سرکشی رئال مادرید با جام جهانی باشگاه‌ها:می خواهند بازیکنان ما را بکشند!

سرکشی رئال مادرید با جام جهانی باشگاه‌ها:می خواهند بازیکنان ما را بکشند!

اگر آن‌ها به فینال جام جهانی باشگاه ها برسند،در تاریخ ۱۳ جولای ۲۰۲۵ به کار خود پایان می‌دهند.

به گزارش 9صبح،اولین بازی رسمی رئال مادرید،سوپرکاپ اروپا،در تاریخ ۱۴ آگوست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود.اگر آن‌ها به فینال جام جهانی باشگاه ها برسند،در تاریخ ۱۳ جولای ۲۰۲۵ به کار خود پایان می‌دهند.به عبارت دیگر، این یعنی یازده ماه متوالی فوتبال بدون استراحت.جام جهانی باشگاه ها با فرمت جدیدش از سال آینده در آمریکا آغاز می‌شود. این تورنمنت که 32 تیم از شش کنفدراسیون را گرد هم می‌آورد، فرمتی مشابه با جام جهانیِ تیم‌های ملی خواهد داشت. این تورنمنت اما باعث خشم و نارضایتی بازیکنان و باشگاه‌ها شده است، چرا که آن‌ها تصمیم فیفا برای اضافه کردن بازی به تقویمی که همین حالا هم شلوغ است را درک نمی کنند.  رئال مادرید به شدت مخالف فرمت جدید است و از این ایده استقبال نمی‌کند. در والدبباس می‌گویند:

فصل بعد بازی‌ها را از آگوست شروع می‌کنیم و در جولای به پایان می‌رسانیم (ماه های هفتم و هشتم میلادی). این دیوانگی است. آن‌ها بازیکنان را نابود خواهند کرد.»

حرف آن‌ها درست است: اولین بازی رسمی رئال مادرید، سوپرکاپ اروپا، در تاریخ ۱۴ آگوست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. اگر آن‌ها به فینال جام جهانی باشگاه ها برسند، در تاریخ ۱۳ جولای ۲۰۲۵ به کار خود پایان می‌دهند. به عبارت دیگر، این یعنی یازده ماه متوالی فوتبال بدون استراحت. به گزارش رلوو، اگر بخواهیم با تعداد بازی‌ها بسنجیم، رئال مادرید در فصل آینده می تواند تا 72 بازی انجام دهد. جام باشگاه‌های جهان با فرمت جدید خودش، هفت بازی دیگر به تقویم اضافه می‌کند. لیگ قهرمانان نیز دو بازی دیگر به مرحله گروهی خود اضافه می‌کند که اگر تیم مستقیما به مرحله حذفی نرود، دو بازی هم اضافه می شود. به این موارد باید بازی‌هایی که بازیکنان با تیم‌های ملی خود انجام می‌دهند را نیز اضافه کرد. در مورد جام جهانی، مسئله فقط تعداد بازی‌ها نیست، بلکه سبک بازی هم مطرح است. رئال مادرید با تیم‌های سرسخت‌تر و فیزیکی‌تر آفریقایی یا آمریکای جنوبی روبرو خواهد شد. در مورد تیم‌های آمریکای جنوبی، آن‌ها در میانه فصل خود به این تورنمنت می‌آیند، در حالی که شاگردان آنچلوتی قبل از تعطیلات در آخرین تورنمنت خود شرکت خواهند کرد.در نهایت، باید به مسافت هم توجه کنیم. اولین دوره این تورنمنت که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، در ایالات متحده برگزار خواهد شد و مسافت اروپا تا آمریکا و مسافت بین شهرهای آمریکا هم خودشان دردسر دیگری هستند. حضور در این تورنمنت، درآمد زیادی به همراه خواهد داشت (۵۰ میلیون یورو برای شرکت و ۱۰۰ میلیون یورو برای قهرمانی)، اما بازیکنان را از نظر فیزیکی و روحی بیشتر فرسوده خواهد کرد. در حالی که رئال مادرید خواستار تقویمی کوتاه‌تر و بازی‌های سطح بالاتر است، به نظر می‌رسد سازمان‌های بین‌المللی برعکس عمل می‌کنند.

منبع:طرفداری

    نظر شما