رای هیات رییسه فدراسیون در خصوص خداداد افشاریان چیست؟

رای هیات رییسه فدراسیون در خصوص خداداد افشاریان چیست؟

آخرین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با یک جایگاه بدون مدیر و غیبت یکی از اعضا برگزار شد.

به گزارش 9صبح،سرنوشت ۲ صندلی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در سال انتخابات مشخص شد.آخرین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با یک جایگاه بدون مدیر و غیبت یکی از اعضا برگزار شد.در 22 اسفند ماه 1402 مجمع فدراسیون فوتبال با موضوع رای گیری نایب رئیس بانوان برگزار شد که مریم منظمی نایب رئیس منتخب مهدی تاج نتوانست رای اعتماد کسب کند. از آن تاریخ تا کنون هنوز اتفاق جدیدی برای جانشین جدید صورت نگرفته است.بعد از این اتفاق خداداد افشاریان هم به دلیل پرونده فساد از سمت خود در کمیته داوران فدراسیون فوتبال استعفا کرد اما در  مورد سمتش در پست هیئت رئیسه هنوز اتفاق خاصی رقم نخورده است. در آخرین جلسه مجمع هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که در روز 13 خرداد برگزار شد، افشارزاده غایب بود. ضمن اینکه احسان اصولی به دلیل شرکت در مسابقات لیگ یک در هیئت رئیسه حاضر نشد.  با این اوصاف در جلسه 13 خرداد از 11 عضو هیئت رئیسه فدراسیون 3 عضو هیئت رئیسه غایب بودند. بعد از این اتفاقات سوال پیش آمد که تا چه زمانی جایگاه نایب رئیس سوم همان نایب رئیس بانوان بدون مدیر باقی می‌ماند یا افشاریان تا چه زمانی می‌تواند غایب باشد؟

در همین رابطه رسول باختر کارشناس حقوقی ورزش ایران در گفت‌وگو با خبرنگار، اظهار داشت:

برای تشکیل هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باید نصف به علاوه یک عضو حاضر باشند تا جلسه رسمیت داشته باشد. غیبت دو عضو مانع رسمیت جلسات نخواهد شد. همینطور اعضا می‌توانند تعداد جلسات معینی(4 جلسه مجمع عادی) غیبت موجه داشته باشند. اگر شخصی غیبت  طولانی مدت، متوالی و بیش از حد داشته باشد. از موارد اخراجش از هیئت رئیسه خواهد بود.

وی افزود:

با توجه به اینکه قرار است در سال اخیر انتخابات  فدراسیون فوتبال برگزار شود بعید می‌دانم که بخواهند شخصی را اضافه کنند. بنابراین در انتخابات سال جاری اشخاص جدید جایگزین افرادی هستند که نمی‌توانند در مجمع حاضر شوند یا امکان کسب رای ندارند، هیئت رئیسه مجدداً تکمیل خواهد شد. 

منبع:طرفداری

    نظر شما