سیامک نعمتی راز قهرمانی تراکتور را فاش می‌کند!

سیامک نعمتی راز قهرمانی تراکتور را فاش می‌کند!

در ابتدای فصل بیست و سوم بسیاری تصور می‌کردند که تراکتور مدعی اول قهرمانی خواهد بود. آنها با جذب شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی، امیرحسین حسین‌زاده و سایر بازیکنانی که تجربه قهرمانی با پرسپولیس و استقلال را داشتند، گام بلندی در فصل و انتقالات برداشتند اما همه چیز ناگهان طور دیگری رقم خورد.

به گزارش 9صبح،سومین بازیکن پرافتخار لیگ برتر ایران بعد از یک فصل دشوار در مورد حواشی و شایعات و البته نتایج تراکتور صحبتهای جالبی را به زبان می‌آورد.در ابتدای فصل بیست و سوم بسیاری تصور می‌کردند که تراکتور مدعی اول قهرمانی خواهد بود. آنها با جذب شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی، امیرحسین حسین‌زاده و سایر بازیکنانی که تجربه قهرمانی با پرسپولیس و استقلال را داشتند، گام بلندی در فصل و انتقالات برداشتند اما همه چیز ناگهان طور دیگری رقم خورد.

سیامک نعمتی که در هفته پایانی دو گل به ثمر رساند، در گفتگویی که با خبرنگار ما داشته به روزهای پرفراز و نشیب حضورش در تبریز پرداخته و به عنوان بازیکنی که پنج بار با پرسپولیس قهرمان شده، به این سوال پاسخ می‌دهد: تراکتور چه کند تا قهرمان شود؟

حرفهای این بازیکن را در ادامه بخوانید:

* اول در مورد فصلی که برای خودت و تراکتور گذشت صحبت کن. دو برد آوردید ولی شاید چیزی که میخواستید نشد. 
فصل نسبتا خوبی برای تراکتور بود. بدشانسی ما این بود که هفته اول و دوم لیگ قرعه خیلی سختی به ما خورد و متاسفانه نتوانستیم از آن بازی‌ها امتیازی به دست بیاوریم. از طرفی بازی شارجه هم در هفته اول آغاز لیگ بود که نتوانستیم ببریم و به آسیا راه پیدا کنیم و این خیلی به ضرر بازیکنان و باشگاه شد. بازیکنان خیلی دوست داشتند که در آسیا باشند و حضور در آسیا برای باشگاه هم خیلی خوب می‌شد. یکی از ناراحتی‌هایم این است که امسال نتوانستیم در آسیا شرکت کنیم، در صورتی که با یک بازی می‌توانستیم در آسیا حضور داشته باشیم. دلیل این اتفاق هم این بود که ۱۶-۱۷ بازیکن جدید به تیم اضافه شده بودند و خیلی مهم بود که این بازیکنان کنار هم تمرین کنند و نیاز به زمان داشتند که به هماهنگی لازم برسند. متاسفانه آن قرعه واقعا بد بود.

* بازی آخر هم با دو گل همراه شد که فکر کنم پایان خوبی رو برای خودت رقم زد. 
خدا را شکر می‌کنم که توانستم در بازی آخرم دو گل بزنم. من در بیشتر بازی‌ها هم در تراکتور دفاع راست بازی کردم. شاید بسیاری فکر می‌کنند سیامک در هر پستی بازی می‌کند، باید گل بزند، ولی وقتی دفاع بازی می‌کنی از دروازه حریف عقب‌تر هستی و وظایفت با زمانی که هافبک یا جلو بازی می‌کنی، متفاوت است. وقتی دفاع راست بازی می‌کنی، اولین وظیفه‌ات این است اجازه حمله به تیم حریف را ندهی تا تیم گل نخورد. به همین دلیل شرایطم با هافبک فرق می‌کرد. از زمانی که حمید خان آمد، ۲-۳ بازی هافبک بودم و خدا را شکر نسبتا هم خوب بود، به خصوص بازی آخر که توانستم پاس قشنگ ریکاردو را تبدیل به گل کنم. روی گل دوم هم که همه بچه‌ها تاثیرگذار بودند و زحمت کشیدند و من در نهایت توانستم توپ را تبدیل به گل کنم.

* این فصل کلا خیلی فصل پرفشاری بود، اول که تصمیم گرفتی بیای تراکتور، اصلا همچین فکری میکردی؟
تراکتور، تیم بزرگی است و هواداران زیاد و پرشوری دارد.‌ من با وجود اینکه با پرسپولیس قرارداد داشتم اما اول فصل شرایطی به وجود آمد که مجبور بودم این تیم را ترک کنم. این موضوع هم دلایل زیادی دارد که شاید خیلی‌ها بدانند. باشگاه تراکتور یکی دو سال به من لطف داشت و پیشنهاد می‌دادند و وقتی متوجه شدند می‌خواهم از پرسپولیس جدا شوم، باز هم پیشنهاد دادند و من با کمال میل پذیرفتم. تراکتور تیم بزرگ و باشخصیتی است و من هم دوستان زیادی در این تیم داشتم. همچنین مربی خیلی بزرگی در این تیم حضور داشت و مالک و مدیرعامل باشخصیتی هم در باشگاه بودند. من تا قبل از اینکه به تبریز بروم، امکانات تبریز را ندیده بودم، اما از روزی که وارد تراکتور شدم، متوجه شدم یکی از بهترین تیم‌های ایران از لحاظ امکانات است. تمام سعی و تلاش‌شان را کرده‌اند تا بهترین امکانات را برای تیم به وجود بیاورند. من واقعا از طرف همه از آقای زنوزی تشکر می‌کنم که باعث شدند تراکتور یکی از پرامکانات‌ترین تیم‌های ایران باشد.

* دوست داشتم در مورد خمس هم صحبت کنی چون خیلی دوره عجیبی برای تراکتور بود. تغییرات دائمی ترکیب یا مثلا اتفاقاتی که داخل تیم می‌افتاد... چیزایی بود که فکر کنم هیچوقت ندیده بودی. 
قبل از اینکه به تراکتور بیایم، شناخت زیادی نسبت به آقای خمس نداشتم. وقتی آمدم دیدم انسان بزرگ و باشخصیتی هستند. زمان ایشان هم همه چیز خوب بود و فقط ایشان ترکیب ثابتی نداشتند که بازیکن مطمئن باشد بازی می‌کند. این موضوع باعث شد تیم دیرتر به هماهنگی لازم برسد. این تنها موضوعی است که می‌توانم بگویم، وگرنه ایشان مربی فوق‌العاده خوب و بادانشی بودند و شخصیتی قوی داشتند. به هر حال ایشان در اسپانیا مربیگری کردند و شاید آنجا این کارها را می‌کنند و در فرهنگ آن کشور هست. نمی‌توانیم به ایشان خرده بگیریم. هر مربی یک استراتژی و نظر دارد و نظر ایشان هم برای همه محترم بود، اما فکر می‌کنم اگر ترکیب‌مان ثابت بود، نتایج‌مان بهتر و بهتر می‌شد.

* یه نکته جالب هم اون صحبتی بود که اول فصل داشت و گفت خریدهای من نبودن و در حد تراکتور نیستن که شاید هیچکس فکرش رو نمیکرد سرمربی انقدر صریح در مورد مسائل داخلی تیمش صحبت کنه.
من فکر می‌کنم باشگاه هم صحبت کرد و شرایط را توضیح دادند. قشنگ نیست که من به عنوان بازیکن درباره این موضوعات صحبت کنم. باشگاه همان موقع جواب این داستان‌ها را داد و برای همه مشخص شد.

* جو سکوها برای خودت چطور بود؟ چون مثلا عامه هوادارا به هر حال حامی شما هستن اما خیلی‌ها هم فکر میکردن که فضا کمی سمی شده.
نمی‌خواهم در این مسائل حرفی بزنم که برخی خوشحال شوند و برخی ناراحت. تنها ناراحتی من این بود که آقای زنوزی سالی n تومان برای تیم هزینه می‌کنند و زحمت می‌کشند و بهترین شرایط را برای تیم به وجود آورده‌اند، اما این رفتار با ایشان می‌شود. درست است امسال هم چهارم شدیم، اما از لحاظ فوتبالی و پیشرفت، سال خوبی بود. می‌توانستیم برای قهرمانی هم تلاش کنیم، ولی برای قهرمانی چیزهای دیگری هم نیاز است. در فصل‌ نقل و انتقالات نیاز است که چند بازیکن دیگر به تیم اضافه شوند. باید ساختار و نظمی که امسال بوده، سال بعد هم وجود داشته باشد و در کنار آن چند بازیکن هم به تیم اضافه شوند، آن زمان می‌شود برای قهرمانی جنگید. همانطور که گفتم تنها ناراحتی من این بود که انتظار نداشتم آقای زنوزی و خانواده‌شان روی سکوها قضاوت شوند. از تمام تراکتوری‌ها می‌خواهم تمام سعی و تلاش‌شان این باشد که از آقای زنوزی حمایت کنند. ایشان دلسوز تراکتور هستند و من تا به حال ندیده‌ام یک نفر انقدر دلسوز باشد و برای تیم هزینه کند و آرزو داشته باشد که آن تیم به نتیجه برسد.

* گفتی برای قهرمانی یک چیزهایی نیازه، دوست دارم در این مورد بیشتر صحبت کنی چون تو جزو پرافتخارترین بازیکنای لیگ برتر هستی.
مرسی شما لطف دارید، ببینید در مورد قهرمانی اگر بخواهم حرف بزنم، قهرمانی نیاز به خیلی عوامل دارد. مهمترینش حضور پرشور تماشاگران در فضای مجازی و استادیوم است و باید همیشه از تیم حمایت کنند. به نظرم بزرگترین نیاز قهرمانی صبر است، اینکه هواداران صبر کنند و فرصت رقابت به همه بازیکنان بدهند و بگذارند بازیکنان با آرامش و اعتماد به نفس کامل در زمین حاضر شوند تا دل هواداران را شاد کنند. به نظر من بزرگترین چیزی که در فضای مجازی و استادیوم تراکتور نیاز است، این است که یک مقدار فقط صبرمان را بیشتر کنیم. نمی‌شود همیشه در برد کنار تیم باشیم، باید در باخت و مساوی هم کنار تیم باشیم و وقتی طرفدار یک تیمی هستیم باید در شکست پشتش باشیم البته هواداران تراکتور همیشه از ما حمایت کردند ولی در پاسخ به سوال شما تنها چیزی که می‌توانم بگویم یک کلمه است: صبر.

* رابطه خودت با هواداران چطور است؟
من واقعا یک سال عالی داشتم و بیرون هرجا هواداران من را دیدند احترام گذاشتند و لطف داشتند و دوست دارم اینجا از همه هواداران تراکتور تشکر کنم که یک سال عالی را برای ما ساختند. شرمنده که نتوانستیم آنطور که باید پاسخ حمایتشان را بدهیم امیدوارم همانطور که گفتم در فصل جدید با صبر و اعتماد بیشتر، بتوانند به تیمشان کمک کنند و نتیجه بگیرند.

* در مورد خودت هم فکر کنم سه پست متفاوت بودی… این چقدر تاثیر میذاشت روی نمایشت؟
برای من که واقعا خیلی تفاوتی ندارد در چه پستی بازی کنم، اما وقتی پستت جابجا شود، شرایط سخت می‌شود. من خیلی وقت است که به این موضوع عادت کرده‌ام. شاید این پست‌ها تاثیرگذار باشد اما تا جایی که بتوانم، طوری تمرین و بازی می‌کنم که این تغییر پست‌ها نه به خودم و نه به تیم آسیب نزند. در هر پستی باشم، هدفم این است که به تیم کمک کنم. تنها تفاوتش این است که وقتی دفاع بازی می‌کنی، باید برای گل نخوردن بجنگی و وقتی هافبک یا خط جلو بازی می‌کنی باید تلاش کنی گل هم بزنی. درست است که در دفاع راست هم می‌شود گل زد اما اولین وظیفه یک دفاع این است که تیم گل نخورد.

* برای فصل آینده تراکتور میمونی یا تصمیم جدید میگیری؟
اجازه بدهید دو سه هفته دیگر بگذرد همه چیز مشخص خواهد شد.

منبع:ورزش سه

    نظر شما