر یک خداحافظی به‌یادماندنی. مهدی تا لحظات آخر هم برای پورتو جنگید و موفق شد عامل برد تیمش شود. با پایان بازی او چنان اشک می‌ریخت که همان هواداران پورتو که به دلیل جدایی‌اش انتقاد داشتند و می‌گفتند نباید برود، به احترامش از جا برخاستند و یکصدا تشویقش کردند. طارمی نه پول و نه با هیچ چیز مادی دیگری نتوانست پرچم ایران را در پرتغال این‌قدر بالا نگه دارد، او فقط با تلاش، ممارست وساختن یک زندگی حرفه‌ای موفق شد نام ایران را در باشگاه پورتو جاودانه کند.  اشک‌های طارمی ادامه داشت والبته واکنش طرفداران و همین‌طور بازیکنان و کادر فنی تیمش جالب بود؛ آنها مهدی رادرآغوش گرفتند وبه نشانه تشکر ازاو، تشویقش کردند. بدین ترتیب دوران ۴ ساله حضور موفق مهدی در این تیم باشگاهی بزرگ اروپا به پایان رسید تا مهدی کم‌کم دنبال بلیت میلان باشد. او درنقل وانتقالات زمستانی با سران اینتر برای حضور در این باشگاه به توافق رسید و در تابستان قرار است پیراهن آنها را به صورت رسمی به تن کند. 
     
مهدی: هوادار پورتو باقی می‌مانم
دقایقی بعد از اتمام بازی یکشنبه شب، مهدی طارمی احساسات خود را درقالب این کلمات تشریح کرد: «این آخرین بازی‌ام برای پورتو بود اما مهم‌ترین موضوع این بود که پورتو برنده شد. همیشه همه توان خود را در زمین بازی و خارج از آن به‌کار گرفتم، باید در اختیار تیم می‌بودم و خیلی خوشحالم که در آخرین بازی‌ام برای پورتو در ورزشگاه دراگائو توانستم گل بزنم و پیروز شویم.» او درباره اشک‌هایش بعد از گلزنی گفت: «هرچند هواداران کمی ناراحت هستند اما آنها همیشه برای من و تیم پورتو بهترین بودند، همچنان یک هوادار پورتو باقی می‌مانم. بازی برابر بوآویشتا یک نمایش احساسی برای من بود، زیرا آخرین بازی‌ام را باید انجام می‌دادم. همواره به هواداران پورتو احترام می‌گزارم و به همین دلیل امضای قرارداد جدید را به پایان فصل موکول کردم. می‌دانم هواداران گاهی از من انتقادهایی می‌کردند و این طبیعی بود، این را می‌پذیرم و برای من قابل احترام است، تا زمانی که زنده هستم هوادار پورتو باقی می‌مانم.» 

منبع: جام جم

    نظر شما