آنچلوتی:در این باشگاه شکم‌سیری وجود ندارد/به خودم و رئال مادرید ۱۰ از ۱۰ می‌دهم

آنچلوتی:در این باشگاه شکم‌سیری وجود ندارد/به خودم و رئال مادرید 10 از 10 می‌دهم

کارلو آنچلوتی به عملکرد خود و رئال مادرید در فصل 24-2023، نمره کامل داد.دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا میان رئال مادرید و دورتموند با پیروزی 2-0 کهکشانی‌ها به پایان رسید.

به گزارش 9صبح،دون کارلو می‌گوید اگر ستاره آلمانی نظرش در خصوص خداحافظی از فوتبال تغییر کند، باشگاه با آغوش باز او را می‌پذیرد.کارلو آنچلوتی به عملکرد خود و رئال مادرید در فصل 24-2023، نمره کامل داد.دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا میان رئال مادرید و دورتموند با پیروزی 2-0 کهکشانی‌ها به پایان رسید. رئال مادرید برای پانزدهمین بار، جام لیگ قهرمانان را بالای سر برد تا بیش از هر زمانی دست‌نیافتی شود. کارلو آنچلوتی در مصاحبه پس از بازی با دورتموند، مفصل در خصوص مسائل مختلف صحبت کرد که در ادامه به طور کامل می‌خوانید:

راز موفقیت رئال مادرید؟

داشتن یک تیم خوب، بازیکنان باکیفیت و یک باشگاه عالی. همچنین، داشتن یک سابقه و تاریخ درخشان.

تغییراتی که برای نیمه دوم اعمال کردید؟

در نیمه اول کمی تنبل بودیم و دورتموند توانست بازی خود را به ما دیکته کند. به همین دلیل در نیمه دوم فشار بیشتری روی وینیسیوس آوردم تا تعادل را در زمین بازی برقرار کنیم. دورتموند در ضدحمله بسیار خطرناک بود و ما مجبور بودیم با تمرکز بیشتری بازی کنیم.

سختی‌های بازی با دورتموند؟

دورتموند در نیمه اول بهتر از ما عمل کرد و توانست به خوبی از تاکتیک دفاع و ضدحمله استفاده کند. در نیمه دوم عملکردمان بهتر شد و به خصوص در مهار ضربات ایستگاهی که نقطه قوت دورتموند بود، موفق عمل کردیم.

خداحافظی تونی کروس؟

کروس به بهترین شکل ممکن دوران حرفه‌ای خود را به پایان رساند. همه آرزوی چنین پایانی را برای خود دارند. او دوران حرفه‌ای فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشت. از صمیم قلب برای او آرزوی موفقیت می‌کنیم و به تصمیمش احترام می‌گذاریم.

جشن قهرمانی؟

قطعاً سیگار می‌کشم و به سیبلس می‌روم. هواداران جشن خواهیم گرفت. آواز می‌خوانیم و می‌رقصیم تا یک جشن کامل و به‌یادماندنی را برگزار کنیم.

صحبت‌های شما بین دو نیمه؟

نیازی به عصبانیت نبود، فقط باید برخی از مسائل را روشن می‌کردیم. مشخص بود که دورتموند چگونه می‌خواهد بازی کند و آن‌ها به خوبی بازی می‌کردند. ما برای مقابله با این شرایط باید تعادل را در زمین بازی برقرار می‌کردیم. تغییر سیستم به ما کمک کرد تا تمرکز بیشتری روی خط هافبک داشته باشیم. شرایط در نیمه دوم بهتر شد و عملکردمان نیز به مراتب مطلوب‌تر بود.

شخصیت تیم رئال مادرید؟

این فصل با چالش‌های زیادی روبرو بودیم، اما با تعهد و فداکاری جمعی توانستیم بر آنها غلبه کنیم. امروز نیز با همین روحیه به میدان رفتیم و به پیروزی رسیدیم. هرگز تسلیم نشدیم و همیشه برای رسیدن به هدفمان تلاش کردیم. بین دو نیمه در رختکن آرامش کامل حاکم بود و در مورد تغییر سیستم با هم صحبت و تبادل نظر کردیم. این تصمیم را به تنهایی نگرفتم، بلکه با مشورت با بازیکنان اتخاذ شد.

رفتن تونی کروس؟

از کروس به خاطر تمام زحماتی که برای رئال مادرید کشید، نهایت قدردانی را به جا می‌آوریم. او در اوج دوران حرفه‌ای خود از این تیم خداحافظی کرد و بالاتر از این چیزی برای او متصور نبود. او شجاعت این کار را داشت و اکنون از این بابت بسیار خوشحال است. کروس یک اسطوره برای این باشگاه است و هواداران رئال مادرید هرگز خدمات او را فراموش نخواهند کرد. او در طول ده سالی که برای رئال مادرید بازی کرد، حتی یک روز را هم از دست نداد. به او گفته‌ایم که منتظر بازگشت او هستیم و  اگر نظرش در خصوص خدحافظی تغییر کرد، در این باشگاه به روی او باز خواهد بود.

همکاری و مشورت با پسرتان داویده؟

از نظر عاطفی، داشتن دستیاری که پسرتان باشد، بسیار لذت‌بخش است. این باشگاه مثل یک خانواده است. رئال مادرید یک خانواده فوتبالی است که همه با هم کار می‌کنند و فضایی بسیار سالم در آن حاکم است. کار در یک خانواده به مراتب بهتر از کار در یک محیط صنعتی است. زمانی که هر روز در والدبباس کار می‌کنیم، احساس می‌کنیم در خانه خودمان هستیم. داویده کمک شایانی به من می‌کند زیرا می‌تواند چیزهایی به من بگوید که دیگران قادر به گفتن آن نیستند.

عملکرد رئال مادرید در فصلی که گذشت؟

شما اغلب از من نمره می‌خواهید. این بار به خودم 10 می‌دهم. این فصل برای رئال مادرید، یک فصل 10 از 10 است زیرا آن را به بهترین نحو مدیریت کردیم و بازیکنانم فوق‌العاده بودند.

از حالا به بعد هواداران قهرمانی شماره 16 را می‌خواهند

کاملاً درست است. من بسیار خوشحالم، فوق‌العاده خوشحالم که آن‌ها چنین انتظاری دارند. امشب نهمین فینال پیاپی رئال مادرید با قهرمانی به پایان رسید. خطر عدم کسب عنوان قهرمانی را واقعا حس کردیم چون بازی با دورتموند بسیار دشوار بود. اتفاقات بزرگی در راه است. ما یک بازیکن بسیار مهم (تونی کروس) را از دست داده‌ایم، اما بازیکنان دیگری هستند که می‌توانند جای او را پر کنند. به این موضوع فکر خواهیم کرد، اما با توجه به ویژگی‌های بازیکنانی که در اختیار داریم، خودمان را وفق خواهیم داد. ما منابع لازم برای رقابت‌پذیری را در اختیار داریم و همیشه برای قهرمانی لیگ قهرمانان می‌جنگیم.

آیا رئال مادرید از قهرمانی سیر می‌شود؟

در اینجا هیچ خطری از بابت اینکه شکم‌مان از بردن پر شود وجود ندارد، این باشگاه از ما می‌خواهد که به چنین موضوعی فکر نکنیم. فردا یک روز فوق‌العاده دیگر را با هوادارانمان جشن خواهیم گرفت. سپس با همان اشتیاق و انگیزه‌ای که همیشه داشته‌ایم باز خواهیم گشت.

بازگشت موفق به رئال مادرید؟

حقیقتاً، فکر کردن به اینکه بتوانیم برای سه سال به این شکل پیش برویم دشوار بود: کسب دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و دو لالیگا با تیمی که به مرور در حال تغییر است. اما رئال مادرید، بهترین تیم دنیا است. بازگشت به این تیم برای من یک هدیه بزرگ بوده است، از آن لذت می‌برم و تمام تلاشم را می‌کنم تا بهترین بهره را از آن ببرم.

منبع:طرفداری

    نظر شما