سامان قدوس دور از آنچه فکرش را می‌کردیم/خلا ادامه دار هافبک طراح

سامان قدوس دور از آنچه فکرش را می‌کردیم/خلا ادامه دار هافبک طراح

تیم ملی ایران در تمامی مقاطع خود مهاجمان، مدافعان و گلرهای خوب و بزرگی را به خود دیده و بازیکنان بزرگی افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشتند و پرتراکم ترین پست فوتبال در تیم ملی مربوط به خط حمله ایران بوده جایی که از گذشته شاهد حضور ستارگان بزرگی بودیم اما همیشه ضعف اصلی فوتبال ما در تیم ملی و تیم های باشگاهی نبود هافبک طراح و بازیساز عالی است.

به گزارش 9صبح،وقتی سامان قدوس قید بازی برای تیم ملی سوئد را زد تا همراه تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 روسیه به میدان برود یک نفس راحت کشیدیم که بار دیگر شاهد حضور یک هافبک طراح در تیم ملی خواهیم بود.همان بازیکنی که همیشه از نبود آن ضربه خوردیم.تیم ملی ایران در تمامی مقاطع خود مهاجمان، مدافعان و گلرهای خوب و بزرگی را به خود دیده و بازیکنان بزرگی افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشتند و پرتراکم ترین پست فوتبال در تیم ملی مربوط به خط حمله ایران بوده جایی که از گذشته شاهد حضور ستارگان بزرگی بودیم اما همیشه ضعف اصلی فوتبال ما در تیم ملی و تیم های باشگاهی نبود هافبک طراح و بازیساز عالی است.

کمتر بازیکنی بوده که بار طراحی حملات تیم را به دوش بکشد. بازیکنان مختلفی نظیر محسن مسلمان توانستند در یکی دو فصل خوش بدرخشند و از سوی هواداران مهندس خطاب بشوند اما درخشش آنان طولانی مدت نبود و افت کردند. از بین هافبک‌های طراح ایرانی تنها می توان مجتبی جباری را به عنوان یک هافبک طراح درخشان نام برد که اگر مصدومیت‌های این بازیکن امان می داد، شاید او میتوانست در تیم های بزرگ اروپایی بازی کند. هرچند همین مجتبی جباری هم در عرصه موفقیتی نداشت و فقط در فوتبال باشگاهی سال ها درخشید.

در تیم ملی همیشه خلا یک هافبک طراح خوب که مهاجمان رو تغذیه کند حس شده است. با آمدن سامان قدوس به تیم ملی ایران امیدوار شدیم دوران نبود یک هافبک طراح به سر آمده و خیالمان بابت خلق موقعیت برای مهاجمان راحت می شود اما اگر از فوتبال‌ دوستان درباره معدود عملکرد خوب سامان قدوس در تیم ملی بپرسید تنها بوسه به توپ قبل از سانتر احسان حاج‌صفی در دقیقه نود مقابل مراکش که منجر به گل‌ به خودی مراکشی‌ها و پیروزی ایران شد، یاد می کنند.

سامان قدوس در ۵۲ بازی ملی خود تنها سه گل و هفت پاس گل به ثمر رسانده که آمار خوبی برای یک هافبک طراح و بازیساز نیست. قدوس نه تنها در تیم ملی بلکه در تیم برنتفورد نیز خوب نبوده و تنها شش گل و پنج پاس گل در طول مدتی که در این تیم بوده ثبت کرده است. هرچند باید اشاره کرد سامان قدوس در برنتفورد بیشتر به عنوان دفاع راست به بازی گرفته شده است. 

باید دید سامان قدوس بازیکن بی‌حاشیه و آرام و دوست‌داشتنی تیم ملی فوتبال که در آستانه ۳۱ سالگی است، بالاخره به ثبات عملکرد در تیم ملی ایران می رسد یا نه. از سامان قدوس بازی های خوب کمی را به یاد داریم و در دیگر بازی ها در قامت یک بازیکن معمولی بوده است.

سامان قدوس در دیدار ایران برابر ازبکستان هم عملکرد خوبی از خودش نشان نداد و موفق شد کار خاصی انجام دهد.

منبع:طرفداری

وب گردی

    نظر شما