عکس العمل اسطوره پرسپولیس به ادعای استقلالی‌ها

عکس العمل اسطوره پرسپولیس به ادعای استقلالی‌ها

تیم شهرداری ماهشهر تحت هدایت فرشاد پیوس فاصله‌ای تا صعود به لیگ یک نداشت اما تیم اسطوره پرسپولیس در دیدار پلی‌آف برابر شهرداری نوشهر شکست خورد تا از صعود به دسته بالاتر بازبماند.

به گزارش 9صبح،فرشاد پیوس به اظهارات اخیر مجتبی محرمی درمورد صحنه لگد به جمال شریف واکنش نشان داد.تیم شهرداری ماهشهر تحت هدایت فرشاد پیوس فاصله‌ای تا صعود به لیگ یک نداشت اما تیم اسطوره پرسپولیس در دیدار پلی‌آف برابر شهرداری نوشهر شکست خورد تا از صعود به دسته بالاتر بازبماند. اکنون پیشکسوت فوتبال ایران درباره ناکامی تیمش در بازی حیاتی و همچنین قهرمانی پرسپولیس اظهاراتی را مطرح کرد و در بخشی از این مصاحبه درباره ضرب و شتم داور سوری دیدار حساس تیم ملی ایران مقابل ژاپن در جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۲ که منجر به محرومیت او و دو ستاره دیگر تیم ملی شد، توضیحاتی ارائه داد و به اظهارات مجتبی محرمی مبنی بر اینکه این یک حرکت تمرین شده بود، واکنش نشان داد.

گزیده صحبت‌های پیوس با ورزش سه درمورد حاشیه‌های قهرمانی پرسپولیس و اظهارات مجتبی محرمی را در زیر بخوانید:

  • {شکست در پلی‌آف} به نظر من، ما بازی‌مان را در نوشهر نباختیم و در همان امیدیه باختیم. ما در ماهشهر زمین مناسبی نداشتیم و شرایط میزبانی مهیا نبود و به همین دلیل در امیدیه بازی کردیم. اگر در ماهشهر بازی می‌کردیم، بیشتر از سه گل می‌زدیم. البته در امیدیه هم عملکرد خوبی داشتیم، اما یک گل‌مان را قبول نکردند و یک پنالتی هم داور نگرفت که فکر می‌کنم کمک‌های آن بازی را هم محروم کردند. حق ما برد بود و تیم ما شایستگی صعود را داشت.
  • {از دست دادن چهار پنالتی} پنج پنالتی‌زن ما در این بازی، جزء بهترین پنالتی‌زن‌ها بودند. خیرالله ویسی هشت سال است که همه پنالتی‌هایش را گل کرده اما در این بازی پنالتی‌اش را از دست داد. به نظرم بچه‌ها استرس داشتند و از طرفی هم مدام لیزر می‌انداختند. فکر می‌کنم داور باید بازی را نگه می‌داشت؛ هیچ کجای دنیا ندیدم یک تیم چهار پنالتی را بیرون بزند و فکر می‌کنم عامل این اتفاق هم استرس بالای بازیکنان و همچنین لیزر بود.
  • {گل آفساید پرسپولیس} پرسپولیس هم در بازی‌های قبل خیلی از داوری ضرر کرده بود. فوتبال همین است؛ یک روز مارادونا با دست توپ را گل کرد و آرژانتین قهرمان شد و الان هم فقط حرف و حدیث‌ها مانده است. من نمی‌توانم نظر بدهم و کارشناسان باید بگویند آفساید بوده یا نه.
  • {دلیل قهرمانی پرسپولیس} تیم‌های رقیب وارد حاشیه شدند و با صحبت درباره داور و دیگران نتوانستند نتیجه بگیرند اما پرسپولیس با مدیریت خوب و همدلی توانست قهرمان شود. حق پرسپولیس این بود که زودتر از اینها هم قهرمان شود.
  • {نقش گل‌محمدی در قهرمانی پرسپولیس} یحیی مربی بسیار بزرگی است و قطعا در این مسیر موثر بود. قطعا اگر یحیی هم بازیکنان خوبی مثل نیم فصل دوم داشت، می‌توانست در نیم فصل از این هم بهتر عمل کند تا تیم زودتر از اینها قهرمان شود.
  • {ادعای تیم رقیب در خصوص حمایت از پرسپولیس} هیچ حمایتی از تیم خاصی وجود نداشت. یک مربی هرچقدر هم از لحاظ علمی شرایط خوبی داشته باشد و هرچقدر هم تیمش تاکتیک پذیر باشد، اگر وارد حاشیه شود و تمرکز بازیکنان را به هم بزند، موفق نمی‌شود. بازیکنان به نیمکت نگاه می‌کنند تا ببینند باید شلوغ کنند و به داور حرفی بزنند و پرخاشگری کنند یا آرام باشند؛ این عاملی بود که باعث شد رقبای پرسپولیس نتوانند تمرکز بالایی داشته باشند و نتیجه بگیرند. رقبای پرسپولیس بازیکنان خوبی داشتند و حتی برخی از بازیکنان‌شان از پرسپولیس گران‌تر بودند اما تمرکز نداشتند و همین باعث شد پرسپولیس از این حربه استفاده کند.
  • {ادامه همکاری با اوسمار} اگر باشگاه بخواهد یک مربی خارجی دیگر بیاورد، یکی دو ماه طول می‌کشد. اوسمار حاشیه نداشت. اگر مدیریت باشگاه اوسمار را حفظ کند، ۵۰-۶۰ درصد راه را رفته است.
  • {واکنش به ادعای مجتبی محرمی درباره لگد او به جمال شریف} نمی‌دانم مجتبی چرا این حرف را زده است. مگر می‌شود آدم شب بازی بنشیند بگوید فرشاد تو پایت را باز کن، من از لای پایت داور را بزنم؟ (با خنده) احتمالا مجتبی خواسته مصاحبه‌اش فان باشد و شوخی کرده است. اصلا اینطور نبود و همه تمرکز ما روی بازی بود و دنبال حاشیه نبودیم. این حاشیه خود به خود به وجود آمد. ما شب بازی دنبال راه‌های گلزنی و بررسی بازیکنان حریف بودیم. مجتبی جوک سال را گفت.
  • {بازسازی صحنه} وقت اضافه بازی بود که داور خطای نادر محمدخانی را گرفت. در آن صحنه همه ما به سمت داور دویدیم که چرا خطا می‌گیری و اخراج می‌کنی؟ در آن شلوغی دور جمال شریف، داور مسابقه، حلقه زده بودیم و پای من در حالت عادی قرار داشت که مجتبی محرمی از لای پای من به جمال شریف را زد. او برگشت و من را نگاه‌ کرد و با توجه به اینکه من به او نزدیک بودم و محرمی فاصله داشت، فکر کرد من زدم. یک‌باره کارت قرمز به من داد. من تعجب کردم و انگلیسی هم بلد نبودم که حرف بزنم و فقط می‌پرسیدم چه شد؟ از زمین که بیرون آمدیم، در رختکن فهمیدیم کرمانی هم صورت جمال شریف را داغون کرده است. ما آن صحنه را ندیدیم و بعدا فهمیدیم او یک چک زده و با پنجه به صورتش کشیده است. پس از آن شبانه ما را محروم کردند. البته فکر می‌کنم می‌خواستند تیم ایران ضعیف‌تر شود که چند بازیکن ما را چند سال محروم کردند.
  • {مجتبی محرمی پس از اخراج گفت آدم‌فروشی نکن} نه (با خنده). اصلا انگلیسی بلد نبودیم که کسی حرفی بزند. من اصلا نمی‌دانستم مجتبی زده و اول فکر می‌کردم کرمانی از بین پای من داور را زده است. بعدا در رختکن مجتبی گفت من زدم. وگرنه در آن لحظه یکی از ما هم انگلیسی بلد نبود که بخواهد حرف بزند. با اشاره دست حرف می‌زدیم.
  • {محرومیت یکساله به خاطر محرمی} یک سال از بهترین دوران ورزشی من به خاطر آقای محرمی عزیز که خیلی هم دوستش دارم، از بین رفت. البته ما هنوز هم در تماس هستیم و من قلبا او را دوست دارم.
  • {روبرو شدن با جمال شریف} اتفاقا جمال شریف بازی خداحافظی من آمد و گفت من آنجا اشتباه کردم به تو کارت دادم. ما فیلم‌ها را برای او فرستاده بودیم و نگاه کرده بود.

منبع:خبرورزشی

    نظر شما